Hvis man kan give sine kunder adgang til at registrere direkte i sit forretningssystem, så kan man spare både ekspeditionen og den ekstra indtastning.
Når kunderne selv registrerer direkte i fx ens ERP-system, så kan det automatisk udløse opgaver til medarbejderne internt.
Det handler om at give kunderne mulighed for selvbetjening, så der ikke er noget, der skal genindtastes eller copy/pastes.
Med Microsoft Power Platform kan du bygge processer og applikationer – uden at programmere. Og for at inspirere dig, så får du i denne serie af videoer en række af konkrete eksempler.
Eksempel
De fleste virksomheder har inventar af forskellige slags, som de gerne vil administrere. Det kan fx være udstyr, biler, parkeringspladser, arbejdsstationer osv.
Vi har bygget en app til en virksomhed, der udlejer udstyr, hvor de kan administrere udstyret, se hvor gammelt det er, hvornår der er udført serviceeftersyn og rengøring, hvem der er ansvarlig for det, hvilken afdeling det hører til, osv.
Til kunderne tilbyder de et website, hvor kunderne kan logge ind og vælge ledigt udstyr, som de gerne vil booke eller have et tilbud på at leje.
Når udstyret kommer retur fra kunden, så kan systemet oprette opgaver til de rette medarbejdere, der skal rengøre og efterse udstyret, så det bliver klar til den næste kunde.
Dette koncept kan også anvendes internt i virksomheden til at lade medarbejderne booke arbejdsstationer, parkeringspladser, mødeudstyr osv.
Koncept
Det smarte i denne løsning er, at kundernes interaktion direkte udløser opgaver til medarbejdere internt. De opgaver kan de også få i deres Outlook.
Det kan lade sig gøre, fordi vi udstiller data og funktioner, som ellers er interne, på en portal til kunderne på en sikker måde. Vi giver dem adgang til selvbetjening. Prøv at tænke over, hvor mange steder i virksomheden, du kunne give kunderne (eller leverandørerne) adgang til selvbetjening, så du ikke behøver at genindtaste alt.
Det hele kommer til at hænge sammen. Hvis en medarbejder har en email-udveksling med en kunde, og det ender med at kunden ønsker at leje udstyr, så er hele samtale fra begyndelsen tracket på kunden og på udlejningsaftalen. Pointen er, at alt er ”entiteter” forbundet med ”relationer”. Alt hænger sammen.