Web, Portaler, Webshops og Office 365-integration

Når du har behov, der falder uden for den funktionalitet, som du finder i dit ERP, CRM eller BI-system, så udvikler vi sites og portaler og får alt til at hænge sammen.

Anders er leder af Full Stack-teamet i Abakion

Anders Thue Pedersen, Business Unit Manager, Abakion A/S

"Vi får Web, ERP, Webshop. CRM, Portaler, Office 365 og BI til at hænge sammen. Vi integrerer, automatiserer og effektiviserer."

I denne artikel

Webshops

Websites

Portaler

Office 365-integration

Læs også

Forretningsløsninger
Abakion tilbyder komplette forretningsløsninger med ERP, CRM, BI og Web – baseret på Microsoft-teknologi.

Abakions Projektmodel
sikrer at du når i mål på tid og budget – og opnår dine forretningsmæssige målsætninger.

Når du som kunde har behov for websites, webshops, portaler eller Office 365-løsninger, som falder uden for den funktionalitet, som du finder i dit ERP, CRM eller BI-system, så sender vi vores Full Stack-afdeling på banen.

Full Stack er vores lidt nørdede navn for vores udviklere, som arbejder med hele stakken af Microsoft-teknologier.

Vi kan rundt regnet udvikle hvad som helst til dig, men vores arbejde falder typisk inden for fire kategorier:

  • Webshops
  • Portaler
  • Websites
  • Office-integration

Webshops

Hvis du ønsker at implementere en webshop, så indleder vi samarbejdet med at give dig sparring, for der er et afgørende spørgsmål til at begynde med:

Har du brug for en business-to-business eller business-to-consumer webshop? Det er meget forskellige behov og retninger, og det er vigtigt at vælge rigtigt, hvis projektet skal blive en succes.

Der er alt for mange webshops i verden, som fejler, fordi virksomheden har valgt at lave en consumer-webshop, selv om de havde business-behov.

  • Business-to-consumer webshoppen handler om at vise mange billeder og masser af tekst, en letforståelig struktur, hvor man nemt kan finde varen, brødkrumme-navigation, SEO osv.

    Det handler om den lækre kundeoplevelse, hvor kunden kan ose i produktkataloget, se mange billeder om hvert produkt, læse anmeldelser og forslag til andre varer.

    Business-to-consumer webshoppen fjerner sælgeren, og kunden kan på egen hånd lægge en ordre døgnet rundt.

  • Business-to-business webshoppen er en ordreportal, og det er en helt anden boldgade. Det er et produktkatalog, hvor kunden nemt og hurtigt skal kunne afgive en ordre. Kunden skal se sine egne priser, se ordrehistorik og hente gamle fakturaer, se aktuelle kampagnevarer, se udestående leveringer og restordrer

    Business-to-business webshoppen skal ikke nødvendigvis fjerne sælgerens arbejde, men den skal mindske supporten og fjerne administrative opgaver internt i din virksomhed. Vi har kunder, hvor den første, der ser en ny ordre, er plukkeren ude på lageret.

Vi tager os af hele projektet: rådgivning, design, udvikling, integration osv. Vi tager os af al teknik, udvikling og opsætning, og vi får shoppen til at følge dine design-guidelines.

Vi integrerer naturligvis også din webshop med dit ERP-system. Det er vigtigt for at skabe effektive arbejdsgange.

Og det er vigtigt, at du har en leverandør, som forstår både ERP og webshop, og det er der, vi adskiller os fra de fleste i markedet. Sune Lohse forklarer ganske glimrende i disse to videoer, hvorfor det er vigtigt.

Webshop og ERP involverer mange roller

Din webshop skal integreres med ERP, så du ikke skal vedligeholde data og logik begge steder. Men det involverer flere roller i processen, end du lige tror. Sune gennemgår alle de relevante roller her.

Styr på data mellem ERP og Webshoppen

Og det skal jo helst være uden at du skal vedligeholde alt i både ERP-systemet og på webshoppen.

Websites

Vi lægger vægt på at være en professionel leverandør, når det kommer til dit website. Det er ikke lige som at hyre en freelancer, der har begrænset tilgængelighed.

Når du køber et website hos Abakion, så følger opgaven vores standardiserede projektmodel, og vi yder support og vedligeholdelse som på alle andre systemer, vi tilbyder.

Vi har den samlede pakke til dig, der betragter dit website som et forretningskritisk system, der ikke kan varetages af en freelancer.

Vi hjælper dig med at vælge CMS og plugins, vi udvikler, implementerer, lægger tekster ind, optimerer intern linkstruktur, SEO-optimerer, performance-optimerer, underviser dig, og sørger for at sitet er oppe.

Vi sætter alt op og tester websitet, så det er klar til brug.

Portaler

Portal-løsninger handler om at opsamle data fra kunder eller medarbejdere – og fjerne administrativt arbejde med at behandle data ved at automatisere processer.

Portaler kan både anvendes eksternt og internt. Pointen er, at du lader andre betjene sig selv i portalen, og selv indtaste data i portalen.

Vi automatiserer disse datas gang gennem dit ERP-, CRM-, Marketing- og BI-system. Så giver du kunderne en god service – samtidig med at du selv sparer tid.

Portaler kan anvendes til rigtig mange formål – indberetninger, track and trace, sagsbehandling, tidsregistrering osv.

Office 365 – integration

Du kan få Office-pakken til at hænge sammen med dit ERP- og CRM-system. Du kan fx vise elementer fra CRM og ERP direkte i Office-pakken, fx i Outlook.

En anden typisk anvendelse for Office-integration er tidregistrering og journalisering direkte fra Outlook. Det effektiviserer arbejdsgangene for dem, der arbejder meget i Outlook.

Du kan også lade handlinger afføde data eller andre handlinger, fx at en handling afføder en automatisk email-udsendelse, eller at der oprettes en automatisk tidsregistrering, hvis du sender en email til en kunde, som systemet kan genkende.

Der er virkelig mange muligheder for at automatisere eller forenkle arbejdsgange.

Hvis du kører Office 365, så kan vi trække kalenderdata og lægge ind i de andre systemer. Så kan du fx inde i ERP se, hvilke serviceteknikere, der er booket i deres Outlook-kalender til hvilke opgaver, eller om de har booket en fridag i Outlook.

Det kan også være, at du samler data fra Office 365 og ERP i en portal, hvor du kan overskue virkeligheden og træffe beslutninger, der afføder automatiserede handlinger og data i ERP, CRM og Office 365.

Vi bygger lige det, du har behov for. Mulighederne er mange, og vi rådgiver dig om den rette løsning, designer, udvikler, tester og drifter.