Når der er kunder, der siger noget kritisk, så er det vigtigt at reagere hurtigt. Det kan være en kommentar på sociale medier, en klage eller en kritisk kommentar i kundeservice-systemet.

Det handler om at reagere hurtigt på kritiske henvendelser, og det kan systemet hjælpe med – både med notifikationer og automatiske beskeder og handlinger.

Med Microsoft Power Platform kan du bygge processer og applikationer – uden at programmere. Og for at inspirere dig, så får du i denne serie af videoer en række af konkrete eksempler.

2:37
Af Abakion

Forenklede løsninger

Når medarbejdere kun skal anvende en lille del af forretningsløsningen, så er det effektivt at give dem en app, der udelukkende indeholder de relevante funktioner.

2:12
Af Abakion

Ekspedition af en kø af opgaver

Du modtager noget, som du skal evaluere, ændre, og derefter sende videre i fødekæden. Det kan gøres nemt med en app, der er dedikeret til formålet.

2:29
Af Abakion

Formularer på kundeportalen

På kundeportalen kan kunderne udfylde formularer, der er forudfyldt med deres egne data, og validerer alle data online i ERP og CRM.

3:33
Af Abakion

Én registrering udløser mange aktiviteter

Én enkelt registrering fra en medarbejder kan udløse en masse handlinger, som udføres automatisk, så medarbejderen ikke behøver at udføre det hele manuelt.

2:32
Af Abakion

Notifikationer med afhængigheder

Når der sker noget, medarbejderen gerne vil reagere på med det samme, så er det godt at modtage en notifikation. Det hjælper med at handle rettidigt.

1:45
Af Abakion

Reagér på hændelser og tendenser

Du kan vælge, hvad Power Automate skal evaluere, og hvor ofte det skal foregå, og hvad kriterierne er for at du ønsker en notifikation.

2:44
Af Abakion

Reagér hurtigt på kritiske henvendelser

Få besked, når nogen siger noget, som man skal reagere hurtigt på. Det kan være en kommentar på sociale medier eller en klage.

2:02
Af Abakion

Prioritering af opgaver

Når få ressourcer skal ekspedere mange opgaver, så er det vigtigt at få hjælp til prioritering, så de vigtige opgaver ikke drukner.

2:33
Af Abakion

Godkendelsesprocesser

Når en eller flere kolleger skal godkende noget, så kan det foregå elektronisk, så man ikke behøver at ekspedere det manuelt.

3:10
Af Abakion

Arbejde i felten for kørende teknikere

Med en app på en mobil enhed har medarbejderne i felten fuld adgang til information, og de kan registrere direkte i forretningssystemerne.

2:16
Af Abakion

Booking af aktivitetsforløb

Dem, der skal afholde aktiviteter, udbyder tidspunkter, og deltagerne booker tiderne direkte i kalenderen. Alt samles i et aktivitetsforløb.

2:50
Af Abakion

Selvbetjening uden genindtastning

Kunderne kan registrere direkte i forretningssystemet, og det kan udløse opgaver til medarbejderne internt uden genindtastning.

2:32
Af Abakion

Sagsbehandling som selvbetjening

En automatisk forretningsproces styrer eksterne igennem sagsbehandling og beder om relevante data og dokumenter undervejs.

2:11
Af Abakion

Aktivere personer og fjerne mellemled

Når du får besøg, så aktivér de eksterne personer til at registrere selv, så de dermed udløser en hel forretningsproces af aktiviteter.

1:55
Af Abakion

Arbejdsgange på tværs af gammel teknologi

Med gamle systemer kan man udføre funktioner på tværs af systemerne – og få processer der skaber sammenhæng uden traditionel intregration.

2:26
Af Abakion

Databerigelse mellem systemer

Lad forskellige forretningssystemer opdatere hinanden med ny viden, og lad hændelser i ét system blive til data i et andet system.

2:14
Af Abakion

Databerigelse fra myndigheders registre

Data i forretningssystemerne kan på forespørgsel beriges med data fra eksterne registre hos myndighederne. Så skal man ikke selv slå alt op.

1:40
Af Abakion

Strukturering af dokumenter i SharePoint

Forretningssystemerne er ikke gode til at holde styr på folderstruktur i SharePoint, men det kan automatiseres med Power Platform.

Eksempel

Virksomheder, der gerne vil beskytte deres brand, er nødt til at følge med i, hvad folk siger om dem på sociale medier. Hvis der er nogen, der stiller et spørgsmål eller er kritiske, så er det vigtigt at reagere hurtigt.

Det er som regel en manuel opgave, men med Power Automate kan man automatisk overvåge og advisere, når der er noget man skal reagere på.

Koncept

På det konceptuelle niveau handler det om at få besked, når nogen siger noget, som man skal reagere hurtigt på.

Det kan være en kommentar på sociale medier, men det kunne også være andre typer henvendelser, fx en klage eller kritisk kommentar i kundeservice-systemet, som ikke skal ende nederst i bunken.

Power Automate kan overvåge sociale medier og reagere, når dit brand bliver tagget i et opslag. Power Automate kan faktisk generere et automatisk svar. Måske vil du ikke have systemet til at skrive på dine vegne, men det kunne også være et basalt svar om, at du er opmærksom på det og vender tilbage.

Power Automate kan notificere de rette personer via e-mail, mobil-notifikation og in-app-besked. Så behøver du ikke have en medarbejder til at overvåge sociale medier manuelt.

Det bliver endnu smartere. Power Platform indeholder også en AI Builder, som kan udregne en sentiment score. Det betyder, at Power Automate kan vurdere, om opslaget om dig på sociale medier er i en positiv eller negativ tone. Du kan også træne AI-modellen til at være opmærksom på bestemte ting. Og så kan du nøjes med at få notifikationer, når der er noget negativt, du skal reagere på. De positive kan Power Automate bare ’like’ automatisk.