Mange sælgere føler, at det er tungt og tidskrævende at arbejde i et CRM-system.
“Jeg har en kollega, som siger, at hver gang han skal åbne CRM, så dør han en lille smule indeni.”
Uanset, om dit CRM-system er nemt eller tungt at anvende, så er der sikkert nogle af dine sælgere, der hellere vil snakke med kunder i telefonen og på e-mail – end at betjene et CRM-system.
Dem kan du hjælpe ved at lade dem bruge CRM direkte i deres Outlook. De kan gemme e-mails, tilgå kundeinformation og arbejde med salgsmuligheder direkte fra Outlook-indbakken.
I denne video viser Benjamin Truelsen, hvordan man kan håndtere CRM-opgaver direkte fra Outlook – uden at skulle åbne CRM.
Her kan du læse Benjamins forklaring af, hvad du kan se i videoen:
Jeg ved, at det ikke er alle sælgere, der synes, det er en fest at skulle ind i CRM-systemet og arbejde der hver dag.
Eksempelvis har jeg selv en kollega, som siger, at hver gang han skal åbne CRM, så dør han en lille smule indeni.
Og set i det lys, så vil jeg gerne vise jer nogle tips og tricks til, hvordan man rent faktisk i sin hverdag kan arbejde i sit CRM system direkte fra Outlook.
Det vil sige, man går bare ind i sit vante værktøj, hvor man sidder langt det meste af sin tid i løbet af dagen og arbejder.
Det vil sige, at man er inde i Outlook, og derfra kan man arbejde direkte i CRM-systemet.
Så her får I lige et par tips og tricks.
Det I kan se her, det er min inbox, og jeg har fået en e-mail fra en kunde.
Og når man står herinde, hvis man bruger sin Outlook-add-in eller man kan bruge Sales Copilot, det er også en mulighed, men her bruger jeg bare min almindelige Outlook-add-in, som alle kan få med, hvis man arbejder med Dynamics 365 for Sales.
Jeg har mulighed for direkte på en e-mail at kunne gemme den, så den ryger ind i CRM-systemet, og så har jeg den til senere brug, det vil sige, at jeg kan finde e-mailen frem, hvis det er, at jeg skal finde den i kontekst til et eller andet, jeg har snakket med kunden om. Det kan være en salgsmulighed eller et eller andet andet.
Og så er det også sådan, at mine kollegaer kan finde den.
Jeg har også mulighed for, når jeg står i Outlook på den her pågældende kunde, at klikke direkte på den her account, og så får jeg account-informationerne fra CRM.
Det vil sige, at jeg står jo stadigvæk i Outlook og arbejder, så jeg behøver ikke at bruge energi eller krudt på at skulle hen i et CRM-system, slå accounten op, finde den derinde, finde de informationer, jeg skal bruge.
Jeg har dem faktisk direkte ved hånden i Outlook allerede.
Så dem, som synes, det er besværligt at gøre det, de har altså en genvej, hvis de bruger Outlook-add-in’et.
Samtidig kan jeg også se, at der er nogle andre informationer.
Jeg kan se ikke både kundeinformationerne, altså den konkrete kunde i det her tilfælde, men der ligger også en salgsmulighed, og det finder Outlook-klienten selv ud af at vise mig.
Så jeg kan bare klikke her og se, hvad der rent faktisk er tale om, så jeg har direkte adgang til den salgsmulighed, som ligger inde i CRM-systemet, uden jeg behøver at gå derind.
Så på den måde har jeg alle informationerne til rådighed.
Og så er det sådan, at der er rigtig mange, der kender til det, jeg lige har vist her, men en næsten endnu større ukendt hemmelighed, vil jeg sige, det er faktisk, at man har den her Burger-menu eller sitemap i Outlook allerede, så hvis man har den her Outlook-klient installeret, så kan man bare klikke herop, og så kan man faktisk browse ind i sit CRM-system og faktisk
lave opslag, søgninger osv.
Så hvis jeg vil se, hvad jeg har af leads, så kan jeg i princippet bare klikke her, så får jeg lynhurtigt en liste af mine egne personlige leads, så jeg kan fortsætte med at arbejde direkte fra Outlook, uden at skulle åbne mit CRM-system.
Det var alt, hvad jeg ville vise jer i dag.
Tak for nu.