Kunde­historier

Her fortæller kunderne om deres erfaringer med Microsofts forretningsløsninger inden for:

AVA Group gennemfører ERP-projekt virtuelt på 14 dage

“Det var en meget kort og meget kontant proces” fortæller Hans Ole Vitus, CTO og Founder af AVA Group A/S. ”Det har været virkelig godt, og fandtes der en Unbox vol. 2, så valgte vi at køre projektet i hus via Teams lige på stedet”.

Hans Ole Vitus, CTO & Founder, AVA Group A/S
» Læs hele artiklen her

Helsam accelererer performancemål med standardløsning

“En af vores mantraer har været ikke at rette i systemet, men at rette vores processer til internt.”

Birgitte Schou, IT-chef Helsam A/S
» Læs hele artiklen her

Erhvervshusene har mere end 300 brugere på Business Central

Mød Charlotte Glerup, Økonomichef hos Erhvervshusene, der har mere end 300 brugere på Cloud-udgaven af Business Central. Hør hvorfor de valgte Cloud-udgaven af Business Central, hvordan deres tungeste processer er blevet hurtigere, og deres gode råd til andre der overvejer skyen.

» Se videoen her

Eleven Australia – Kan man spare konsulenttimer ved at gå i skyen?

Se Sammi Isaksen fra Eleven Australia fortælle om valget af Cloud for at klare alt selv og købe færre konsulenttimer. De har taget en 50-bruger Business Central i skyen i brug på helt egen hånd, kun ved at se videoer, og uden at kende Business Central i forvejen.

» Se videoen her

AVN Gruppen opgraderede NAV

Mød CFO Carsten Fischer fra AVN Gruppen, der fortæller om, hvordan de opgraderede deres Dynamics NAV. Det var det sidste migreringsprojekt, de nogensinde skulle igennem, fordi de nu kører på en standardløsning, som de nemt kan versionsopgradere, når der kommer nye versioner af løsningen fra Microsoft.

» Se videoen her

Thuesen Jensen A/S

Hør Thuesen Jensen fortælle om hvordan de styrer Master Data i deres Microsoft Dynamics NAV (nu Dynamics 365 Business Central) med tillægsløsningen Master Data Information.

» Se videoen her

Eva Solo

Hør hvordan Eva Solo har effektiviseret lagerstyringen med Warehouse Management løsningen til Microsoft Dynamics NAV (nu Dynamics 365 Business Central).

» Se videoen her

TW Holding

T&W Holding skiftede fra en on-premise ERP-løsning til Business Central som Cloud-løsning. Se videoen og hør, hvordan de oplevede at komme i skyen.

» Se videoen her

Scandinavian Packaging

Hør hvordan Scandinavian Packaging har effektiviseret deres planlægning med Microsoft Dynamics NAV (nu Dynamics 365 Business Central) med løsningen Reverse Planning.

» Se videoen her

Ingemann Components

Ingemann Components skiftede til Business Central som Cloud-løsning. De valgte at implementere det som et Unbox projekt. Se videoen og hør, hvordan de oplevede Unbox forløbet.

» Se videoen her

Sådan monitorerer Habitus ressourceforbruget med Power BI

“Det system vi bruger til at registrere timer i, er rigtig godt som registreringssystem, men vi stod over for en forretningsmæssig udfordring ift. at kunne fremstille tidsregistreringsdata visuelt. Det kan vi gøre med Power BI. En måde vi bruger værktøjet helt konkret på, er fx at vi går ind og kigger på sygefravær. Hvem er syge og hvad er antal sygeperioder? Og kan vi se en sammenhæng mellem sygeperioder og bosted?”

Brian Bisgaard, Økonomidirektør, Habitus
» Læs hele artiklen her

BI kvalificerer beslutningerne hos Emmerys

”Det handler om at tage det ERP-system man har i dag – og gøre det agilt. Vi havde ikke den fornødne indsigt førhen, selv om vi havde datagrundlaget til rådighed.”

”Den tilgang til Business Intelligence, som Power BI og Dynamics har, udskyder faktisk behovet for en ERP-opgradering.”

Christian Wounlund, CEO, Emmerys Organic Bakery
» Læs hele artiklen her

STATE OF WOW øger effektiviteten med BI

“Det medvirker til, at vores folk også begynder at tage ejerskab og selv prøver at lave rapporter.”
Formålet med det nye rapporteringssystem har været at lette rapporteringsprocessen og føre det hen et sted, hvor de ansatte selv har kontrol over processen.

Jan Møllbach, CEO, STATE OF WOW
» Læs hele artiklen her

Bestyrelsesrapportering i fuld fart med BI hos 55°Nord

“Vi kan få alt at vide om vores forretning med Power BI til Dynamics. Ønsker vi f.eks. detaljeret viden om salg af en bestemt uniformsskjorte, som findes i 46 forskellige varianter til børn og voksne, taljeret og ikke-taljeret, med og uden mærkeplade og i alle tænkelige størrelser, ligger det bogstaveligt talt et museklik væk.”

Direktør Bjarne Miller, 55°NORD p/s
» Læs hele artiklen her

BI bringer B Green tættere på deres markeder

“Vi har længe været på udkig efter en løsning som kunne dække vores behov, men det har været sådan nogle store forkromede løsninger som kostede mellem 200.000-300.000 kr. Men vi er jo en mindre virksomhed så vi havde brug for et værktøj, der var økonomisk tilgængeligt for os.” fortæller Birgitte. B Greens beslutning faldt på en C5 kube, som leveres i form af Microsofts Power BI værktøj.

» Læs hele artiklen her

BI hjælper Roskilde Festival med agilitet og hurtig reaktionshastighed

“Vi har 8 dage til at afvikle den hovedbegivenhed, som hele organisationen eksisterer for. Det skaber et behov for at kunne reagere i real-time. Det nytter ikke noget, at vi reagerer om tre dage, for der er festivalen slut. I det ene øjeblik kan vi have en kæmpestor omsætning, og i næste øjeblik falder omsætningen til halvdelen, fordi et hovednavn er startet på Orange Scene. Det er betingelserne for vores planlægning, og det kan data hjælpe med indblik i.”

Frederik Nemeth, CFO for Roskilde Festival og Lars Meincke, Frivillig på festivalen
» Læs hele artiklen her

Moesgaard Museum

“I løbet af planlægningen på det nye bookingsystem, blev vi opmærksomme på, at hver afdeling havde ret forskellige ønsker til systemet. Det var interessant for os at se, fordi det betød, vi kiggede nærmere på vores egne processer.”

Pia Bendix Jensen og Anders Vogt Norup deler deres erfaringer med implementeringen af museets bookingsystem som er baseret på CRM.

» Læs hele artiklen her

Den Blå Planet

“Vi kunne ikke have klaret succesen og det høje aktivitetsniveau uden at have CRM-systemet som vores bookingplatform.”

Christina Brodersen Chudner og Sara Tougaard deler deres erfaringer med implementeringen af Den Blå Planets CRM-system som bookingplatform.

» Læs hele artiklen her

Mellemfolkeligt Samvirke

“Abakions løsning giver en komplet sammenhæng med hjemmesiden. Vi udbyder vores kurser på nettet. Derfor er det vigtigt at få stamdata på plads med det samme.”

Jane Prior deler sine erfaringer med implementeringen af deres kursusløsning, som er en integreret del af deres CRM- og NAV løsning.

» Læs hele artiklen her

Kulturværftet

“Vi kan nu producere statistikrapporter med oplysninger. Lige fra typen af event og publikum til det lokale, det blev skete i, hvilket er en god planlægningsressource, og meget vigtig for vores strategiske planlægning.”

Vibeke Dalskov er souschef for Kulturværftet. De har valgt at effektivisere deres processer med en bookingløsning som er baseret på CRM Microsoft Dynamics 365 Sales. Hun deler her sine erfaringer og gode råd.

» Læs hele artiklen her

Dansk Flygtningehjælp

”Ideen om at opsamle relevant viden om vores indsamlere og vores danske donorer er helt rigtig. Det handler om, at vi i højere grad skræddersyr informationen til visse målgrupper, og organisationens 6.400 frivillige i Danmark er naturligvis blandt de allervigtigste målgrupper.”

Mads Lundwall er IT chef hos Dansk Flygtningehjælp, som valgte at effektivisere med et CRM-system integreret med økonomisystemet Dynamics NAV Microsoft Dynamics 365 Sales. Han deler her sine erfaringer undervejs i projektet.

» Læs hele artiklen her

Sådan indførte Vikingeskibsmuseet nyt booking-system

“Vi har nu kørt i drift i 6 måneder. Vi har ikke misset en eneste booking. Det er aldrig sket før over så lang en periode.”

Lisbeth Weichel er projektleder på Vikingeskibsmuseets nye bookingsystem, som er baseret på CRM-løsningen Microsoft Dynamics 365 Sales, og hun deler her sine erfaringer, gode råd og aha-oplevelser undervejs i projektet.

» Læs hele artiklen her

Lille advokatvirksomhed styrer store sager med Navokat

”Systemets design bærer præg af, at der har været kigget grundigt på den almindelige ekspeditionsproces – det giver Abakion Legal (Navokat) et naturligt flow.”

”Abakion virker som et firma, der tror nok på sit produkt til ikke at stavnsbinde kunden gennem dyr opstart og lang binding, og det virker meget ordentligt på mig.”

Troels Rovsing Koch, advokatfuldmægtig hos Rovsing Advokater
» Læs hele artiklen her

For Reimer Legal handler det om at spare tid i hverdagen

”Vi har set, hvad det betyder i dagligdagen, og det gjorde os i Reimer Legal overbeviste om, at vi skulle have et advokatsystem fra begyndelsen.”

”Da vi undersøgte mulighederne, viste Abakion Legal (Navokat) sig faktisk at egne sig glimrende til mindre advokatvirksomheder.”

Janie C. Nielsen, advokat og partner hos Reimer Legal
» Læs hele artiklen her