Når få ressourcer skal ekspedere mange opgaver, så er det vigtigt at få hjælp til prioritering, så de vigtige opgaver ikke drukner i mængden af opgaver, der ikke haster.
Det handler om at få systemet til at hjælpe med en klog prioritering af opgaver uden at bruge for meget tid på det.
Med Microsoft Power Platform kan du bygge processer og applikationer – uden at programmere. Og for at inspirere dig, så får du i denne serie af videoer en række af konkrete eksempler.
Eksempel
Når arbejdsopgaver skal prioriteres, så er situationen ofte, at få ressourcer skal ekspedere mange opgaver, og så er det vigtigt, de opgaver, som er virkelig vigtige, ikke drukner i mængden af opgaver, der ikke haster. Så kan det være svært at prioritere på en klog måde.
Koncept
Det kan handle om serviceforespørgsler, sagsbehandling, leads, opsøgende salgsindsats, og meget mere.
Som udgangspunkt er det måske først-til-mølle-princippet, men Power Automate kan fx tjekke kundens klassificering i CRM eller ERP og prioritere opgaven op eller ned.
Og så kan Power Automate holde øje med hændelser, der giver anledning til ændring af prioriteringen. Når fx kunden udfylder en formular, skriver en kommentar på servicesagen, skriver på Trustpilot, researcher på et tilkøb – eller alt muligt andet – så giver det anledning til, at Power Automate ændrer prioriteringen på kundens serviceforespørgsel.
Prøv at overveje, hvor i organisationen du har en kø af opgaver, som skal prioriteres. Og prøv at brainstorme på, hvilke hændelser der bør ændre på prioriteringen af den enkelte opgave.