Når der sker noget, som en medarbejder gerne vil reagere på, med det samme, så er det godt at modtage en notifikation.
Det hjælper medarbejderne med at handle rettidigt. Men det er ikke alt, der er lige vigtigt, og man skal ikke drukne i notifikationer.
Det handler om at modtage notifikationer på forskellige måder – afhængigt af, hvor vigtige de er, eller i hvilken situation de er vigtige.
Med Microsoft Power Platform kan du bygge processer og applikationer – uden at programmere. Og for at inspirere dig, så får du i denne serie af videoer en række af konkrete eksempler.
Eksempel
Når der sker en hændelse, så er der medarbejdere, der gerne vil notificeres om det. I den helt simple form modtager de notifikationsemails om alt muligt, men det giver mange emails, og vigtige notifikationer ligger gemt blandt de mindre vigtige.
Koncept
Vi oplever, at virksomheder har et behov for at flytte mange notifikationer ud af email-indbakken og give mere kontrol over notifikationerne til den enkelte medarbejder.
Power Automate kan evaluere, hvilken type hændelse, der er tale om, og vælge den rette notifikationsform.
Vi kan sende en traditionel e-mail, vi kan sende en push-besked på mobiltelefonen, og så kan vi sende en in-app-notification, som dukker op som en notifikation direkte i CRM-løsningen Sales eller i Customer Service-løsningen.
Det er tit sådan, at de notifikationer, som haster meget, kommer ud som en push-besked. Det er en ret aggressiv notifikation, men den skal også kun anvendes, når det haster. De notifikationer, som ikke haster, lægger vi ind i CRM eller Customer Service-løsningen.
Når du så åbner applikationen, fordi du nu har tid til at tage dig af de indkommende ting, så kan du tage notifikationerne én ad gangen. Men de ligger ikke i din email-indbakke og stresser dig.
Prøv at overveje, hvilken viden du gerne vil notificeres om med det samme, og hvor mange emails du kan flytte ud af indbakken, så de bliver en slags todo-liste i systemet.