Nu kan du styre firmaets Social Media-kanaler direkte fra CRM. Det er ikke blot nemmere – det giver Marketing mulighed for at generere leads direkte fra Social Media.

Og det giver fantastiske analyse-muligheder på tværs af hele marketing- og salgs-processen.

Indbakke i CRM for Social Media-aktivitet
Registrering af personers aktivitet i CRM
Kampagne-rapportering på Social Media

Du skal se videoen. Joe viser dig, hvordan det hele fungerer i Microsofts CRM-system med App’en ClickDimensions. Og vores CRM-rådgiver Ludvig har svært ved at styre sin entusiasme.

Præsentationen er på engelsk, og det håber vi, at du er okay med – for Joe er supergod til at præsentere, men hans dansk er ikke så skarpt fordi han er amerikaner.

Kampagne-analytics i CRM
Indholdskalender og planlægning af posts
Influencer rapportering af resultater

Ved at styre din Social Media indsats inde fra CRM-systemet får du mange nye muligheder:

  • Du kan udarbejde en content-kalender og schedule dine posts direkte i CRM. På den måde bliver Social Media en integreret del af din marketingkampagne-planlægning i CRM.
  • Du kan inkludere Social Media i din samlede marketing-analytics. Normalt tracker man kun likes og clicks fra posts på sociale media, men nu kan du også følge konverteringer og indtjening i CRM-systemet.
  • Du kan samle website-analytics, email marketing-analytics og social media analytics i CRM – og skabe en samlet profil af hvert enkelt kundeemne – og det kan du bruge til målrettede kampagner – og til at kvalificere de varmeste leads til sælgerne.
  • Du kan lade Social Media-engagement udløse andre typer marketingtiltag, fx Email-marketing. Så hvis Per interagerer med et post på Social Media, så sender systemet ham automatisk en bestemt email.
  • Du kan kvalificere leads til sælgerne baseret på kundeemners adfærd på Social Media, og du kan give sælgerne fuld indsigt i, hvad hvert kundeemne har interageret med.

Løsningerne er CRM-systemet Microsoft Dynamics 365 Sales med Email-marketing App’en ClickDimensions og ClickDimensions Social Marketing.

Viden om CRM
Hans Ludvigsen underviser i brugen af ClickDimensions
Af Ludvig Ludvigsen

Se gevinsten ved at samle Salg og Marketing i CRM

Ludvig er CRM-rådgiver, og han møder mange virksomheder, der ønsker at bringe Salg og Marketing tættere sammen, og har brug for gode råd til, hvordan IT kan hjælpe med det.

Støv dit CRM-system af – og få den gevinst du gik glip af
Af Benjamin Truelsen

Støv dit CRM-system af – og få den gevinst du gik glip af

Hvis CRM ikke bliver brugt og ikke giver den ønskede effekt, så kan du revitalisere dit CRM-system, så du kan få den gevinst, du gik glip af.

Social Media Marketing og CRM
Af Ludvig Ludvigsen

Social Media Marketing og CRM

Nu kan du styre firmaets Social Media-kanaler direkte fra CRM. Det er ikke blot nemmere – det giver Marketing mulighed for at generere leads direkte fra Social Media.

De 2 største udfordringer med pipeline i CRM
Af Benjamin Truelsen

De 2 største udfordringer med pipeline i CRM

Når pipeline i CRM ikke stemmer med virkeligheden, så handler det ofte om udfordringer med mavefornemmelser og automatiserede salgsprocesser.

Intro til Field Service med Dynamics 365
Af Rune Daub

Intro til Field Service med Dynamics 365

Se en demo af Field Service-løsningen, som er en del af Dynamics 365-platformen, med fokus på kørende teknikere og servicemedarbejdere.

Intro til CRM med Dynamics 365 Sales
Af Sine Tikjøb Hagedorn

Intro til CRM med Dynamics 365 Sales

Se en demo af Microsofts CRM-løsning, der hedder Microsoft Dynamics 365 Sales, og er en del af Dynamics 365-platformen.

Overblik: Dynamics 365 og Power Platform
Af Rune Daub

Overblik: Dynamics 365 og Power Platform

Når du bruger Business Central, så bør du også kende Dynamics 365-familien og Microsoft Power Platform. Få overblik her.

Erfaringer med at bruge CRM og ERP sammen
Af Sune Lohse

Erfaringer med at bruge CRM og ERP sammen

AH Transmission A/S bruger både CRM og ERP fra Microsoft, og fortæller om, at de ville undgå vedligehold og være klar til at skalere.

Domino Systems samler CRM og ERP
Af Sune Lohse

Domino Systems samler CRM og ERP

Domino Systems ville gerne have én samlet platform med ERP og CRM for at kunne samarbejde og vidensdele.

Skal Marketing og Salg dele data i et fælles CRM-system?
Af Rune Daub

Skal Marketing og Salg dele data i et fælles CRM-system?

Det lyder jo som et teknisk spørgsmål. Men svaret på spørgsmålet ligger i et mere fundamentalt spørgsmål i din virksomhed, som du måske overser.

Et CRM-projekt er et forandrings-projekt
Af Rune Daub

Et CRM-projekt er et forandrings-projekt

Det kan godt være, at virksomheder ringer til os, fordi de har brug for et CRM-system. Men det er alligevel tankevækkende så lidt af dialogen, der handler om selve systemet.