Serviceydelser hos Abakion

God kundeservice handler om at tage ansvaret, holde bolden helt til mål, og fjerne besværligheder. Uanset om du er midt i et projekt, har en supportaftale eller har tilknyttet en fast konsulent.

Serviceydelser hos Abakion

“Service” er jo nærmest alt. Det er både dine løbende konsulentopgaver, rådgivning og sparring, dine support-henvendelser, service fra din faste konsulent, udviklingsopgaver osv.

Hos os er “service” alle de måder, vi kan betjene dig på, uanset om det handler om ERP, CRM eller BI.
Der er grundlæggende 3 typer af service, du kan få hos os i Abakion:

Serviceydelser hos Abakion

Customer Consultant
Din faste kontaktperson, som du altid kan kontakte direkte, og så ved du, at din henvendelse bliver grebet.

Konsulentassistance
Alle de ydelser, der hjælper dig til at kunne mere – fra det gode råd til udvikling eller tilpasning.

Support
Din adgang til at kontakte vores supportkonsulenter via telefon eller email, når der opstår en udfordring.

Gå til Support-siden
Hvis du har behov for support lige nu, så spring direkte til support-siden.

Læs også om Projektmodellen
Læs om vores projektmodel, som styrer dig gennem workshops, implementering og intern forandring - og sikrer at du når dine forretningsmæssige mål.

Stil et spørgsmål
Kontakt os og stil os et spørgsmål her
eller ring til os på 70 23 23 16

Når du har en ny opgave eller skal bruge et godt råd:

Customer Consultant

er et vigtigt begreb hos os. Du har altid en, og det er din faste kontaktperson, som du altid kan kontakte direkte, og så ved du, at din henvendelse bliver grebet. En Customer Consultant kan som regel hjælpe dig med rigtig meget, men trækker også på kollegerne og sørger altid for, at opgaverne bliver løst.
Læs mere »

Når du vil kunne noget nyt eller mere:

Konsulent­assistance

er alle de ydelser, der hjælper dig til at kunne mere – fra det gode råd til udvikling eller tilpasning. Vores konsulenter udfører ikke blot dine opgaver – de yder dig sparring og rådgivning. Du kan også få en fast konsulent, der er tilknyttet dig for at skabe kontinuitet. Vi holder altid en andel af konsulentens tid fri, så der er plads til de opgaver, du løbende har behov for at få udført.
Læs mere »

Når der er opstået en udfordring:

Support

er din adgang til at kontakte vores supportkonsulenter via telefon eller email, når der opstår en udfordring. Vores supportkonsulenter håndterer alt, der er akut, og de tager fra første kontakt ansvaret for din udfordring, sørger for at de forstår alt, og følger opgaven i mål.
Læs mere »

Customer Consultant hos Abakion

Din Customer Consultant griber alt

Måske kender du denne udfordring:

Mange virksomheder bliver frustrerede over at have en leverandør, hvor de ikke kan tage direkte kontakt til den konsulent, som de føler er bedst til at løse deres daglige opgaver. De skal gennem en account manager eller administrativ funktion, og det bliver besværligt.

Vi tror på, at frustrationen skyldes, at kunden ikke kan aflevere opgaven til nogen, der tager ansvaret.

Du kan godt få en fast konsulent hos os – det kan du læse mere om i næste afsnit. Men vi tror på, at det er meget vigtigere, at du får en kontaktperson, som du altid kan kontakte, og som altid vil tage imod din opgave, tage ansvaret for opgaven, og fjerne den fra dine skuldre.

Din tilfredshed som mål

Når du bliver kunde hos Abakion, uanset om du køber et projekt, en supportaftale eller et klippekort til løbende konsulentydelser, så får du tilknyttet en kontaktperson. Den rolle kalder vi Customer Consultant.

Det er personen, som du altid kan kontakte direkte, og så ved du, at din henvendelse bliver grebet. Din Customer Consultant tager ansvaret for dine opgaver, løser måske nogle selv, og koordinerer internt når andre konsulenter skal bidrage.

Din Customer Consultant sørger for, at alt bliver løst.

“Det er jo bare en account manager,” tænker du måske, “sådan en får man også hos andre IT-leverandører.” Men det er ikke tilfældet.

Din Customer Consultant har altid dit bedste for øje – sørger for, at du er glad som kunde hos os – og har naturligvis ingen salgsmål. Det er en konsulent, ikke en account manager.
Din Customer Consultant bliver belønnet for din tilfredshed, ikke din omsætning.

Du har altid en Customer Consultant

I projekter får du en Customer Consultant fra dag 1, også selv om vedkommende ikke har en aktiv rolle i implementeringsprojektet. Du skal have en kontaktperson, du altid kan sparre med.

Hvis du har købt et klippekort og får løbende hjælp fra en fast konsulent hos os – så er det måske din faste konsulent, som også er din Customer Consultant. Det giver tit god mening, men det må du gerne være med til at beslutte.

Vi tænker langsigtet med vores kunder. Vi arbejder på at beholde dig som kunde for evigt. Vi vil med på hele din rejse. Det kræver, at vi er aktive og ikke bare venter på, at du skal ringe til os.

Vores Customer Consultants har tid afsat hver måned til at kontakte de kunder, som de ikke har talt med for nylig. Det er vigtigt, at vi holder kontakten og følger op på vores arbejde.

Din Customer Consultant følger med dig gennem tykt og tyndt, gennem projekter og løbende konsulentassistance på tværs af systemer og afdelinger.

Proaktiv i ordets rigtige forstand

Du kan tale med din Customer Consultant om alle emner. Og omvendt vil din Customer Consultant også tillade sig at tage mange emner op med dig.

Vi vil gerne være proaktive. Det er der alt for lidt af i IT-branchen i dag. Vi vil rådgive og inspirere dig. Vi vil skabe værdi for dig.

Det lyder som floskler, fordi alle IT-leverandører siger den slags, og så sender de en junior account manager ud til dig.

Det kræver faktisk ret meget at være proaktiv i ordets rigtige forstand.

Det er fint nok, at IT-leverandøren kan tage telefonen, når kunden ringer, men det er reaktivt. At være proaktiv kræver, at vi kommer ud til dig af egen drift og fortæller dig om muligheder, hører om dine udfordringer og muligheder, giver gode råd, og sparrer om strategiske muligheder.

Det skal ikke være kønsløse statusmøder. Vi skal have noget på hjerte.

Du skal føle, at vi kan bidrage med erfaring og indsigt. Den opgave har din Customer Consultant.

Derfor er Customer Consultants de erfarne forretningskonsulenter hos os. Det er ikke enhver, der kan udfylde den rolle.

De har forretningsmæssig forståelse kombineret med systemmæssig dybde, så de kan rådgive om alt fra IT-strategi, over arkitektur til praktiske tiltag. De er personer, der ser forretningsmæssige muligheder og formår at omsætte forretningsstrategi til noget, der kan IT-understøttes.

Din Customer Consultant er klar til at støtte dig i hverdagen.

Højere kompleksitet

Når kompleksiteten stiger, så kan vi tilknytte en Solution Architect til dig. Når du har planer om større eller mere komplekse projekter, så har du behov for spidskompetencer og mangeårig erfaring, og det byder vi gerne ind med.

Du har også mulighed for at få tilknyttet en Customer Relationship Manager, som er en repræsentant fra vores ledelse, der kan fungere som eskaleringspunkt og strategisk sparrringspartner for dig. Du kan rådføre dig om langsigtet strategi for virksomheden og IT på strategisk niveau hos en Customer Relationship Manager.

Mantra 1

Det må ikke være besværligt at arbejde med os

Det kan godt være, at der sker en masse bag kulisserne hos os, når vi skal løse din opgave. Men som kunde skal du kun opleve, at vi har lyttet og forstået opgaven – og bagefter vender tilbage med løsningen.

Den primære rolle for vores Customer Consultants er at tage ansvar. Din Customer Consultant hos Abakion er dit single point of contact – og skal altid sørge for at flytte opgaven væk fra dine skuldre, så du ikke behøver at gå bag kulisserne for at få din opgave løst.

Konsulentassistance hos Abakion

Din konsulent har den rette erfaring

Det første vi bør nævne om vores konsulenter er, at vi tager ordet “konsulent” ret alvorligt i Abakion:

Vores konsulenter har til opgave at være sparringspartnere. Og vi tror faktisk, at det ofte er det, der adskiller os fra andre i markedet. Nej, vi gør ikke bare, hvad du beder os om – vi overvejer, om det er det bedste for dig som kunde, og vi sparrer med dig om alle dele af din forretning.

Det betyder, at “konsulentassistance” hos os ikke kun handler om “service” eller “support” i den lidt enkle forstand at vi reagerer på dine henvendelser. Vi vil gerne tages med på råd.

Konsulentassistance fra Abakion kan have mange former. Vi har konsulenter med mange forskellige erfaringsgrundlag, aldre, branchekendskab og fagområder, så vi kan matche dig med den rette konsulent.

  • Vi har konsulenter med årtiers erfaring, der kender systemet fra hjørne til hjørne, og ved lige hvordan en opgave skal løses, fordi de har løst lignende opgaver mange gange før.
  • Vi har dybe specialister i fagområder eller systemområder, der kan vejlede dig, ikke kun i systemunderstøttelsen, men også i best practice på fagområder og for processer.
  • Vi har forretningskonsulenter, som forstår din forretning og er gode til at omsætte dine processer til noget, der kan IT-understøttes.
  • Vi har udviklere, som er first-movers på ny teknologi, som kan give dig sparring på at udnytte nye teknologiske muligheder bedst muligt.
  • Vi har forandringseksperter, som kan rådgive dig i at ændre processer og organisation, så dine IT-tiltag bliver til succeser i praksis.
  • Vi har de brede profiler, som kan være hos dig i faste antal timer og løse en bred vifte af opgaver.

Konsulenternes opgave er ikke at ekspedere dine opgaver og sætte IT-systemer i drift. Det er at sørge for, at du får fuldt udbytte af løsningerne og udvikler din forretning – både til at begynde med, men også konstant gennem mange årtier.

Vi har de konsulenter, som kan se det store billede og rådgive dig helhedsorienteret.

Konsulenterne har erfaringen til at levere best practice til dig – på baggrund af de mange kunder, som de har løst opgaver hos gennem årtier. De har en forståelse for, hvad dine udfordringer er, og hvordan andre virksomheder har løst lignende udfordringer.

Hvis du føler, at du er alene i verden og sidder på en brændende platform, så er de typen, der siger: “tag det roligt – det har jeg også hjulpet andre virksomheder med”. Det er noget, som kun erfaring kan bringe.

Alle vores kunder er unikke. Det vil sige – alle kunder synes selv, at de er unikke. Men selv om man er unik, så kan man sagtens blive hjulpet godt af best practice, og det er vores konsulenter gode til at formidle og levere.

I praksis køber du et klippekort, og når du sætter din konsulent til at løse opgaver, så trækker vi den forbrugte tid fra klippekortet. Du styrer selv tempoet.

Vil du have en fast konsulent?

Vi møder mange kunder, som efterspørger navngivne ressourcer:
“Kan jeg få en dedikeret konsulent, som ikke bliver udskiftet?”

Ja, det kan du.

Hvis du er lige som alle andre kunder i verden, så vil du gerne have en konsulent, som har kompetencer og erfaring, især inden for det faglige eller branchemæssige område du arbejder på, og så vil du ikke have, at bemandingen bliver ændret hele tiden.

Det skal vi naturligvis give dig.

Når du får tilknyttet en fast konsulent fra Abakion, så har du måske et varierende behov for konsulentydelser. Nogle gange har du mange opgaver til konsulenten, andre gange ingen.

Men når du tager kontakt til din faste konsulent, så forventer du naturligvis, at vedkommende kan hjælpe dig inden for overskuelig tid.

Vi må være helt realistiske og sige, at denne slags parathed er en udfordring for alle IT-leverandører. Men vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at tilbyde dig netop denne service.

Det kan vi, fordi vi ikke fuldtidsbooker de konsulenter, som har rollen som fast konsulent. Vi holder altid en andel af deres tid fri, så de kan påtage sig din opgave, når du ringer ind.

Vi har naturligvis også spidskompetencer, som er eftertragtede på mange projekter, og dem vil vi ikke tilbyde dig som fast konsulent, hvis de ikke har mulighed for at holde en andel af deres tid fri. På den front spiller vi med åbne kort, så du ved, hvad du kan forvente.

Hvis du ønsker en fast konsulent, så tilbyder vi dig en, som har muligheden for at holde en andel af sin kalender fri til at være fleksibel til at tage dine løbende opgaver ind.

Vi har i Abakion altid sat en ære i at være nemme at arbejde med og at være parate til dine opgaver.

Det vil vi gøre alt for at holde fast i. Vi kræver af alle vores konsulenter, at de skal arbejde på den måde. Vi har ikke nogen stikkerlinje, men hvis du skulle opleve andet, så vil vi meget gerne høre om dine oplevelser, for det er meget vigtigt for os at holde det høje niveau.

Mantra 2

Vi har altid bolden

Den gode konsulent tager ansvaret og vender altid tilbage. Det er vigtigt, at vi altid betragter det som at det er os der har bolden.

Der er ikke noget, der hedder at “kunden har bolden”. Hvis vi har sendt noget til gennemsyn eller godkendelse hos dig, og du ikke har svaret endnu, så er det vores ansvar, og det er stadig os der har bolden.

Support hos Abakion

Din supportkonsulent overtager

En stor del af vores kundeservice er at tage imod dine henvendelser, når du har behov for hjælp. Det foregår i vores supportfunktion, hvor vi er klar til at tage imod dine henvendelser på både telefonen og email.

I den situation handler den gode kundeoplevelse hos os om 3 ting:

  1. Når du ringer til os, så skal vi genkende dig. Det lyder måske ganske enkelt, men det gør en stor forskel, når vi på forhånd ved noget om dig og din virksomhed, hvilke løsninger du bruger, og hvilke mål og præferencer du har.
  2. Derefter handler det om “urgency“. Vi mangler et godt, dansk ord for det. “Påtrængende nødvendighed” klinger ikke lige så godt.

    Du skal kunne mærke, at vi favner din problemstilling og forstår betydningen og vigtigheden. Det er urgency. Det er et punkt, hvor vi altid har været gode i Abakion, og det er os meget magtpåliggende, at vi bliver ved med at være gode, nu hvor vi vokser os større.

    Du ringer, vi lytter, vi forstår, vi sparrer, og så finder vi en løsning eller aftaler, hvordan og hvornår vi kan hjælpe.

    Vi kan ikke altid smide alt, hvad vi har i hænderne – og det forventer vores kunder som regel heller ikke. Men når vi forstår din udfordring, så ved vi også, hvilke af dine opgaver der kan prioriteres op og ned.

  3. Det tredje punkt er naturligvis, at du er tryg ved, at vi har bolden og løser din udfordring i rette tid.

    Det kan være, at vi skal løse din udfordring her og nu, men hvis det ikke er akut, så er det måske fint at vide, at vi løser det på torsdag.

    Så er udfordringen givet videre til os – og er væk fra dine skuldre.

    Derfor er det vigtigt for os, at vi så hurtigt som muligt giver dig en tilbagemelding om, hvornår vi kan løse din udfordring – og at vi sørger for at fjerne udfordringen fra dine skuldre ved at overtage ansvaret.

    Vi anvender også et anerkendt system til at styre supportopgaver, og det har du som kunde også adgang til. Så kan du altid logge ind og overskue, hvilke opgaver du har i gang – og hvor langt de er.

Alt dette gælder både, når du kontakter vores supportfunktion, og når du i øvrigt taler med vores konsulenter.

Når vi tager bolden, så bliver vi din forlængede arm, og du skal kunne stole på, at vi ikke taber bolden, og at vi altid vender tilbage.

Mantra 3

Det er ikke længere dit problem

Når du lægger røret på, så har du en oplevelse af, at vi har taget din problemstilling til os. Det er ikke længere dit problem.

Vi ved, at når du kontakter os, så er dit problem naturligvis det vigtigste i verden for dig. Det vil vi gerne respektere, og du skal have en klar oplevelse af, at vi forstår problemet og tager ansvaret for at løse det.