Microsoft Dynamics 365 for Sales optimerer salg og kundeservice

Dynamics 365 for Sales giver 360 graders overblik over jeres kundeemner og kunder. Det giver dig bedre procesoptimering, større kundetilfredshed og en bedre bundlinje.
Microsoft Dynamics 365 for Sales er løsningen, som tidligere hed Microsoft Dynamics CRM. Den består af en række moduler, som du selv kan sammensætte og kombinere, som det passer dig.
Med tiden kan du udvide løsningen med flere moduler efter behov. Abakion tror på værdien af quick wins, som skaber ambassadører i din forretning, og dermed mindsker risikoen i efterfølgende leverancer.
Det vigtigste er, at du tilpasser virksomhedens arbejdsprocesser og systemer i et tempo, der passer til din virksomheds ressourcer.
Vi har lang erfaring i at levere Dynamics 365 for Sales og Dynamics CRM til virksomheder af alle størrelser. Derfor kan vi tilbyde at rådgive ud fra din virksomheds individuelle behov og sammensætte en vækstplan, der passer dig.
Funktionsområderne i Dynamics CRM løsningen
Sales
Sales modulet sætter kundeemnerne i system med deres oplysninger, købspotentiale, placering i salgsforløbet og købshistorik for en mere effektiv salgsproces.
Customer Service
Servicemodulet er et sagshåndteringsværktøj. Det sikrer, at kundens overgang fra salg til service/implementering sker flydende.
Field Service
Field Service er skabt for udkørende teknikere. Det holder styr på kundelisten, aftaler, ruteplanlægning, tidsregistrering, brug af reservedele og caseforløbet.
Project Service
Project Service er skabt til at håndtere salg til store virksomheder, hvor salget kræver flere sideløbende processer og derfor kræver projektstyring.
Social Engagement
Social Engagement er via de sociale medier at afkode en kundes holdning til et produkt og/eller skabe åbning for et muligt mersalg til kunden.
Linkedin Navigator
Linkedin Sales Navigator modulet er et stort netværksstyringsværktøj til at skabe overblik over mulige leads i LinkedIn og systematisere deres personprofiler udfra kriterier.
Portals
Modulet er for jer, der gerne vil skabe kundeportaler hvor kunderne selv kan lægge deres profiler og oplysninger ind. Jeres fordel er mere indsigt i kundernes interesser.
Marketing Automation
Marketing Automation er masseproduktion af marketing med emails eller kampagner, der er koblet på kundens interesse og holder leads varme til salg.
Brancheløsninger fra Abakion
Booking Service
Booking Service er et modul, som Abakion har udviklet open på standardudgaven af Microsoft Dynamics 365 for Sales. Løsningen sætter dig i stand til at ressourcestyre optimalt.
Booking Service skaber overblik og sikrer, at alle ressourcer er til stede på det ønskede tidspunkt, inden aftalen kan blive lagt i kalenderen. Det kan eksempelvis være et ledigt lokale, udstyr og personale.
Løsningen kan med fordel sammensættes med de øvrige CRM-moduler for at systematisere kundedata, salgsflow, marketing m.m. til glæde for både den gode kundeoplevelse og en styrket salgsindsats.
Kursus Service
Kursus Service er en løsning udviklet af Abakion til store kursusvirksomheder. Løsningen systematiserer de store mængder data, som følger af omfattende kursusaktivitet i mange emner for mange deltagere hvert år.
Modulet holder grundlæggende styr på både kontaktpersoner og virksomheder, men det har en overbygning, som skaber overblik over kurser, undervisere, deltagere, kursusdage, ressourcer, certificeringer, økonomi, tilmeldinger og opkrævninger.
Modulet har tilknyttet Marketing Automation for at effektivisere mange af de nævnte opgaver og fx sende remindere til deltagere og kursusholderne.
Se hvad du har brug for i hvert trin af salgsprocessen
Vores indsats er typisk struktureret efter salgsprocessen, så vi effektiviserer alle trin i din salgsproces.

Trin 1: Tiltræk kundeemner
Uanset om du ønsker at målrette din kommunikation mod nye eller eksisterende kunder, kan Dynamics 365, LinkedIn og Social Engagement hjælpe dig med at planlægge og afvikle kampagner for at tiltrække kundeemner.
Målet er at skabe effektive budskaber, som skaber opmærksomhed og trafik ind på dit website, shop eller sociale profiler. Ved at aktivere modulerne i en tidlig fase, kan du forberede statistik og rapportering på kampagnernes succes.
Trin 2: Indsaml kundeemner
Når du ønsker at tiltrække kunder, kan du med effektive marketingværktøjer og Dynamics 365 for Sales følge emnets færden og måle på effekten af jeres tiltag. Denne data kan din salg- og marketingafdeling bruge til at skabe effektiv markedsføring.
Kundeemnerne indsamles i Dynamics 365 for Sales via formularer på dit website, sociale profiler eller import af datakilder. Hvis den besøgende sidder i en virksomhed, du er interesseret i som kunde, viser systemet også det. Det giver dine sælgere nyttig viden til at åbne deres pitch over for den pågældende virksomhed.
Al data bliver lagret i jeres CRM. Hvis emnet afgiver sin emailadresse for at modtage din tilbudte værdi, kan du sætte din målrettede markedsføring i værk, fordi data allerede viser det nye emnes interesser.


Trin 3: Skab interesse
Nu hvor du har tiltrukket kundeemnet, skal du starte med at målrette dine budskaber ud fra deres registrerede interesser og segmenter. Herefter kan du starte deres kunderejse i din virksomheds univers med automatiserede processer.
I Abakion mener vi, at marketing skal understøtte salg med leadgenerering og kvalificering af kundeemner. Den proces letter Dynamics 365 for Sales ved at lade dig udnytte data til at kommunikere relevante og interessante budskaber til hvert kundesegment.
Trin 4: Konvertering
Kunderne bør opleve, at deres interesse i din virksomhed og produkter altid bliver taget seriøst. Dynamics 365 for Sales kan strukturere din arbejdsindsats over for dine potentielle kunder og optimere konverteringsraterne mellem de forskellige salgsfaser. Det gør systemet ved at give dig redskaber til at holde styr på arbejdsopgaver i konverteringsprocessen.
Ved en struktureret tilgang til dataregistereing understøtter vi en tidlig effektiv segmentering samt rapportering. Derved kan du blive klogere på din egen organisation, dine kunder og dine processer.


Trin 5: Levering af produktet
I overgangen fra kundeemne til kunde bliver kundens køb effektueret og overdrages typisk til en leveranceafdeling. Denne overgang kan foregå gnidningsfrit med de rette systemer, som sikrer en fejlfri overlevering uden tab af oplysninger.
Hvad enten kunden forventer effektiv Customer service, Field service, Project service eller Self service, kan det understøttes af Dynamics 365 for Sales. Når du samler alle virksomhedens kommunikationspunkter, kan du skabe et 360 graders overblik over kunden. Det understøtter den gode dialog med kunden, idet alle dine medarbejdere har fuld indsigt i kundens ønsker og behov.
Trin 6: Mersalg til kunden
Mersalg er kundeservice. Når du kender dine kunders behov er det naturligt at foreslå løsninger, der matcher deres ønsker. Mersalget kommer derved både kunden og dig til gavn.
Med 360 graders overblikket i CRM kan du være proaktiv og målrettet, når du arbejder på at skabe et behov hos kunden. Med Marketing Automation kan du eksempelvis sende emails med spørgeskema – NPS – som afdækker kundens tilfredshed og øvrige interesser eller sende målrettede nyhedsbreve baseret på kundens aktiviteter. CRM letter processen og gør den mere effektiv for dig, fordi du kan måle effekten og holde styr på mersalgsmulighederne.


Trin 7: Skab netværk
Den gode relation imellem kunde og leverandør kan omsættes til salg i netværket.
Med Dynamics 365 for Sales, LinkedIn og Social engagement kan du få simple eller avancerede netværksanalyser, identificere netværksbaserede salgsmuligheder, danne ice-breakers og følge op på den generelle stemning på markedet. Kort fortalt sprede den gode historie via den bedste salgskanal – dit udvidede netværk.

Lad os hjælpe dig med CRM
Vi vil gerne hjælpe dig med at afklare, hvad du præcis har behov for.
Ring til os på 70 23 23 17. Vi sidder klar til at tage telefonen.
Så tager vi en snak om din virksomheds behov og situation, og så bidrager vi gerne med gode råd og en handlingsplan.