Nu skal du se, hvordan AI kan hjælpe sælgerne i det daglige arbejde i CRM-systemet.

Copilot er navnet på Microsofts system til kunstig intelligens, som de indbygger i alle deres forretningsløsninger.

I CRM-løsningen Dynamics 365 Sales hedder det Sales Copilot, og nu vil Benjamin Truelsen vise dig, hvordan en sælger i hverdagen kan udnytte kunstig intelligens ved at bruge Copilot.

Viden om CRM
36:46
Af Sine Tikjøb Hagedorn

Se Microsofts Email Marketing-løsning

For marketingfolk i virksomheder, der bruger Microsofts CRM-system eller har en Microsoft-strategi. Live demo og review.

32:48
Af Sine Tikjøb Hagedorn

Det koster dig penge, at dit CRM ikke er i orden

Brug 30 min i selskab med Sine og Benjamin – og få CRM til at skabe værdi i stedet for at koste dig penge

19:52
Af Benjamin Truelsen

Sådan hjælper CRM sælgerne med at bruge tiden bedst

I denne video vil jeg gerne vise, hvordan salgs-acceleratoren i CRM hjælper sælgerne med at bruge tiden på de rette opgaver.

18:35
Af Benjamin Truelsen

AI for sælgere med Sales Copilot

I denne video skal du se, hvordan kunstig intelligens, i form af Sales Copilot, kan gøre sælgerens hverdag lettere i Microsofts CRM-løsning

Nøgletallene der øger performance i salg
27:35
Af Benjamin Truelsen

Nøgletallene der øger performance i salg

Det interessante er at kigge på, hvordan vi kan bruge den viden man får med CRM proaktivt til at træffe rationelle beslutninger, som gavner salgsorganisationen.

Af Benjamin Truelsen

Brug CRM til at skabe en Performance­drevet Salgs­afdeling

Som salgschef vil du gerne forbedre sælgernes performance, så du kan øge indtjeningen. Her er din guide til at blive en superhelt som salgschef.

Af Abakion

Brug AI i CRM og ERP

Dynamics 365 Copilot tilføjer AI til CRM og ERP, så du kan få hjælp til at skrive tekster, emails, referater, kategorisere varer og alt det, som kunstig intelligens er god til.

Hans Ludvigsen underviser i brugen af ClickDimensions
Af Ludvig Ludvigsen

Se gevinsten ved at samle Salg og Marketing i CRM

Ludvig er CRM-rådgiver, og han møder mange virksomheder, der ønsker at bringe Salg og Marketing tættere sammen, og har brug for gode råd til, hvordan IT kan hjælpe med det.

Støv dit CRM-system af – og få den gevinst du gik glip af
Af Benjamin Truelsen

Støv dit CRM-system af – og få den gevinst du gik glip af

Hvis CRM ikke bliver brugt og ikke giver den ønskede effekt, så kan du revitalisere dit CRM-system, så du kan få den gevinst, du gik glip af.

Social Media Marketing og CRM
Af Ludvig Ludvigsen

Social Media Marketing og CRM

Nu kan du styre firmaets Social Media-kanaler direkte fra CRM. Det er ikke blot nemmere – det giver Marketing mulighed for at generere leads direkte fra Social Media.

De 2 største udfordringer med pipeline i CRM
Af Benjamin Truelsen

De 2 største udfordringer med pipeline i CRM

Når pipeline i CRM ikke stemmer med virkeligheden, så handler det ofte om udfordringer med mavefornemmelser og automatiserede salgsprocesser.

Intro til Field Service med Dynamics 365
Af Rune Daub

Intro til Field Service med Dynamics 365

Se en demo af Field Service-løsningen, som er en del af Dynamics 365-platformen, med fokus på kørende teknikere og servicemedarbejdere.

Intro til CRM med Dynamics 365 Sales
Af Sine Tikjøb Hagedorn

Intro til CRM med Dynamics 365 Sales

Se en demo af Microsofts CRM-løsning, der hedder Microsoft Dynamics 365 Sales, og er en del af Dynamics 365-platformen.

Skal Marketing og Salg dele data i et fælles CRM-system?
Af Rune Daub

Skal Marketing og Salg dele data i et fælles CRM-system?

Det lyder jo som et teknisk spørgsmål. Men svaret på spørgsmålet ligger i et mere fundamentalt spørgsmål i din virksomhed, som du måske overser.

Et CRM-projekt er et forandrings-projekt
Af Rune Daub

Et CRM-projekt er et forandrings-projekt

Det kan godt være, at virksomheder ringer til os, fordi de har brug for et CRM-system. Men det er alligevel tankevækkende så lidt af dialogen, der handler om selve systemet.

Her kan du læse, hvad Benjamin fortæller i videoen

I dag skal vi høre lidt om Copilot, og hvordan man kan bruge Copilot til at gøre sælgerens hverdag lidt lettere. Eller det kan være andre der bruger Dynamics 365 Customer Engagement.

Det første jeg vil vise i dag det er først, hvordan man fra Outlook kan effektivisere ens kommunikation med kunderne. Jeg vil vise, hvordan man let med sin Outlook Copilot kan generere forslag til e-mails, få summaries som gør en lettere og mere smidig kommunikation mulig samt arkiverer ens e-mails inde i CRM systemet.

Derefter hopper vi som det næste ind i CRM, og her ser vi på, hvordan man kan bruge Copilot fra CRM direkte uden om ens Outlook klient.

Til sidst vil viser vi mulighederne for at anvende optaget Teams-kald til at lave summaries og blive klogere på de samtaler man har med kunderne via Teams.

Så jeg hopper ind i Outlook, og det vi kan se her, det er, at jeg har skrevet nogle e-mails frem og tilbage med en kunde som sjovt nok hedder Benjamin.

Der er en e-mail tråd her, og det man ofte er ude i, det er, at når man har en længere e-mail tråd med kunderne, har en dialog som foregår måske over flere uger, så kan det være svært at vende tilbage til en e-mail tråd og så lige danne sig et overblik og huske hvad det egentlig var der blev snakket om, når man så skal tage dialogen op igen.

Vi har en forholdsvis kort e-mail tråd her, og det jeg kan gøre, det er, at jeg kan bruge Sales Copilot, som ligger inde i min Outlook. Jeg kan meget nemt slå den til.

Det jeg kan med Copilot er, at jeg har fået en e-mail her fra kunden, og så skal jeg hurtigt finde ud af, hvad det var vi snakkede om, og hvad der skete. Så har jeg i oversigten her mulighed for lige at se, hvad der er foregået.

Her kan jeg se, at Benjamin har spurgt efter at få et tilbud på fire Airpots, det er kaffemaskiner. Jeg har så svaret tilbage, og til sidst har Hans også svaret tilbage omkring, at der har været nogle problemer med noget leverance, og så kan man se her at til sidst har jeg som sælger svaret tilbage, at jeg gerne vil tilbyde en discount.

Alt det her giver personen mulighed for at catche op på en længere e-mail tråd, så man ikke skal bruge rigtig lang tid på at læse alle ens e-mails gennem. Så det giver et hurtigt overblik, og så kan jeg faktisk også herinde fra meget hurtigt anvende Outlook til at tilføje de kontaktpersoner, som er med i tråden.

I det her tilfælde så mangler Benjamin i CRM-systemet, så jeg klikker på Benjamin og så gemmer jeg. Så sørger systemet for at gemme kontaktpersonen ind i CRM meget hurtigt.

Jeg kan så gå tilbage og gemme selve e-mailen, hvilket også bare gøres ved at klikke på én knap og så er informationen gemt i CRM.

Så nu har jeg både gemt min e-mailkorrespondancen og jeg har oprettet kontaktpersonen, som jeg har en dialog med meget nemt og hurtigt.

Grunden til det er interessant, det er fordi vi i gamle dage havde vores Dynamics 365 Outlook klient, men den gjorde ikke kommunikationen lige så let og flydende. Den gav ikke mulighed for at få summaries og så gav den heller ikke mulighed for at få forslag til korrespondance.

Så når nu jeg står herinde, og jeg kan se at kunden har bedt om en discount, så kan jeg faktisk få hjælp af min assistent til at lave et svar på forespørgslen. Det gør jeg ved at trykke på ”svar på forespørgsel”, og så kigger assistenten ind i CRM, og ser hvilken dialog har der været. Derefter kigger den e-mail-tråden igennem og så kommer den med et muligt svar, som man så kan give.

Så siger den, ”Hej Benjamin, meget fint, jeg vil meget gerne give dig en discount”, og så kan man få et forslag til en ny e-mail.

Men det kunne så være, at jeg gerne ville justere det svar, som min assistent giver mig. Måske jeg for eksempel beslutter, at den skal give 20% discount. Så opdaterer den e-mailen og hjælper mig med at give en discount oven i det, jeg allerede har foreslået, og så kan jeg egentlig bruge det til at lave mit svar. Jeg kopierer her indholdet og går tilbage til min e-mail, og så kan jeg svare. Nu har jeg faktisk fået et forslag til, hvordan vi kan komme videre med den her handel, og så sender jeg e-mailen derfra.

Det, som Outlook kan hjælpe med, det er en langt større fleksibilitet i forhold til, hvor nemt det er at gemme informationer, som man får genereret i sin Outlook og få det tracket til CRM.

Og hvorfor er det interessant? Det er interessant, fordi meget ofte bruger sælgerne langt den største del af deres tid på Outlook. Al den kommunikation, man har med kunderne, det har historisk set været lidt bøvlet med den gamle Outlook klient. Her der får man et nyt værktøj, som er meget lettere at anvende.

Ideen med det, det er, at man får mulighed for at give sælgerne et incitament til at bruge sin Outlook klient. Få tracket al den kommunikation, man har med sine kunder og få gemt de informationer inde i CRM, så man kan bruge det fornuftigt i CRM efterfølgende.

Det næste, jeg vil vise, det er lidt omkring, hvordan man kan bruge Copilot fra sit CRM-system direkte.

Nu er jeg inde i CRM, og det der er hele pointen, det er det med den her data-høst af relevante informationer. Vi ser gerne at sælgerne bruger deres tid på at få så meget information ind i Outlook på en nem måde, så det ikke er noget, de skal tænke over.

Når vi nu så står inde i CRM-systemet, hvis jeg klikker på mit dashboard, og derefter klikker på opportunities, så kommer jeg ind i min deal tracker. Her ser jeg min pipeline, og det, jeg kan se her er, at jeg faktisk har en salgsmulighed, som står til at lukke i dag.

Dealtrackeren giver mig et overblik over de salgsmuligheder, jeg har liggende i min pipeline, og her kan jeg se, at jeg har en, der er grøn, og det betyder, at der er en forholdsvis stor sandsynlighed for, i hvert fald i forhold til, hvad systemet vurderer den til at være, for at jeg kan lukke den.

Den har fået en score på 83, og det betyder, at i forhold til den historik, der er med den her kunde, og en masse andre data, som systemet samler sammen og ser på, så vurderer systemet i forhold til denne specifikke sag, at den er der god mulighed for, at jeg kan lukke.

Så er der en lang række andre sag herovre, som også er grønne, og nogle, der har en lidt dårligere score på 55, der ligger et stykke ud i fremtiden.

Det der er hele ideen er, at jo mere dialog man får tracket, jo mere man bruger sin Outlook, og jo større incitament og lettere det er for sælgeren at bruge den information, jo større chance er der også for, at AI-modellerne, som er baseret på opportunity scoring, kan bruge data fornuftigt, og at systemet så også får givet os det output, så vi kan hjælpe sælgeren.

Der er et stort incitament til at bruge CRM og Outlook sammen, og jo mere sælgeren gør det, jo bedre data-kvalitet får vi ud af det, og jo mere viden får vi om kunderne, og dermed så kan vi også bruge systemet til at hjælpe sælgeren i forhold til at vurdere de enkelte sager.

Jeg kan skifte imellem at kigge på de forskellige sager ved at klikke direkte på den enkelte sag i min deal tracker.

Hvis jeg for eksempel vælger den her, så kan jeg se, at den skal lukke i dag.

Så prøver jeg at tage den her, der hedder 5CA100, og det er muligvis et tilbud, jeg har på at sælge fem kaffemaskiner.

Hvis jeg så gerne vil bruge Copilot til at danne mig et overblik over den enkelte sag, i stedet for at dykke direkte ned i det, så kan man åbne Copilot, og de enkelte sager, man har herude, og hurtigt danne sig et overblik, når man klikker frem og tilbage.

Så kan man se herude i højre side, at nu danner Copilot faktisk et resume for mig som sælger, så jeg ikke behøver at gå ned i al historikken på sagen.

Jeg kan se, at der er et tilbud ude på 50 af A100 kaffemaskinerne, og at Trey Research, altså den pågældende kunde, har købt for over 167.000 kroner totalt.

De er ved at bygge en ny wing på deres hovedkontor, osv. osv. osv. Så der er en helt masse information her, lavet i et pænt summary til mig, så jeg ikke behøver at dykke ned i al historikken, men bare stå direkte på mit overblik, altså i min deal tracker, og få overblikket serveret direkte inde i Copilot.

Så kan man se, at sidste gang jeg var i kontakt med dem, det var den 3. juni, hvilket er ret interessant, for nu bliver jeg nødt til at reagere og følge op på den her sag. Og igen, giver Copilot mig nogle muligheder for at arbejde lettere og hurtigere med at få sendt et tilbud.

Det jeg kan gøre, det er at jeg kan stå direkte på sagen, og sige at jeg gerne vil sende en e-mail, og så kommer systemet op her, klar til at sende en e-mail.

I det her tilfælde, der skal jeg have sendt et tilbud til Avery.

Jeg har så Copilot i højre side, hvor jeg får mulighed for at beskrive tilbuddet.

Så kan jeg sige, at jeg vil skrive en e-mail med et tilbud til Avery, og så kigger Copilot for mig ned på den pågældende sag, jeg står på.

Her skal jeg ikke tænke så meget, men den kommer tilbage med et forslag på en opfølgning på salgsmuligheden. Og så kan jeg se, at den skriver en pæn besked her og refererer til A100 Automatic.

Jeg kan så se, at Copilot har glemt at tilføje prisen, men jeg kan så adde e-mailen her og så selv sætte prisen ind, hvis det er det jeg vil. På den måde kan man bruge CRM-systemet med Copilot til at lave sin tilbud smart og hurtigt samt assistere mig i dialogen med kunden.

Det var lidt om Copilot i CRM.

Det næste, jeg vil tale lidt om, er muligheden for at bruge de Teams-kald og møder, man har med kunderne.

I dag er det sjældent, at man tager ud og besøger folk. Langt de fleste kundemøder i dag sker via Teams, og så har man mulighed for at optage møderne direkte, så man ikke behøver at sidde og tage noter, hvilket betyder at man efterfølgende kan gå ind via Teams og kigge på og analysere de møder, man har haft med kunderne.

Her kan man se, at jeg har haft et møde med en, der hedder Janette Fransen, og hun er så vendt tilbage til mig, og så vil jeg gerne lige se, hvad det var, vi talte om sidste gang, vi havde en dialog. Det kunne også være, at jeg lige efter mødet med Janette, skulle bruge noterne til at følge op. Det har jeg i hvert fald mulighed for når det optages via Teams.

Under mødet med Janette kan man faktisk se, at hele samtalen er optaget, og samtidig får man også en transskribering af hele samtalen her. På den måde kan man så se, hvad vi har snakket om.

Når jeg kigger ned over overblikket her, så kan jeg se, at der sker et eller andet undervejs, fordi vi har en stemningsanalyse, hvilket betyder den analyserer min samtale med Janette. Jeg kan ud fra analysen se, at det er gået fint lige op til et tidspunkt efter cirka et minut, hvor der er et eller andet hun bliver lidt stresset eller frustreret over.

Så kan jeg lige tjekke her, hvad det drejer sig om, og jeg kan simpelthen se, hvad det var, hun spurgte ind til, i øjeblikket hun bliver frustreret.

Jeg kan også se, at hun bløder op, når jeg siger at jeg kan sørge for en live demonstration, og så kan man se, at det faktisk slutter noget bedre alligevel. Så på den måde kan man analysere selve samtalen.

På fanen her, der kan man se, at der er forskellige noter, som systemet selv foreslår. Blandt andet kan man se, at man skal huske at sende en e-mail omkring en invitation til live demonstrationen.

Så det kan man bruge og simpelthen tilføje den til det her summary, man har på den pågældende kunde.

Action items, det samler den op fra hele den samtale, der har været. Er der nogle ting, jeg skal huske at gøre?

I stedet for at jeg måske mister opmærksomheden undervejs, når vi har Teams kaldet, så samler den ting op her og kan lave et pænt summary, hvis der er flere forskellige action items.

Og det samme med mentions her, hvor der er mulighed for at se, hvad det er for nogle ting eller keywords, som vi snakkede om. Her kan jeg for eksempel se, at der er en, der hedder Grace, der er nævnt. Og der var i forbindelse med live demonstration.

På den måde har man et rigtig godt overblik og kan bruge informationen til at lave opfølgninger med summaries eller huske at gøre bestemte ting. En slags assistent, der faktisk hjælper en i ens daglig arbejde.

Og det var, hvad jeg havde at vise fra Sales Copilot i dag.

Tak fordi I så med.