Da Helsingørs nye kulturcenter, Kulturværftet, åbnede dørene i oktober 2010, var der ikke noget online system så personalet kunne booke events og koncerter. Efter at have brugt Google kalenderen, og manuelt at have håndteret bookingprocessen søgte Kulturværftet efter et standard bookingsystem af den mere kraftige af slagsen. Den fik de af Abakion.
“Vi kan nu producere statistikrapporter med oplysninger. Lige fra typen af event og publikum til det lokale, det skete i, hvilket er en god planlægningsressource, og meget vigtig for vores strategiske planlægning,” forklarer Vibeke Dalskov, souschef for Kulturværftet.
“Det nye system medvirker til, at vi får nyttig information om vores kunder, gæster og publikum, hvilket hjælper os med at styre og håndtere markedsføringskampagner.”
Et omfattende projekt
Det 13.000 kvadratmeter store kulturcenter i byens tidligere skibsværft, indeholder to koncertsale, mødelokaler, udstillingshall, restaurant, museum, bibliotek og workshops, og er i øvrigt fusioneret med byens andets kultursted, Toldkammeret.
Da processen begyndte, var der ingen standard løsning til kulturcentre, og udvikling af et nyt bookingsystem fra bunden er et kompleks og dyrt projekt. Som ramme for systemet valgte Kulturværftet derfor at gå med en standard løsning, Microsoft Dynamics. Hertil blev tilføjet en række funktioner til platformen for at imødekomme Kulturværftets behov. Projektet blev derfor igangsat med en række interne workshops, for at forstå Kulturværftets og Toldkammerets workflow.
Tilpasset løsning
Abakion brugte den indsamlede viden fra de aftalte workshops til at skabe et bookingsystem, der mødte Kulturværftets og Toldkammerets præcise behov.
På basis af Microsoft Dynamics blev der tilføjet en platform med basis-funktioner, hvor de 70 % af løsningen er standard, mens de resterende 30 % er tilpasset netop Kulturværftet og Toldkammeret. Det betød samtidig, at løsningen kunne leveres på ganske få måneder. I øvrigt til en konkurrencedygtig pris.
“Samarbejdet fungerede rigtig fint og, og der blev virkelig lyttet til os. Som erfarne event managers med kendskab til andre CRM-systemer er vi meget tilfredse med vores nye system. Det er nemt at bruge, og da det er et online værktøj, opdateres alle oplysninger i realtid,” siger Vibeke Dalskov.
Lad os hjælpe dig med CRM
Vi vil gerne hjælpe dig med at afklare, hvad du præcis har behov for.
Ring til os på 70 23 23 17. Vi sidder klar til at tage telefonen.
Så tager vi en snak om din virksomheds behov og situation, og så bidrager vi gerne med gode råd og en handlingsplan.