“Unbox kommer med standardopsætning, og det var vi vanvittigt indstillet på. Vi ville have at Business Central skulle styre vores processer, mere end vi skulle lave specialtilretninger.” fortæller Helle Ommestrup, Managing Director hos Firstcom Europe (DK).
Firstcom Europe implementerede en Business Central med Unbox projektformen, og det fortæller Managing Director Helle Ommestrup om i denne video.
Unbox kommer med den her standard kontoplan, som vi faktisk var vanvittigt indstillet på at få vores eksisterende over i, fordi vi havde meget overflødigt med os.
Jeg hedder Helle Ommestrup, og jeg er Managing Director i Firstcom Europe Danmark. Vi er præsent over hele Europa, og jeg står så i spidsen for den danske afdeling. Vi sælger cloud-telefoni til erhvervskunder i hele Danmark.
Vi valgte at købe Unbox-projektet på vores finansdel. Vi valgte at koncentrere os og fokusere os omkring vores finansdel, fordi den skal bygge base for den udbygning, vi ønsker at lave det her firma.
Vi ønsker, og få alle vores systemer integreret i den her Microsoft-del, både vores salg og vores produktion, sådan at vi faktisk kunne køre inde på den her løsning og kunne smide alle mulige andre systemer væk.
Fordi vi netop kommer fra en cloud-verden selv, men på telefoni-delen var det vigtigt for os, rent systemmæssigt, finans- og IT-mæssigt, at komme over på en cloud-baseret platform.
Den fremtidssikret, og de apps gør jo, at man kan bygge på, som der passer til ens virksomhed. Så det var et bevidst valg, at vi ville over på sådan en.
Det er rigtig vigtigt, når du kommer fra et ældre system over til noget nyt, at du mentalt, adfærdsmæssigt, også forstår, at det er faktisk det nye system, der skal fortælle dig, hvordan du skal arbejde, og ikke det gamle system, der skal partout hoppes ind i det nye.
Så der er noget adfærd og noget træning blandt medarbejdere, så vi valgte at fokusere på det her, for hurtigere at kunne bygge ud, fordi vi får jo også et andet, en specialistgruppe i, hvordan tænker det her system, hvordan vil det have vi opfører os, så vi langt hurtigere og nemmere kan gå ud og udbygge, når vi når til.
Jeg kan ikke lade være at smile, når jeg sådan tænker på den første undervisnings dag, vi havde herinde, hvor Helena, som vi havde som underviser, hun var meget, meget dygtig i et helt bord omkring nye medarbejdere, første gang de ser systemet, hvordan hun lige trækker tiden lidt, for at se, om de selv går ind og starter systemet op, og det gjorde de.
Det er klart, at man hen over den første uge skal være til stede og holde for medarbejderne til at holde fokus, men systemet er så intuitivt og så nemt at gå til, og så ville jeg også bare gerne have lov at rose undervisningen, fordi den virkelig bare var så hands-on, så medarbejderne hurtigt blev fortrolig med, hvordan tænker det her system overordnet. Så var der forskellige ting at sige, vi kunne grine af, med forskellige funktioner, man ikke var vant til, men det kom også hurtigt.
Så jeg synes, det er intuitivt, og medarbejderne kom hurtigt ind i det. Det må jeg sige.