Abakion har besluttet, at det kræver direktørens godkendelse at sælge en løsning, som ikke er i skyen. Men hvordan kan det være?

Vi har besluttet hos Abakion, at hvis en kunde skal køre On-Prem, så skal det forbi mig. Og grunden til, at vi har valgt det, det skyldes, at udviklingen den er ekstrem hurtig.

De ting, der har været begrænsninger tidligere, de to måneder senere kan i virkeligheden vise sig, at ikke at være en begrænsning mere. Så det er vigtigt for os at sikre, at vi hele tiden træffer en beslutning ud fra det helt rigtige beslutningsgrundlag.

Det er bestemt ikke bare teknik, som er årsag til om man skal vælge “Cloud” eller om man skal vælge “On-Prem”.

Lad os lige indskyde, at når Kenneth siger On-Premise, så mener han også Business Central Hosted, fx på Microsoft Azure.

Cloud, derimod, er den udgave, hvor du ikke skal installere din egen Business Central, men bare skal logge ind i Microsofts datacenter.

Den store forskel er helt klart, at man har valgt en helt anden grundlæggende model at drive sin løsning ud fra.
Når man vælger at gå i skyen, jamen så har man sagt farvel til at skulle løbende opgradere, den løbende drift, alt der har med performance eller infrastruktur, det har man nu lagt ud til en udbyder som Microsoft. Dvs. at man kan koncentrere sig om den applikation, man har købt, og det man vil have ud af den forretningsmæssigt.

Der vil selvfølgelig være nogle virksomheder som er skeptiske i forhold til at slippe kontrollen, i forhold til at vælge at have den On-Prem.

Der er ikke noget fra Microsofts side, der gør, at man skal køre i skyen, men der er ingen tvivl om, at det er deres strategi at få alle kunder i skyen. Det ser vi også hos andre leverandører, og den erfaring vi har gjort os med andre produkter, der har været på denne rejse, er, at indenfor en relativt kort tid, så er det den primære måde at gøre det på, fordi fordelene simpelthen er så langt bedre end de er på en On-Prem løsning, hvor man selv står med hele ansvaret.

Hvis jeg skulle opsummere, hvad forskellene er på at køre i Cloud eller køre On-Prem, så vil jeg sige, det vigtigste, det er, at man ikke skal opgradere sin løsning, man bliver opgraderet helt automatisk hver måned. Det er en meget vigtig del, at man heller ikke skal tage sig af den underliggende infrastruktur. Man står ikke for noget med backup. Man står ikke for noget med hardware.

Men der er også en kæmpestor forskel i, at når man kører i skyen, så har man lige pludselig nogle helt andre integrationsmuligheder. Lige pludselig, så kan man egentlig “tappe” ind i hele den her Cloud platform, som Microsoft leverer, dvs. så man lige pludselig kan gøre brug af kunstig intelligens eller machine learning, Power BI, eller CRM eller andet, man ønsker at integrere op imod.

Så på den måde, så får man foræret en masse ting, hvis man vælger at gå “On Cloud”, som man ikke får, når man er On-Prem. Læs mere om Business Central som cloud-løsning.

Viden om Business Central - Sæson 2
De 3 love der får ERP som Cloud til at give gevinst
Af Sune Lohse

De 3 love, der får ERP som Cloud til at give gevinst

Det er værd at forstå præcis hvor gevinsterne ved en cloud-løsning ligger. Det handler om at forstå de to ord: Standardløsning og Cloud.

Få Business Central på dit NAV-abonnement med 60% rabat
Af Kenneth Kryger Gram

Få Business Central på dit NAV-abonnement med 60% rabat

De gamle NAV-opgraderings-aftaler stiger i pris – og samtidig er der 60% rabat på Business Central.

Opskriften på succesfulde ERP-projekter
41:57
Af Abakion

Opskriften på succesfulde ERP-projekter

Vores erfaringer viser, at de succesfulde projekter er en blanding af standardløsninger og specialudvikling. Se optagelse af webinaret nu.

Tag på rundtur i Business Central
19:02
Af Sune Lohse

Tag på rundtur i Business Central

Her får du et indtryk af, hvordan Business Central fungerer. Sune giver dig en 10 minutters rundtur i løsningen.

Sådan styrer du International Moms i Business Central
19:37
Af Lene Graa Jennum

Sådan styrer du International Moms i Business Central

I dag skal både dit Ecommerce og ERP understøtte de nye momsregler. Men i Business Central støder du på udfordringer.

4 genveje til ERP i 2021
Af Sune Lohse

4 genveje til ERP i 2021

Traditionelt er ERP dyrt, men der er 4 genveje, du kan skyde, når du ser på en Microsoft ERP-løsning.

Bestem selv hvad Microsoft udvikler i din Business Central
Af Kenneth Kryger Gram

Bestem selv hvad Microsoft udvikler i din Business Central

Få indflydelse på Business Central og Microsofts andre Dynamics-produkter.

Abakions Chief Strategy Officer Sune Lohse
Af Sune Lohse

Den nøgne sandhed om Business Central som Cloud anno 2021

Sune Lohse forklarer den nøgne sandhed om Business Central som Cloud anno 2021.

5 vigtige nyheder i Business Central i oktober 2020
7:32
Af Kenneth Kryger Gram

5 vigtige nyheder i Business Central i oktober 2020

Kenneth Kryger Gram fortæller her om de 5 vigtigste nyheder i oktober 2020-udgaven af Dynamics 365 Business Central.

Hvorfor kræver on-premise direktørens godkendelse?
3:14
Af Sune Lohse

Hvorfor kræver on-premise direktørens godkendelse?

Abakion har besluttet, at det kræver direktørens godkendelse at sælge en løsning, som ikke er i skyen. Men hvordan kan det være?

Sådan hjælper Business Central med de nye EU-momsregler
Af Abakion

Sådan hjælper Business Central med de nye EU-momsregler

Er det gået din næse forbi, hvordan du sikrer dig at overholde de nye EU-momsregler med din Business Central? Læs ekspertens 3 råd her.