Nogle brugere skal kun levere på en salgsordre men ikke fakturere, og nogle skal modtage på en købsordre men ikke bogføre fakturaen. Nu kan du foretage en brugeropsætning, så du kan skille tingene ad, så medarbejdere med specifikke funktioner ikke ved et uheld udfører det forkerte.
Se videoen med Anders Faurholt, der forklarer hvordan du gør i Business Central.
Her kan du læse Anders’ forklaring af, hvad du kan se i videoen:
I dag vil jeg vise, hvordan man kan adskille funktionerne at “levere” og “fakturere” – eller at “modtage” og “fakturere”, når vi har med ordrer at gøre.
Der er jo nogle tilfælde, hvor man som bruger kun skal levere på en salgsorder eller modtage på en købsordre.
Og der er en relativ ny funktion, der gør, at man kan adskille det på brugerniveau, sådan at jeg som bruger ikke kommer til at både levere og fakturere på en salgsordre, eller at modtage og fakturere på en købsordre.
Og det vil jeg vise jer lidt om i dag i Business Central.