Kunde­historier

Her fortæller kunderne om deres erfaringer med Microsofts forretningsløsninger inden for ERP, CRM og BI.

AVN Gruppen

Mød CFO Carsten Fischer fra AVN Gruppen, der fortæller om, hvordan de opgraderede deres Dynamics NAV.

Det var det sidste migreringsprojekt, de nogensinde skulle igennem, fordi de nu kører på en standardløsning, som de nemt kan versionsopgradere, når der kommer nye versioner af løsningen fra Microsoft.

Læs også

Forretningsløsninger
Lær om Microsofts forskellige forretningsløsninger inden for ERP, CRM og BI.

Projektmodel
Sådan leverer vi projekter i Abakion.

Serviceydelser
Læs hvilke typer af serviceydelser du kan få som kunde hos Abakion.

Eva Solo

Hør hvordan Eva Solo har effektiviseret lagerstyringen med Warehouse Management løsningen til Microsoft Dynamics NAV (nu Dynamics 365 Business Central).

Scandinavian Packaging

Hør hvordan Scandinavian Packaging har effektiviseret deres planlægning med Microsoft Dynamics NAV (nu Dynamics 365 Business Central) med løsningen Omvendt Planlægning.

Thuesen Jensen A/S

Hør Thuesen Jensen fortælle om hvordan de styrer Master Data i deres Microsoft Dynamics NAV (nu Dynamics 365 Business Central) med tillægsløsningen Master Data Information.

Business Intelligence

BI kvalificerer beslutningerne hos Emmerys

”Det handler om at tage det ERP-system man har i dag – og gøre det agilt. Vi havde ikke den fornødne indsigt førhen, selv om vi havde datagrundlaget til rådighed.”

”Den tilgang til Business Intelligence, som Power BI og Dynamics har, udskyder faktisk behovet for en ERP-opgradering.”

Christian Wounlund, CEO, Emmerys Organic Bakery
» Læs hele artiklen her

Rapportering på tværs af selskaber hos Autismekonsulenterne

“Overskueligheden er den primære forbedring, vi har opnået, ved at implementere Power BI.”

”Vi valgte Power BI, fordi denne løsning gjorde, at vi nemt kunne få data fra vores ERP-system ud i Excel. Det er rigtig brugbart ifht. økonomisk gennemsigtighed og for vores ledelsesrapportering.”

Brian Bisgaard, Økonomidirektør, Autismekonsulenterne
» Læs hele artiklen her

Bestyrelsesrapportering i fuld fart med BI

”Vi kan få alt at vide om vores forretning med Power BI til Dynamics.”

”Ønsker vi f.eks. detaljeret viden om salg af en bestemt uniformsskjorte, som findes i 46 forskellige varianter til børn og voksne, taljeret og ikke-taljeret, med og uden mærkeplade og i alle tænkelige størrelser, ligger det bogstaveligt talt et museklik væk.”

Direktør Bjarne Miller, 55°NORD p/s
» Læs hele artiklen her

Advokatløsningen Navokat

Lille advokatvirksomhed styrer store sager med Navokat

”Systemets design bærer præg af, at der har været kigget grundigt på den almindelige ekspeditionsproces – det giver Navokat et naturligt flow.”

”Abakion virker som et firma, der tror nok på sit produkt til ikke at stavnsbinde kunden gennem dyr opstart og lang binding, og det virker meget ordentligt på mig.”

Troels Rovsing Koch, advokatfuldmægtig hos Rovsing Advokater
» Læs hele artiklen her

For Reimer Legal handler det om at spare tid i hverdagen

”Vi har set, hvad det betyder i dagligdagen, og det gjorde os i Reimer Legal overbeviste om, at vi skulle have et advokatsystem fra begyndelsen.”

”Da vi undersøgte mulighederne, viste Navokat sig faktisk at egne sig glimrende til mindre advokatvirksomheder.”

Janie C. Nielsen, advokat og partner hos Reimer Legal
» Læs hele artiklen her

CRM

Moesgaard Museum

“I løbet af planlægningen på det nye bookingsystem, blev vi opmærksomme på, at hver afdeling havde ret forskellige ønsker til systemet. Det var interessant for os at se, fordi det betød, vi kiggede nærmere på vores egne processer.”

Pia Bendix Jensen og Anders Vogt Norup deler deres erfaringer med implementeringen af museets bookingsystem som er baseret på CRM.

» Læs hele artiklen her

Den Blå Planet

“Vi kunne ikke have klaret succesen og det høje aktivitetsniveau uden at have CRM-systemet som vores bookingplatform.”

Christina Brodersen Chudner og Sara Tougaard deler deres erfaringer med implementeringen af Den Blå Planets CRM-system som bookingplatform.

» Læs hele artiklen her

Mellemfolkeligt Samvirke

“Abakions løsning (giver) en komplet sammenhæng med hjemmesiden. Vi udbyder vores kurser på nettet. Derfor er det vigtigt at få stamdata på plads med det samme.”

Jane Prior deler sine erfaringer med implementeringen af deres kursusløsning, som er en integreret del af deres CRM- og NAV løsning.

» Læs hele artiklen her

Kulturværftet

“Vi kan nu producere statistikrapporter med oplysninger. Lige fra typen af event og publikum til det lokale, det blev skete i, hvilket er en god planlægningsressource, og meget vigtig for vores strategiske planlægning.”

Vibeke Dalskov er souschef for Kulturværftet. De har valgt at effektivisere deres processer med en bookingløsning som er baseret på CRM Microsoft Dynamics 365 for Sales. Hun deler her sine erfaringer og gode råd.

» Læs hele artiklen her

Dansk Flygtningehjælp

”Ideen om at opsamle relevant viden om vores indsamlere og vores danske donorer er helt rigtig. Det handler om, at vi i højere grad skræddersyr informationen til visse målgrupper, og organisationens 6.400 frivillige i Danmark er naturligvis blandt de allervigtigste målgrupper.”

Mads Lundwall er IT chef hos Dansk Flygtningehjælp, som valgte at effektivisere med et CRM-system integreret med økonomisystemet Dynamics NAV Microsoft Dynamics 365 for Sales. Han deler her sine erfaringer undervejs i projektet.

» Læs hele artiklen her

Sådan indførte Vikingeskibsmuseet nyt booking-system

“Vi har nu kørt i drift i 6 måneder. Vi har ikke misset en eneste booking. Det er aldrig sket før over så lang en periode.”

Lisbeth Weichel er projektleder på Vikingeskibsmuseets nye bookingsystem, som er baseret på CRM-løsningen Microsoft Dynamics 365 for Sales, og hun deler her sine erfaringer, gode råd og aha-oplevelser undervejs i projektet.

» Læs hele artiklen her