Unbox din Dynamics NAV eller 365 Business Central

Unbox er en projektform, hvor vi på 5 dage migrerer til Dynamics NAV eller Dynamics 365 Business Central med standard-apps og standardopsætning – og migrerer data fra din gamle løsning over i den nye.

Unbox af Abakion 365 er en projektform til at migrere til Dynamics NAV 2018 eller Dynamics 365 Business Central på én arbejdsuge.

Vi udfører arbejdet på kun 5 arbejdsdage – inklusive datamigrering og undervisning.

Hvis du kommer fra en tidligere NAV, så er nedetiden endda kun én dag, men du kan sagtens vælge Unbox, selv om du kommer fra et andet ERP-system.

Unbox er hvad vi vil kalde en rigtig migrering, hvor vi ikke blot hælder gamle dårligdomme over i den nye version. Denne projektform kan ikke sammenlignes med at sende din NAV til en opgraderingsfabrik i udlandet.

Meningen er ikke, at vi skal skære hjørner, men at det er så veltilrettelagt, at det kan gøres på en uge.

Og så gør vi det til en fast pris.

Resultatet af projektet er en Microsoft Dynamics NAV i skyen eller en Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Løsningen inkluderer apps, der gør det muligt at undgå de fleste specialtilretninger, så resultatet er også forandringsparathed.

Dynamics-løsningen + apps tegner du et samlet abonnement på. Det hedder Abakion 365.

ERP - fortsæt med

Kontakt os
Stil os et spørgsmål her
eller ring til os på 70 23 23 16

Book en gratis Unbox-samtale
Så kan du vurdere, om Unbox-projektformen passer til din virksomhed.

Pakkeløsningen Abakion 365
Abonnement inkl. opgraderinger og ubegrænset support

Unbox til Microsoft Dynamics NAV

Unbox er en projektform, hvor vi leverer Dynamics med standard-apps og standardopsætning, som vi mapper til dine forretningsmæssige behov, og migrerer data fra din gamle løsning over i.

Abakion 365 med Microsoft Dynamics NAV eller Business Central

Abakion 365 er et abonnement på Microsoft Dynamics NAV i skyen eller Microsoft Dynamics 365 Business Central inkl. ekstra apps fra Abakion, løbende opgradering og ubegrænset support. Læs mere

Dokumentet om Unbox

Læs alt om Unbox

21 siders PDF med beskrivelse af:

  • Projektets forløb
  • Prisen
  • Roller og ansvar
  • Standard-apps
  • Standardopsætningen

Vi sender straks dokumentet til dig, når du har udfyldt formularen:

Migrering til Dynamics NAV på 5 dage

Punkt 1

Indledende samtale

Første skridt er en samtale, hvor vi gennemgår dine specielle behov og de større klumper tilretninger, du har i den gamle løsning. Så kan vi på forhånd afgøre, om du passer til Unbox-konceptet.

Det er vigtigt for os, at du ved, hvad du går ind til, og at vi sammen er sikre på, at din virksomhed passer til konceptet.

Vi har standardiseret de spørgsmål og afklaringer, som er agendaen for mødet. På den måde kan du allerede på forhånd forberede, om der er noget specielt, vi skal tale om, når vi mødes.

Læs mere – og book en unbox-samtale her »

Kvalificeringssamtalen før et Dynamics NAV-projekt

Punkt 2

Arbejdsugen

Når vi er blevet enige om, at vi skal gennemføre projektet, så booker vi en uge i kalenderen. Det er den uge, alt foregår.

Under hele arbejdsugen befinder 2 konsulenter sig i din virksomhed. De arbejder udelukkende på dit projekt hele ugen. Du har deres udelte opmærksomhed.

Den ene konsulent står for workshops og undervisning og afklarer alle forretningsmæssige spørgsmål med dig.

Den anden konsulent står for at migrere data fra din gamle løsning. Vi migrerer data på en intelligent måde, vi anvender en best practice-opsætning i den nye løsning, og vi validerer data i den nye løsning. Det betyder, at alle data bliver mappet korrekt, hvormed den nye løsning har rensede data.

Løsningsmæssigt erstatter vi alle tilretninger i den gamle løsning med apps i den nye løsning. Det er muligt hos langt de fleste virksomheder i dag. Det skaber forandringsparathed, at man ikke er fastlåst i gamle tilretninger. Fremover kan du versions-opgradere uden at skulle gennem et migreringsprojekt.

Vi slutter fredagen med at sætte løsningen i drift, og så er den klar til, at dine medarbejdere møder på arbejde mandag morgen.

Dynamics 365 Business Central på 5 dage

Punkt 3

Support

Hele den efterfølgende uge har vi en supportkonsulent udstationeret i din virksomhed.

Supportkonsulenten sørger for, at dine medarbejdere kommer godt i gang med den nye løsning, og vedkommende skal ikke andet end at hjælpe jer hele ugen.

Support efter et Dynamics-projekt
  • Fra NAV, C5 eller andet
  • Dit sidste migreringsprojekt
  • 5 dages arbejde
  • Fast pris
  • Fuldt valideret
  • Fri support bagefter

… eller ring til os på 70 23 23 16.
Vi svarer meget gerne på dine spørgsmål.

Medico-virksomheden Unigroup skiftede til Dynamics NAV med et Unbox-projekt.

For et stykke tid siden ville Unigroup udskifte deres gamle C5, og de valgte Dynamics NAV, men det gik ikke helt som forventet.

”Vi blev lokket af den nemme løsning hos vores daværende leverandør af C5,” fortæller Bjørn Jacobsen fra Unigroup.

”Det var ikke fordi, det var billigere, end hvad alle andre kunne tilbyde, men det virkede nemt og ukompliceret.”

”Det gik også fint til at begynde med, men det viste sig hurtigt, at den nye løsning ikke kunne lave pluklister og lagerlister.”

”Vi er en lille virksomhed, og vi har egentlig kun ét specielt behov: batch-styring. Så er det altså et stort problem, at vi ikke kan få pluklister og lagerlister.”

”Min daværende leverandør skulle bruge en uges arbejde på at udbedre det. Det er sikkert fair nok, men det virkede som en stakket frist. Jeg var bange for, at vi hen ad vejen ville støde på andre ting, som også ville tage en uges arbejde.”

”Så dukkede Abakion op på vores radar med Unbox-konceptet. Det tiltalte os, at vi kunne arbejde tæt sammen med leverandøren i en uge og komme tæt på beslutningerne.”

Erfaringerne med Unbox

”Til andre, der vil lave et Unbox-projekt, vil jeg sige, at man skal være indstillet på at træffe beslutninger, mens arbejdet står på i arbejdsugen. Hvis man hele tiden skal bagud i organisationen og holde møder for at træffe beslutninger, så tager det alt for lang tid.”

”Der er fart på, men når man er i gang med arbejdsugen, så giver det rigtig god mening, at processen er som den er.”

”Man skal som kunde forholde sig til rigtig mange problemstillinger, som vi ville have opdaget senere som ubehagelige overraskelser. Alle de ting har vi fået håndteret med det samme. Det er den rigtige måde at gøre det på.”

”Jeg må sige, at vi er stødt på utrolig mange steder, hvor vores gamle leverandør er sprunget over, hvor gærdet er lavest, og har glemt at fortælle os om det. Det gælder især kvaliteten af de importerede data.”

”Vi har virkelig fået ryddet op.”

Overskuelig pris

”For en mindre virksomhed som os er Unbox-arbejdsugen også meget mere spiseligt økonomisk.”

”Hos min gamle leverandør ville de have 100.000 bare for en indledende analyse. Jeg synes, at det lød lidt dyrt. Vi har altså ikke råd til et projekt, der ender med at koste mange hundrede tusinder.”

”En analyse havde måske afdækket udfordringen med batchnummer-styring fra begyndelsen – måske havde den ikke. Men pointen er, at det ville blive for dyrt for os.”

Data-migrering kan gemme mange skjulte mangler

”Det er ikke så ligetil at flytte data fra C5 til NAV, som vi troede. Vores gamle leverandør fik det til at lyde nemt, men det har vist sig nu, at vi købte katten i sækken.”

De data, der var importeret i NAV, var ikke valideret. På overfladen ser alt godt ud, men det betyder, at der ligger data i databasen, som ikke kan indtastes i virkelighedens verden.

Det giver problemer, som dukker op hen ad vejen. Det er som et sprunget vandrør under gulvet. Du kan ikke se det nu, men på et tidspunkt begynder du at undre dig over, hvorfor gulvet slår sig.

Uanset hvordan du vælger at migrere, så sørg for at bede din leverandør om at validere data i den nye løsning – ikke blot importere.

Bjørn Jacobsen forklarer problemet således:

”C5 validerer ikke nær så meget som NAV. Det samme bilagsnummer kan sagtens oprettes to gange i C5. Systemfelter i NAV er tekstfelter i C5, hvor man kan skrive hvad man har lyst til. Den slags giver altså udfordringer med at flytte data til NAV, og når data så bare bliver importeret i NAV uden nogen validering, så giver det problemer.”

Vi endte faktisk med at samle data både fra den gamle C5 og fra den opgraderede NAV med ikke-validerede data, fordi vi medtog historiske finansposter, debitorposter, kreditorposter og vareposter. Det var en bonus til Unigroup for at være den første på et Unbox-projekt.

”Jeg synes, at det er vigtigt, at jeg som kunde bliver spurgt om alle de små beslutninger, når data skal migreres, men i et traditionelt projekt ville vi ringe eller emaile til hinanden, og det ville ende med at tage måneder.”

”Det er derfor, denne projektform er så smart.”

Bjarne Jacobsen fra Unigroup og Jesper Nielsen fra Abakion

Billedet viser Bjørn Jacobsen fra Unigroup og vores Jesper Nielsen, som er i fuld gang med at migrere data sammen.

Nu er det tid til at læse dokumentet om, hvordan et Unbox-projekt vil foregå hos dig: