Apps til Business Central

Abakion har udviklet en række apps til din Dynamics 365 Business Central (eller Dynamics NAV), som erstatter gamle tilretninger og udvider funktionaliteten inden for finans og supply chain management.

Jesper Nielsen - ekspert i Apps til Business Central

Se hvordan Apps virker i Business Central

Dynamics-konferencen i 2021 gav Jesper Nielsen en demonstration af, hvordan Apps fungerer i Business Central. I den første del af videoen kan du se, hvordan du installerer og afinstallerer en App. Du skal også se, hvordan Apps bliver opdateret, og hvordan du afprøver en App, før du tager den i brug. Se optagelsen lige her.

arrow-right-87x60

Hele udvalget af apps

Abakion tilbyder mange apps til Business Central,
og du kan se hele udvalget på vores internationale side.

Populær
Document Customizer
Den nemme løsning for at tilpasse og layoute dokumenter, inkl. best practice skabeloner for de mest anvendte udgående dokumenter.
Populær
Document Handling
Den komplette løsning til at sende personaliserede emails, som dine modtagere vil stole på, med vedhæftede dokumenter fra Business Central.
Populær
Dynamic Data Exchange
En effektiv men simpel måde at opsætte integrationer, der sparer dig penge i forhold til at udvikle integrationer fra bunden.
Populær
Master Data Information
Definér din egen stamdata-struktur uden at skulle foretage udvikling. Dette er den nemme måde at håndtere Master Data på.
Populær
App Bundle
Vælg 5 apps til Business Central og få al den funktionalitet, som du traditionelt ville hyre en konsulent til at udvikle.
Assign Quantity
Opfyld alle Salgsordrer på en intelligent måde og giv kunderne hurtigt og troværdigt svar på, om du kan levere.
Flexible Forecast
Skab overblik over forecasts, efterspørgsel, leverancer og historik i ét billede. Alt i én linje per vare.
Global Master Data Sync
Centralisér og styr dine stamdata ét sted og synkronisér til alle regnskaber i Business Central, der abonnerer på de centrale data.
Gratis
Graphical Inventory Profile
Forudsig og undgå forsyningsproblemer. Få et overblik over den fremtidige lagerstatus for hver vare i Business Central.
Intercompany
Minimér manuelle opgaver med nem, automatiseret og funktionsrig ordreintegration mellem flere regnskaber.
Production Order Cost Calculation
Find uoverensstemmelser og korrigér stamdata. Sammenlign realiserede produktions­ordre­omkostninger med omkostningerne fra ruter og styklister.
Purchase Order Management
Få kontrol over indkøbsprocessen, og få et overblik over alle de indkøbs-forespørgsler, der ikke er besvaret af leverandører endnu.
Reverse Planning
Styr lagerniveauer og få handlingsbaserede forslag til ordrer og indkøb. Find de varer, der ikke kan leveres inden for lead-time.
Sales Configurator
Byg varehierarkier til salgsordrer effektivt, uden at skulle oprette nye varenumre for hver salgsordrelinje.
Sales Container Handling
Tildel salgsordrelinjer til containere og afsend alle salgsordrelinjer på én gang.
Shipping Manager
Opret fragtbreve og send dem til din shipping broker for at få den bedste og billigste levering til dine kunder.
Shop Floor Mobile
Registrér forbrug og output nemt. Få handlingsorienteret overblik over driften, kapacitetsbelastning og produktionsordrelinjer.
Shortage on Demand Orders
Planlægnings­værktøjet til at optimere opfyldelse af salgsordrer, så du undgår delleverancer ved at styre mangel og flytte leveringsdatoer.
Danmark
Sproom Connector
Kom nemt i gang med at sende elektroniske fakturaer via OIO-UBL til det offentlige i Danmark – ved at forbinde din Business Central med Sproom.
Subscription Management
Administrér abonnementsbaseret fakturering på kunder på en enkel og effektiv måde i Business Central.
VAT Rate per Dimension
Administrér delvis moms og flere momssatser pr. konto med VAT Rate per Dimension.
Warehouse Mobile
Nem registrering af lagerposter. Systemet udfører alle bogføringer automatisk bag kulisserne. Opsætning på få minutter med en guide.
Gratis
Use Dynamics
Få kontekstafhængige video-brugervejledninger inde i din Business Central – helt gratis at bruge.
Gratis
Created-by on Documents
Den enkle og gratis app, der hjælper dig med at få indsigt i, hvem der har oprettet de originale dokumenter – ved at der bliver tilføjet et ‘created-by’ felt
Gratis
Search Items
Search Items gør det muligt at søge efter varer uden komplicerede filtre, og lader dig nemt tilføje varerne til salgsordrelinjer.
Kun til NAV
Advanced Planning
Forsyningsplanlægning og udførelse af ordrer i mindre og mere håndterbare processer.
Kun til NAV
Routing and BOM Overview
Et samlet overblik over ruter og styklister med versioner og rute-linkkoder.
TimeLog PSA
Denne app forbinder din Business Central med TimeLog PSA, som hjælper dig med at forbedre de interne processer i din konsulentvirksomhed.

Find dine apps

Abakion tilbyder apps til både Dynamics 365 Business Central og Dynamics NAV, så du kan udvide funktionaliteten på en nem måde – lige som du ville hente en ny app til din telefon.

Du kan abonnere på vores apps enkeltvist – eller du kan få de mest populære apps i et App Bundle.

Du kan også finde vores apps til Dynamics 365 Business Central på Microsoft AppSource, som er Microsofts butik for apps.

Du kan også købe vores apps via andre ERP-leverandører. Du behøver ikke at have Abakion registreret som leverandør på din Microsoft-licens.

Sune Lohse taler om standardiserede apps

Hvad er apps egentlig … ?

I gamle dage kaldte vi det “tillægsmoduler“, og i dag kalder mange det “add-ons” eller “apps“.

Størstedelen af Abakions kunder har brugt disse apps i årevis – simpelthen fordi de erstatter mange tilretninger. Det er derfor, vores udviklingsdirektør Sune har apps i tankerne hele tiden.

Der er en rigtig god grund til at interessere sig for apps:

Når du implementerer en ny ERP-løsning, så har du fokus på, at løsningen skal dække alt det, din virksomhed har behov for.

Men det er utrolig vigtigt, hvordan denne funktionalitet bliver leveret. Der er grundlæggende 4 måder, din leverandør kan levere funktionalitet på:

  • Microsoft standard: Funktionen er en del af den grundlæggende løsning fra Microsoft, som Microsoft har forpligtet sig til løbende at vedligeholde og videreudvikle.
  • Microsoft-partner standard: Funktionen er en del af en app, som udbydes af en Microsoft-partner, som har forpligtet sig til at vedligeholde og videreudvikle app’en.
  • Opsætning: Forretningsprocessen kan understøttes ved at opsætte parametre i løsningen. Der bliver altså ikke ændret i koden – der bliver kun ændret data. Det kan fx være en godkendelses-procedure, et faktura-layout, et ekstra sprog osv.
  • Tilretninger: Funktionen understøttes via ændringer eller tilføjelser til koden. Det er ofte en hurtig metode, men du står selv for at vedligeholde det.

Konsekvensen af at vælge for mange eller for omfattende tilretninger er, at du mister forandringsparathed. Du kan ikke længere bare opgradere eller tilføje nye apps, fordi tilretningerne risikerer at skabe konflikter. Mange virksomheder har følt sig låst, fordi de har for mange tilretninger.

Du bør få din nye Dynamics-løsning leveret med fokus på at løse flest mulig behov med apps og opsætninger. Det kan sagtens lade sig gøre. Det minimerer vedligeholdelsen fremover.

Det bevarer din forandringsparathed, og du behøver aldrig mere gå gennem et migreringsprojekt, fordi opgraderinger fremover er simple opdateringer af løsningerne fra Microsoft og Microsoft-partnerne.

Det er derfor, at apps er så vigtige.

ERP – læs også

Alt om Dynamics 365 Business Central
Dit næste ERP-projekt skal du gribe helt anderledes an.

Business Central på 1,5 uge
Sådan kommer du i gang uden et langvarigt projekt

APPS – se mere

Microsoft AppSource
Hop til Microsoft AppSource og se vores apps til Dynamics 365 Business Central.

Se udvalget af Apps
Læs om alle vores apps til Dynamics 365 Business Central, som du kan hente på Microsoft AppSource.