Kundehistorier

Lad dig inspirere af vores kunders erfaringer:

Den Blå Planet

Den Blå Planet

Den Blå Planet har investeret i Microsoft Dynamics CRM og Dynamics NAV for at opsamle data og styre forretningsprocesser. Automatiseringen er helt nødvendig for at håndtere det høje besøgstal i den populære attraktion.

Mellemfolkeligt Samvirke

Mellemfolkeligt Samvirke

Mellemfolkeligt Samvirke har i deres kursusportefølje 68.000 personlige undervisningsdage, 5.000 kursister og 6.000 kursusdage. De valgte at implementere kursusadministration, økonomistyring og markedsføring i deres Dynamics-løsning for at holde styr på det hele.

“Vi oplever, at vi sparer en del tid på bookinger nu. Husets afdelinger er desuden kommet tættere på hinanden med det nye bookingsystem, fordi vi alle har fået overblik over hele Moesgaard Museums arrangementskalender.”

Pia Bendix Jensen og Anders Vogt Norup deler her deres erfaringer med at få et nyt bookingsystem til museet og deres indtryk af systemet i hverdagen.

Læs hvordan Moesgaard Museum indførte nyt booking-system:

Kulturværftet

Kulturværftet

Helsingør Kommunes nye kulturcenter, Kulturværftet, havde brug for et online bookingsystem til deres events og koncerter. Med deres nye Microsoft Dynamics kan de desuden trække statistikrapporter med oplysninger, hvilket er en vigtig ressource i deres planlægning.

Dansk Flygtningehjælp

Dansk Flygtningehjælp

Dansk Flygtningehjælp er med en årlig omsætning på 1,7 milliarder kr. blandt Danmarks største NGO’er. Organisationen valgte at integrere NAV og CRM for at effektivisere og styrke i organisationens vigtige arbejde med blandt andet at indsamle midler.

“Vi har nu kørt i drift i 6 måneder. Vi har ikke misset en eneste booking. Det er aldrig sket før over så lang en periode.”

Lisbeth Weichel er projektleder på Vikingeskibsmuseets nye bookingsystem, som er baseret på CRM-løsningen Microsoft Dynamics 365 for Sales, og hun deler her sine erfaringer, gode råd og aha-oplevelser undervejs i projektet.

Læs hvordan Vikingeskibsmuseet indførte nyt booking-system:

Sara Tougaard - Den Blå Planet

“”Vi oplever et godt partnerskab. De reagerer, hvis der er problemer. Man får et lynhurtigt svar, der viser, at de har taget opgaven på sig, og så holder de, hvad de lover. Helt overordnet har vi en konstruktiv dialog og vi får en god og inspirerende rådgivning.”

Sara Tougaard
Leder af Skoletjenesten på Den blå Planet

Den Blå Planet

Succes på Den Blå Planet med CRM

Den Blå Planet fik en overvældende modtagelse med besøgstal på det dobbelte af det forventede. Det ultramoderne akvarium har samtidig investeret i Microsoft Dynamics CRM og Dynamics NAV for at opsamle data, og styre sine forretningsprocesser. Automatiseringen er helt nødvendig for at håndtere succesen, og partnerskabet med Abakion er en væsentlig del af historien – som kommer her.

Foran det store akvarie er mennesker i alle aldre, og flere nationaliteter samlet for at se fodringen af 3000 glubske piratfisk. Bagefter kan gæsterne fortsætte med at se 20.000 fisk fordelt på 450 forskellige arter suppleret med anakondaer, krokodiller og flotte eksotiske fugle. Den Blå Planet er på kort tid blevet ´ren af landets største attraktioner med et besøgstal på knap 1,1 million. Antallet af events og skolebesøg ligger også langt over det forventede. Der er mange flere at holde styr på end de mange flotte fisk og dyr.

Den Blå Planet hos Abakion

Succes på Planeten Blå

Abakion har faciliteret hele processen fra scope over analyse, design, til selve implementeringen og udrulning af selve løsningen. Abakion har i forlængelse af samarbejdet om CRM, siden hjulpet Den Blå Planet som partner på økonomisystemet Dynamics NAV, og på en e-handels-løsning, som skal binde billetsystem, økonomisystem og CRM-løsning sammen.

”Vi kunne ikke have klaret succesen og det høje aktivitetsniveau uden at have CRM-systemet som vores bookingplatform. På et halvt år har systemet håndteret 2.600 individuelle arrangementer, og det sker i en smidig og hurtig forretningsgang” siger salgs- og bookingchef Christina Brodersen Chudner.

Rundvisninger, firma-events, møder og gallamiddage vil på det første år trække 35.000 gæster til, og 100 af disse eksklusive begivenheder om året bidrager godt til økonomien.

”Vi har haft over 30.000 elever og 1500 skoleklasser gennem Den Blå Planet på det første halve år, og vi har over 1700 skolelærere registreret i Microsoft Dynamics CRM-løsningen,” siger leder af skoletjenesten Sara Tougaard.

Tilfredse kunder

En af Christina Brodersen Chudners første opgaver var at anskaffe et CRM-system til at håndtere business-to-business-delen af forretningen. En Microsoft Dynamics-baserede CRM-løsning har samtidig tæt integration til portalen på hjemmesiden og til økonomisystemet Dynamics NAV.

”Abakions CRM-konsulenter har været med i processen som vores samarbejdspartnere. Det har især handlet om at tilpasse løsningen til vores forretningsprocesser eller at tilpasse vores processer til standarden. De har været meget dygtige til at lytte og forstå vores situation. På den måde er de kommet meget langt ind i vores organisation, og de har en dyb viden om vores forretning, som de omsætter til fordele i systemet” siger salgs- og bookingchefen.

”Vi oplever et godt partnerskab, hvor Abakions folk er tilgængelige og reagerer hurtigt, hvis der er problemer.  De tager opgaven på sig, og holder de, hvad de lover”, siger Sara Tougaard og kigger stolt op på de smukke hajer, der svømmer over hendes hoved.

Mellemfolkeligt Samvirke

Nu er der styr på det hele

Mellemfokeligt Samvirke er én af landets store kursusudbydere. 68.000 personlige undervisningsdage, 5.000 kursister og 6.000 kursusdage er den årlige kursusproduktion i Mellemfolkeligt Samvirkes kursusvirksomhed i forhold til indsatsen i Tanzania – også kaldet MS TCDC. Nu har de fået en effektiv løsning med Abakion.

MS TCDC gik metodisk til værks, da den veldrevne kursusvirksomhed skulle udskifte en 20 år gammel Navisionløsning. Målet var at samle alle dele af virksomheden på én sammenhængende it-løsning.
Administration af kurser og kursister hænger sammen med indlogering af kursisterne, med kapaciteten i køkkenet, med betaling, med økonomistyring og med udbud af nye kurser, markedsføring og CRM.

MS TCDC har nu Course Management, Microsoft CRM og Dynamic NAV i én integreret løsning udviklet og implementeret af Abakion.

Mellemfolkeligt Samvirke hos Abakion

En integreret løsning

”Vi var vældigt begejstrede, da vi så NAV-løsningen fra Abakion første gang. Den har et lækkert og tidssvarende design og funktionalitet, hvor man klikker sig logisk frem til resultatet.
For eksempel giver Abakions løsning en komplet sammenhæng med hjemmesiden. Vi udbyder vores kurser på nettet. Derfor er det vigtigt at få stamdata på plads med det samme. Det er langt stærkere end at modtage en formular på email, som vi bagefter skal behandle i en ny arbejdsgang”, siger Jane Prior fra MS TCDC.

Behagelig oplevelse

”Folkene fra Abakion er stærke fagligt, og de er meget behagelige at arbejde sammen med. Vi har oplevet en fin og ansvarlig samarbejdspartner, og vi opfattede dem mere som kolleger end distancerede leverandører. Det er ikke helt nemt at arbejde på langdistance i en fremmed kultur, men det har de klaret med glans”.

”Vi kunne bare mærke, at de havde prøvet det før. De havde svar til os med det samme, hvis vi bad om en ekstra funktion og et ekstra felt i systemet. Vi fik en god rådgivning, så vi kunne beslutte om det var den rigtige vej at gå”, siger Jane Prior.

Vibeke Dalskov souschef for Kulturværftet

“Det nye system medvirker til, at vi får nyttig information om vores kunder, gæster og publikum, hvilket hjælper os med at styre og håndtere markedsføringskampagner.”

Vibeke Dalskov
Souschef for Kulturværftet

Helsingør Kommune

Bookingløsning til stor kulturinstitution

Da Helsingørs nye kulturcenter, Kulturværftet, åbnede dørene i oktober 2010, var der ikke noget online system så personalet kunne booke events og koncerter. Efter at have brugt Google kalenderen, og manuelt at have håndteret bookingprocessen søgte Kulturværftet efter et standard bookingsystem af den mere kraftige af slagsen. Den fik de af Abakion.

“Vi kan nu producere statistikrapporter med oplysninger. Lige fra typen af event og publikum til det lokale, det skete i, hvilket er en god planlægningsressource, og meget vigtig for vores strategiske planlægning,” forklarer Vibeke Dalskov, souschef for Kulturværftet.

“Det nye system medvirker til, at vi får nyttig information om vores kunder, gæster og publikum, hvilket hjælper os med at styre og håndtere markedsføringskampagner.”

Kulturværftet hos Abakion

Et omfattende projekt

Det 13.000 kvadratmeter store kulturcenter i byens tidligere skibsværft, indeholder to koncertsale, mødelokaler, udstillingshall, restaurant, museum, bibliotek og workshops, og er i øvrigt fusioneret med byens andets kultursted, Toldkammeret.

Da processen begyndte, var der ingen standard løsning til kulturcentre, og udvikling af et nyt bookingsystem fra bunden er et kompleks og dyrt projekt. Som ramme for systemet valgte Kulturværftet derfor at gå med en standard løsning, Microsoft CRM Dynamics. Hertil blev tilføjet en række funktioner til platformen for at imødekomme Kulturværftets behov. Projektet blev derfor igangsat med en række interne workshops, for at forstå Kulturværftets og Toldkammerets workflow.

Tilpasset løsning

Abakion brugte den indsamlede viden fra de aftalte workshops til at skabe et bookingsystem, der mødte Kulturværftets og Toldkammerets præcise behov.

På basis af Microsoft CRM blev der tilføjet en platform med basis-funktioner, hvor de 70 % af løsningen er standard, mens de resterende 30 % er tilpasset netop Kulturværftet og Toldkammeret. Det betød samtidig, at løsningen kunne leveres på ganske få måneder. I øvrigt til en konkurrencedygtig pris.

“Samarbejdet fungerede rigtig fint og, og der blev virkelig lyttet til os. Som erfarne event managers med kendskab til andre CRM-systemer er vi meget tilfredse med vores nye system. Det er nemt at bruge, og da det er et online værktøj, opdateres alle oplysninger i realtid,” siger Vibeke Dalskov.

Dansk Flygtningehjælp

Effektivisering med stor betydning

Dansk Flygtningehjælp er med en årlig omsætning på 1,7 milliarder kr. blandt Danmarks største NGO’er. Danskernes varme hjælpsomhed og et effektivt CRM-system er en del af styrken i organisationens vigtige arbejde.

Dansk Flygtningehjælp modtager hvert år omtrent 50 millioner kr. hvoraf knapt en tredjedel kommer ind via den årlige store landsindsamling.

Dansk Flygtningehjælp valgte at effektivisere med et CRM-system integreret med økonomisystemet Dynmics NAV i samarbejde med Abakion. En løsning der giver dem mulighed for at effektivisere deres vigtige indsats.

”Abakion løste vores akutte udfordringer på en måned, og fik os op at køre på to måneder. De mødte op med den helt rigtige kompetence, og bragte os ud af et dødvande, som havde varet for lang tid, hvor vi ikke selv kunne komme i gang”

Dansk Flygtningehjælp

Skræddersyet information

”Ideen om at opsamle relevant viden om vores indsamlere og vores danske donorer er helt rigtig. Det handler om, at vi i højere grad skræddersyr informationen til visse målgrupper, og organisationens 6.400 frivillige i Danmark er naturligvis blandt de allervigtigste målgrupper,” siger IT chef Mads Lundwall, Dansk Flygtningehjælp.

”Abakion løste vores akutte udfordringer på en måned, og fik os op at køre på to måneder. De mødte op med den helt rigtige kompetence, og bragte os ud af et dødvande, som havde varet for lang tid, hvor vi ikke selv kunne komme i gang”, siger it-chefen.

Begejstret kunde

”Jeg er faktisk ret begejstret for partnerskabet med Abakion. Måske fordi alle i den organisation har teknisk viden. De kan forklare sammenhænge, og man kan diskutere med dem. Det betyder, at man som kunde sparer tid og hurtigere når frem til gode løsninger. Hos andre firmaer skal man først fægte sig gennem nogle møder med sælgere og projektledere, der ikke kan tage beslutninger, før de har talt med deres teknikere derhjemme”, siger Mads Lundwall.

”Godt partnerskab handler også om troværdighed. Mange it-leverandører er alt for optimistiske og rammer ofte langt ved siden af, når de skal estimere et projekt. Hos Abakion fik vi holdbare estimater”.

crm-team

Lad os hjælpe dig med CRM

Vi vil gerne hjælpe dig med at afklare, hvad du præcis har behov for.
Ring til os på 70 23 23 17. Vi sidder klar til at tage telefonen.
Så tager vi en snak om din virksomheds behov og situation, og så bidrager vi gerne med gode råd og en handlingsplan.