“Shoppen er meget ligetil, så det er de færreste der har spørgsmål til den. Det er i hvert fald det vi oplever.”

“Den måde vi virkelig kan mærke forskel i vores hverdag, det er det med kun at skulle vedligeholde data et sted.

Og så er det at have live data, at vores sælgere de kan være i Jylland, og så kan de med det samme se, hvor mange har vi på lager i Nørre Alslev. De skal ikke ringe til administrationen og spørge. Det har de bare med det samme.”

Nikoline Jess Hansen, IT and Digital Coordinator hos Vipp

Viden om E-commerce
Vipp kundehistorie 2023
5:10
Af Abakion

Vipp har E-commerce med live-data for partnere og inhouse sælgere

“Den måde vi virkelig kan mærke forskel i vores hverdag, det er det med kun at skulle vedligeholde data ét sted. Shoppen er meget ligetil.”

Nuura kundehistorie
3:52
Af Abakion

Hurtig og nem ordrehåndtering med Nuura's nye B2B platform

“Vi skulle egentlig bare i gang. Vi ville gerne have en B2B-platform, der var hurtig at skyde af sted, og som kunne hjælpe os her og nu.”

4:24
Af Abakion

På få dage byggede TAKT en webshop i Business Central

“Jeg havde den første test op at køre i løbet af nogle timer. Og vi var klar til at køre de første ordrer igennem i løbet af få dage.”

Din B2B-wepshop skal vide alt
Af Anders Thue Pedersen

Din B2B-webshop skal vide alt - det forventer kunderne

Dine B2B-kunder er blevet forkælede. Det nytter ikke noget, at service-niveauet på din B2B-webshop er lavere end det, de kender fra deres private indkøb. Det skal faktisk være højere.

Sådan håndterer du data til e-commerce i dag
Af Anders Thue Pedersen

Sådan håndterer du data til e-commerce i dag

Data kan være drønirriterende, når man arbejder med e-commerce. Den nye tendens er at virksomheder samler data på en bestemt måde.

I dag vil dine B2B-kunder handle online hos dig
Af Anders Thue Pedersen

I dag vil dine B2B-kunder handle online hos dig

I dag synes de fleste, at det er nemmere at handle online. Det sætter et større pres på, at alle virksomheder – store som små – er nødt til at have en e-commerce platform.

Se Anders bygge en B2B-shop med Business Central
Af Anders Thue Pedersen

Se Anders bygge en B2B-shop med Business Central

Shopify revolutionerede B2C-shops med deres plug’n’play-løsning. Nu gør vi det samme for dig, der skal bruge en B2B-shop, der hænger sammen med din Business Central ERP-løsning.

Unbox-webinarerne
B2B Ecommerce - som App til Business Central
24:41
Af Anders Thue Pedersen

B2B Ecommerce - som App til Business Central

Se hvordan du lancerer en B2B webshop på få dage – med en app, styrer alle produkt­data fra Business Central. Se optagelsen af webinaret her

Her kan du læse, hvad Nikoline Jess Hansen fra Vipp fortæller i videoen:

Den måde vi virkelig kan mærke forskel i vores hverdag, det er det med kun at skulle vedligeholde data et sted.

Og så er det at have live data, at vores sælgere de kan være i Jylland, og så kan de med det samme se, hvor mange har vi på lager i Nørre Alslev. De skal ikke ringe til administrationen og spørge. Det har de bare med det samme.

Jeg hedder Nikoline Jess Hansen, og jeg er IT and Digital Coordinator hos Vipp, og jeg var projektleder på implementeringen af vores nye B2B shop.

Vipp er grundlagt i 1939, og herhjemme der kender mange os for pedalspanden, men vi har fået et bredt møbelsortiment med sofaer, vi har en masse indenfor belysning, og så har vi også nogle rigtig fede køkkener.

Derudover har vi også et guesthouse univers hvor man faktisk kan komme op, både som privat person, men også nogle af vores partnere kommer op, og så bor man på en fed lokation i Sverige, Danmark eller Italien blandt vores produkter.

Løsningen vi har valgt at gå med er B2B E-commerce platformen, som bygger på vores ERP system Business Central.

Før havde vi en lignende portal, hvor at vi både havde indgang for vores sælgere, altså vores inhouse sælgere og så vores partnere og der kunne de så lægge deres ordrer, og så havde vi en middleware løsning, som integrerede til vores ERP system.

Men så da vi skulle skifte ERP systemet, så stod vi mellem valget om at få bygget en ny integration eller finde en løsning som var bygget direkte på Business Central i stedet for.

Vi valgte at gå med en ny retning og vælge en platform, der blev bygget direkte på Business Central, for at mindske de manuelle processer der lå hos os, og sørge for at vi hele tiden havde en shop der byggede på live data fra vores ERP system, og det gør at vi i dag ikke skal oprette en vare to steder, men derimod kan nøjes med at oprette den i ERP-systemet, og så går der to sekunder, og så ligger den også på vores partner shop.

Det er det samme med at se lagerstatus og se hvornår den næste vare kommer. Det er også noget, der hele tiden er synkroniseret, i stedet for at det før i tiden skete en gang om natten.

For os har det betydet, at når vi får en ny vare, som vi skal have ud, så opretter vi den i Business Central, og lægger en specifikation på, der gør, at den er i partnerportalen med det samme med billeder og med de rigtige dimensioner og materialebeskrivelser.

Det har gjort det virkelig nemt for os, at vi ikke skal bruge meget mere end et minut, så er der både billede og links.

Vores partnere de får et login til shoppen, så lægger de en ordre, og så snart at de siger“go to basket” og “place order” så går det sådan her, og så er der en salgsordre i vores ERP system, som vores administration så kan gribe med det samme, og så skal vi egentlig bare frigive ordren og så bliver der oprettet et pluk nede på lageret og så får vores partner lynhurtigt de varer de har lagt ind.

Altså selve implementeringen den foregik sideløbende med implementeringen af vores ERP system Business Central, og de to projekter, de gik rigtig godt hånd i hånd, fordi at shoppen bygger på vores ERP system, så mens vi var ved at overføre data og vi alligevel sorterede i varer og skulle have en ny struktur, så kunne vi også bygge den nye struktur, så den gik hånd i hånd med shoppens udvikling.

Vi havde en del krav i forhold til layoutet og designet af shoppen, at det var egentligt den største overvejelse vi havde inden vi skulle vælge hvilken leverandør vi ville gå med.

Men der har vi heldigvis haft et rigtig godt samarbejde, og der har været forståelse for, at det skal matche vores brand.

Det vi også er rigtig glade for hos os, det er at det er en shop der er konstant, er i udvikling, at vi får en masse fede nye funktioner, som vi også kan implementere hos os og kommunikere til vores partnere, at nu kan man altså også have en favoritliste, så man lynhurtigt kan lægge de varer man ofte bestiller i kurven.

Selve ibrugtagen af shoppen gik lynhurtigt. Det var nemt.

Vi sendte en mail ud til alle vores partnere om, at nu skal i går via dette link. De kunne hurtigt tryk “Glemt adgangskode”. Få et login. Og så har vi egentlig ikke haft særlig mange supportsager eller brugt tid på det internt.

Shoppen er meget ligetil, så det er de færreste der har spørgsmål til den. Det er i hvert fald det vi oplever.