Customer Relationship Management med
Microsoft Dynamics 365 Sales
Dynamics 365 Sales er CRM-modulet for virksomheder, der har brug for øget fokus på nysalg, mersalg og identificering af de optimale indsatsområder.
Styrk salgsteamets arbejde og se kundens behov
Dit salgsteam har brug for mere end blot traditionel CRM for at kunne reagere på tidens uforudsigelige betingelser for at sælge. Der er skiftende behov hos køberne, pludselige ændringer i prognoser – og konkurrenter, der rykker hurtigt.
Dynamics 365 Sales er en CRM-løsning, der kan tilpasses til dit behov, så den kan hjælpe dit salgsteam med at navigere i kunderejsen.
Dynamics 365 Sales viser kundens aktuelle trin i salgsforløbet, købshistorik og købspotentiale. Med den viden kan du basere din henvendelse på kundens aktuelle situation.
Du kan segmentere ud fra dine egne kriterier, og du kan skrive noter på kunderne, så sælgere kan følge op på nye ønsker eller specielle forhold. Det gør modulet til et effektivt værktøj for både salg og marketing.
Dit overblik med CRM
- Kundens stamdata
- Information om kontaktpersoner
- Historik over tidligere samtaler
- Kommende salgsmuligheder
- Hvem der er kundeansvarlig hos dig
- Hvilke produkter kunden har købt hos dig, hvornår de er købt, og om de har betalt (med ERP-integration)
- Om kunden har en gyldig service aftale
- Hvilke SLA er gældende
- Tidligere sager som beskriver en mulig løsning (vidensdatabase)
- Booking af servicebesøg hos kunden
- Hvilke kolleger er ledige og har den nødvendige kompetence til at løse sagen
— Hvilke salgsscenarier skal din løsning dække?
Mulighederne med Dynamics 365 Sales er mange …
… og det er kun fantasien, der sætter grænser. Uanset om du skal have skæddersyet en ny CRM-løsning, eller bare vil hurtigt i gang med grundlæggende CRM – eller du ønsker support på din eksisterende CRM-løsning – så træk på vores Seniorkonsulenter og vores dygtige supporteam i Abakion.
Funktionerne i Dynamics 365 Sales CRM-løsningen
- Sælg smartere med indbygget indsigt
Overgå kundernes forventninger ved at give sælgerne handlingsorienteret indsigt i hver eneste fase af salgsprocessen. - Hjælp sælgerne med at skabe relationer
Find og skab relationer med de rigtige købere via bedre interaktioner. Arbejd med relationssalg, hvor processerne går på tværs af LinkedIn Sales Navigator og CRM. - Forøg sælgernes produktivitet
Kombinér CRM med velkendte og sammenhængende værktøjer, så du kan effektivisere salgsprocessen og understøtte den måde, sælgerne arbejder på – også når de er på farten. - Forbedr sælgernes resultater
Få indblik i sælgernes performance med analyser baseret på historiske og forventelige data. Motivér sælgerne til at forbedre resultater ved at promovere samarbejde og ansvarlighed. - Skab innovation og vær klar til udvikling
Understøt innovation med skalérbare salgsløsninger, der er nemme at skræddersy, udvide og koble sammen med de andre løsninger og services, som du allerede anvender.
Udvid CRM-løsningen med add‑ons, der skaber indsigt:
Sales Insights
Customer Insights
Customer Voice
Salgssager
Dynamics 365 Sales skaber overblik for alle, der er en del af salgsprocessen. Når alle dokumenterer arbejdet løbende på hver kunde – så har alle involverede den komplette viden til at gøre et godt arbejde. Fra lagerchefen til marketingmedarbejderne.
Sådan kan én person hurtigt fortsætte en salgsindsats, hvor en anden person slap – eller overlevere en kunde til en kollega uden forvirring eller misforståelser. Det giver mere tilfredse kunder og mere effektivt salgsarbejde.
Kundesegmentering
Dynamics 365 CRM-løsningen lader dig udtrække data på individuelle kunder og på aggregeret niveau. Du kan segmentere kunderne efter de kriterier, du har behov for i den pågældende kampagne. Kampagnerne bliver mere effektive, fordi modtagerne har større sandsynlighed for at have interesse for emnet.
Detaljeringsgraden afhænger kun af de oplysninger, din virksomhed har samlet fx fra kundelogins, spørgeskemaer, købshistorik, interaktioner med salgs-emails m.m.
Økonomistyring
En vigtig del af salgsprocessen er, at indsatsen skal være rentabel. Styrken i Dynamics 365 Sales er, at alle modulerne spiller sammen på kryds og tværs.
Det skaber et mere effektivt arbejdsflow for alle sælgere, da de selv kan trække statistikker, kundeoplysninger, se lagerbeholdning og oprette ordrer. Systemet lader dig desuden se effekten af hver salgskampagne, så du kan optimere den fremtidige markedsføring.