Sådan styrer du priser og rabatter i ERP – og sørger for, at alle kunder handler til de rette priser i din wepshop. Der er stor forskel på B2C og B2B e-commerce, og du skal se, hvordan du håndterer alle former for rabatter, som marketing og salg kan finde på.

Sådan vælger du den rette E‑commerce-løsning
22:30
Af Anders Thue Pedersen

Sådan vælger du den rette E‑commerce-løsning

Mange vælger forkert i første omgang, og vores eksperter fortæller om at skelne mellem Business og Consumer – om at sælge til varebehov eller følelser – om kompleksitet vs. enkelhed. Så kan du vælge den rette løsning.

Aktuelle tendenser i e‑handel
17:16
Af Lene Graa Jennum

Aktuelle tendenser i e‑handel

Hør hvilke globale tendenser inden for e-commerce vores eksperter fokuserer på lige nu. Kundernes forventninger til din netbutik har ændret sig markant i de seneste år, og du skal kunne følge med – og have en plan for fremtiden.

Mange roller for at få succes med E‑commerce
10:48
Af Sune Lohse

Mange roller for at få succes med E‑commerce

Du skal have mange forskellige roller på dit team til at arbejde i samme retning, hvis du skal have succes med at kombinere E-commerce og ERP. Her kan du høre, hvordan rollerne arbejder sammen (eller mod hinanden).

Synkronisering af data med ERP
20:32
Af Lene Graa Jennum

Synkronisering af data med ERP

Sådan håndterer du de data, som skal være i både ERP og shoppen. Det er ikke blot stamdata på varer, men også beholdning og ordrer. Vi tegner på tavlen og forklarer, og du skal også se en konkret app til Business Central til at styre data.

Priser og rabatter i både ERP og webshoppen
21:27
Af Lene Graa Jennum

Priser og rabatter i både ERP og webshoppen

Sådan styrer du priser og rabatter – og sørger for, at alle kunder handler til de rette priser i din webshop. Der er stor forskel på BTC og BTB, og du skal se, hvordan du håndterer alle former for rabatter, som salg kan finde på.

Lagerstyring og availability
21:42
Af Sune Lohse

Lagerstyring og availability

Styr lagerbeholdning i ERP og sørg for, at din webshop automatisk afspejler, om varen er på lager – eller hvornår den kan leveres. Du skal høre, hvad udfordringerne med lagerstyring er, og se eksempler inde i ERP.

International Moms
19:37
Af Lene Graa Jennum

International Moms

Hvis din webshop sælger i mange lande, så skal du opkræve moms efter de nye regler, og det er Business Central ikke god til. Du skal høre, hvordan du bør løse udfordringen – og se en konkret app, der klarer det i Business Central.

Så hurtigt kan du starte en ny webshop
18:05
Af Anders Thue Pedersen

Så hurtigt kan du starte en ny webshop

Dette kapitel er en demonstration af, hvor hurtigt du i praksis kan etablere en ny E‑commerce løsning, der hænger sammen med dit ERP. Vi viser hvad vi gør i praksis for at integrere E-commerce og ERP. Det går ret hurtigt.

  • Lær hvordan du vælger den rette E‑commerce-løsning. Du kender naturligvis forskellen på B2B og B2C, men de fleste vælger alligevel forkert.
  • Hør om de aktuelle tendenser inden for E‑commerce, og hvilke forventninger dine kunder har til din webshop i dag og i morgen.
  • Lær hvordan du fordeler ansvaret mellem ERP og E‑commerce og synkroniserer data. Hør også, hvordan du styrer priser, rabatter, lager og international moms, og se demoer af det hele i Business Central.
  • Og så skal du se en konkret demo af, hvor hurtigt du kan sætte en webshop i drift, som er fuldt integreret med ERP. Det går hurtigt, kan vi godt afsløre.

Mød eksperterne

Vi har sat de største eksperter på sagen. Årtiers erfaring med E‑commerce og talrige ERP-integrationer – det er den erfaring, du får essensen af her.

Supply-chain ekspert Sune Lohse

Sune er Supply Chain-ekspert med fokus på Business Central, og han går i dybden med lagerstyring og availability.

Han glæder sig til at åbne dine øjne for, hvor mange forskellige typer af roller, der er nødvendige for at du får succes med dit Ecommerce/ERP-projekt. Der skal krydses mange faggrænser.

E-commerce ekspert Anders Thue

Anders har mere end 2 årtiers erfaring med at bygge webshops.

Han vil især gerne guide dig til at forstå forskellen på en BTB- og en BTC-shop. Han vil også vise, hvordan du undgår at skulle vedligeholde både data og forretningslogik i både ERP og webshoppen.

Og så glæder han sig til den afsluttende workshop, hvor han skal vise, hvor hurtigt du kan sætte en webshop i drift, som hænger sammen med din ERP-løsning.

Lene-Graa-Jennum-løsningsarkitekt

Lene har erfaring fra rigtig mange projekter, hvor hun har integreret Business Central med E-commerce.

Hun glæder sig til at fortælle, hvordan du synkroniserer data mellem ERP og Ecommerce, og styrer priser, rabatter, lager, og ikke mindst international moms, som er et stort emne for tiden, på grund af de nye regler.

For dig der…

Denne video-serie er til dig, der har behov for at optimere din internethandel, fx etablere en ny B2C- eller B2B-shop, sælge mere via internettet, eller bare optimere processerne mellem e-handel, lagerstyring og økonomistyring.

Du har måske en velfungerende Shopify eller Woocommerce, som du gerne vil have til at hænge sammen med din ERP-løsning. Eller måske har du en Business Central eller Dynamics NAV-løsning, som du gerne vil have en bedre E-commerce løsning til.

Udfordringen er den samme: Hvordan får du en skarp ehandels-løsning, der hænger tæt sammen med dit ERP, så du både leverer den bedste kundeservice til din målgruppe – og optimerer dagligdagens opgaver.

Her kan du læse, hvad Lene og Anders fortæller om i denne video:

Så priser, Lene. Jeg har jo i mange, mange år efterhånden lavet business-to-business-shops primært og har en god indsigt i, hvorfor det faktisk er så utroligt komplekst, som det viser sig at være.

Men du har lavet nogle business-to-consumer-shops og har nogle værdifulde pointer der, som jeg godt kunne tænke mig at lære lidt mere om. Så kan du ikke starte med at fortælle lidt om prissætning og priser på consumer-shops?

Jo. Altså for det første, så når du handler med forbrugere, så er dine priser inklusive moms. Og det er jo for det første en forskel, hvor vi fokuserer på, hvad prisen er efter momsen er lagt til.

Det betyder jo, at så længe vi er på ét marked, så kan det være ret nemt at sætte prisen. Typisk vil man gerne have sådan nogle skarpe priser. Det vil sige, at man skal have en pris, der måske lyder godt i markedet. Ikke altid, men rigtig ofte vil man gerne have en pris, der lyder godt i markedet.

Og hvad betyder det at lyde godt?

799. Altså en eller anden, hvor man lægger sig lige under. Det er bedre måske at hedde 799 end 801.

Så kunne man sige, at nu er vi blevet så store, så nu skal vi rent faktisk ud i verden. Vi starter en shop i Tyskland, og det nemme vil jo bare være at sige, at så ganger vi bare alle vores priser op med valutakursen. Det kan man da godt, men så bliver det ikke så skarpe priser lige pludselig.

Du kan også ende ud i, at i Danmark betaler vi 25% moms, og i Tyskland, mener jeg, at det er noget lavere. På den side er det jo godt nok at bevare 799 i tyske forhold, men så ender det du får ind efter, før momsprisen, med at være forskelligt.

Og så længe det går den rigtige vej, så tjener man lidt mere på varerne. Men samtidig kan man også sige, at hvis du ender i et land, hvor de lige pludselig betaler 40% i moms et eller andet sted, så mister du faktisk din fortjente, hvis du bare ganger op.

Plus at valutakursen jo kan ændre sig. Så det kan være en fordel at have forskellige prislister til de forskellige markeder. Det er jo stadig simpelt, men det er bare noget, du skal have dig for øje.

Og de fleste af sådan nogle shops til forbrugere, de kører med de her kuponer, hvor man kører med, at så er der 10% de næste 24 timer. Og det er jo noget, som shoppen i virkeligheden ligger og holder styr på.

Så når den så kommer ind til f.eks. et ERP-system, så er der bare fratrukket de her 10% moms på det ordre data, vi modtager. Så der holder vi som sådan ikke styr på de her kuponkoder, men det gør man egentlig over i shop-sammenhængen. Der har de styr på de her ting.

Og det er en af de ting, du egentlig uden at sige det lige berører der, der er rigtig interessante, fordi når vi har en consumer shop, så er den pris, vi har præsenteret for kunden, når den kommer ind i økonomisystemet, så er det den, vi fakturerer, også selvom den ikke er rigtig, fordi det er jo det, vi har trukket på kreditkortet, eller fået lov til at trykke på kreditkortet. Så der kan vi ikke ændre på det og sige, “ups”.

Altså så bordet fanger. Man kan sige, hvis vi er kommet til at regne med forkerte momssatser eller et eller andet, jamen så kan vi ikke trække flere penge på kundens kreditkort, fordi pengene er allerede reserveret, så der må man tit æde den. Så det gælder lidt om, at man skal have styr på sine regler og forskellige ting.

Men stadig, hvis man kigger på det, det er priser på de forskellige markeder, og det er de her kuponer, du holder styr på på din shop. Og så er det, hvis du gerne vil have skarpe priser, du har det. Så hvis du har det for øje, så er det simpelt.

Det kan jo være et stort arbejde, men det er simpelt.

Det er nemlig simpelt, men jo flere varer, du har, jo mere data er der selvfølgelig at have noget med at gøre. Hvorimod, jeg ved på B2B-markedet, der hænger det helt anderledes sammen.

Ja, og det er jo det, jeg har oplevet igennem mange år, at teknisk set, så er der ikke en stor forskel på en B2B-shop løsning og en B2C-shop løsning, i forhold til det, som man tænker, kunden skal kunne.

Altså det visuelle, man ser, og det vil sige den feature-liste, du har talt om tidligere, den kan virke meget ens, sådan set, for dem, der skal ud og købe en shop-løsning. Og derfor er der mange, der bliver ret overrasket, når de så skal ud og implementere deres første business-to-business-løsning.

Måske tænker de, vi har en Shopify, eller en Magento, eller en WooCommerce-løsning, vi ligger lige B2B oveni. Det kan vi da nemt gøre, kan vi ikke?

Og der viser det sig bare igen og igen, at det er virkelig, virkelig en meget større opgave, end man lige ser sig for øje.

Så du vil til hver en tid anbefale at dele det i to?

Jeg har endnu ikke set nogen, der med succes har lagt de to løsninger sammen, uden at det har kostet virkelig mange penge. Og jeg har ikke selv været med til at lave en eneste, hvor vi har fået det til at spille rigtig godt. Jeg har altid rådgivet folk til skille det ad og det har været succeser.

Det har været en succes at få en B2B-shop til at virke, og det har været en succes at få en business-to-consumer-shop, også for samme kunde, med de samme varer.

Men at prøve at lægge dem sammen, det giver en hel masse tekniske problemer og udfordringer, som jo både er vores datasynkronisering, vi har talt om, men også har noget med priserne at gøre.

Og det er tilbage til det her med, når vi sælger til consumers, så er alle kunder ens, i hvert fald inden for et marked, men når det er en B2B-kunde, der logger ind, så har der måske været en sælger ude, og sælgere har det med, rigtig gerne at ville lukke en ordre.

Og med nogen af vores kunder, der har vi jo oplevet, at sælgerne har fået rimelig frie tøjler til at lukke en ordre. Og det som sælgere har at skrue på, primært, det er at give rabatter. De kan give nogle rabatter, de kan også noget med leveringstiden, og måske nogen slipper for fragt, og nogen skal betale, men de kan også give rabatter. De kan give linjerabat, eller fakturarabat, eller kampagnepriser i en periode. Og alle de her ting, det understøtter Business Central ud af boksen.

Og når man så gerne vil have det ud i en business-to-business-shop, så starter man måske en B2B-shop med at sige, at I kan lægge ordrerne her, priserne er bare de vejlednings- og salgspriser, vi har. Det er bare consumerpriser, men I kan lægge dem, så I ikke skal ringe i jeres arbejdstid, eller bruge der, hvor I står og har kunder til at bestille varer, men det kan I gøre, når butikken er lukket, så kan I lige bruge 10 minutter på at bestille varer.

Så vil kunderne gerne se deres egne priser, så siger de, vi lægger lige priserne ud også. Men så er der jo alle de her ting inde i Business Central, vi har sat op med, at du har den her debitor-bogføringsgruppe, og du har den her varebogføringsgruppe, og du har den her den ene og den anden opsætning på dig. Du har den her momssats, og du har den her fragtsats, og du har alle de her ting, som vi skal til at kopiere ud.

Vi skal have data ud, og hvis man har mange varer og mange kunder, og alle sammen har forskellige salgspriser, så bliver det jo den ene gange den anden, og så bliver din tabel med salgspriser meget, meget lang.

Men gør I så det, at I bygger den samme funktionalitet ude i shoppen, eller gør I brug af nogen af de funktionaliteter til at beregne priser, som der er i ERP-systemet?

Historisk set, for mange, mange år siden, lavede det, der hedder Navision, faktisk en online-shop, der spurgte ind i, men det var svært at få til at virke dengang.

Så i de sidste 15 år, der har vi bygget shopløsninger, hvor vi kopierer al data ud, vi kopierer logikken ud, og så får det til at virke.

Og en historie om det, det er, at en af vores kunder lavede en ændring inden i deres Navision. Navision-udvikleren brugte lige en time på at lave lidt små ting, så nu kunne de understøtte den her rabat en sælger havde lavet. Og det var jo fint nok, og så ringer de til mig og spurgte om jeg ikke lige kunne lave noget på webben også.

Men udfordringen er, at det ikke altid vi har kodet det på samme måde, så det tog mig 20 timer at lave et ude på webben. Og så er det lige pludselig lidt sværere at få en god forretning ud af det, når sælgeren går og laver nogle nye sjove regler.

Så for at undgå det, så er den måde vi bygger vores nye produkter på, i særdeleshed vores nye B2B-shop, vi er ved at lægge sidste hånd på, jamen der, når vi ligger en vare i kurven, så laver vi bare en sales quote, og det vil sige, at alle de regler, du kan finde på at sætte op i Business Central, inklusiv alle de tilretninger, du kan finde på at lave som customer extensions, inde i Business Central, dem forstår shoppen lige med det samme.

Så i virkeligheden, så laver vi bare et tilbud, vi går bare ind og siger, danner et tilbud og siger, nu vil jeg gerne sælge det her, og så får jeg svar tilbage om, hvad det her blev.

Totalprisen blev det her, momsen blev det her, kan du overhovedet levere eller ej, er de på lager eller ej, alle de her ting får vi jo foræret, for det kan Business Central.

Og er det stabilt nok? Altså fordi det der jo har været før i tiden, grunden til at man kopierer data ud, det er jo, hvis nu skidtet går ned, ERP-systemet går ned, så går min shop også ned. Hvad tænker du om det?

Vores erfaring er med de shops, vi har bygget indtil videre, at det fungerer. Vores aber dabei er, at vi garanterer dig ikke, det virker, hvis du laver en consumer shop, fordi der har vi Black Friday med 100.000 besøgende.

Det ved vi, at det kan systemerne ikke endnu, men med kunder med 100 vis af brugere på løsningen, 1000 vis af varenummer, har vi set, det kører rigtig, rigtig godt, og har endnu ikke haft et eneste tilfælde af, at en kunde ikke kunne ligge en vare i kurv, eller kunne bestille en ordre.

Så indtil videre, så ser det ud som om, at det kan man bare gøre det her, og det spiller, og det som Microsoft leverer med Business Central på den ægte SaaS-løsning, det er hurtigt nok, og det er stabilt nok, og det er faktisk hurtigere end mange af de andre løsninger, vi har lavet gennem årene. Så det virker virkelig responsivt, når man sidder og arbejder med det.

Så det er helt synkront data, man arbejder med?

I den shop, vi bygger, har vi ingen data i shoppen. De ligger allesammen inde i Business Central, så hver gang vi spørger på en vare, om den er på lager, så spørger vi Business Central.

Så hvis der er en sælger, der har solgt den i telefonen, så kan vi sige ja den ene gang, og den næste gang du prøver at trykke, at du gerne vil have en til af dem, så siger den, der er ikke flere, og at de er blevet solgt.

Men samtidig når du putter dem i din sales quote, så kan vi reservere dem, sådan så nogle andre ikke kan sælge dem, så du har dem i noget tid, reserveret derinde til dig.

Og plus, at man kan sige, at indkøbere, og hvis man sidder på BI, så vil man lige pludselig have et meget bedre overblik over, hvad der ligger i salgstragten.

De vil kunne se, hvad kunderne sidder og ligger i ordre live. De vil sidde og kunne følge med, og deres kundesupport, hvis kunden ringer ind og siger, at de ikke kan finde varen, så kan de lægge dem ind i sales quoten, og når de reloader siden ude på web, så er ordren der igen.

Jeg tænker i hvert fald, at hele processen omkring det at anskaffe varer, giver i hvert fald et præg om, hvad det er, der er interessant.

Og også, hvis der ligger rigtig meget af den samme vare, hvorfor er det, de ikke bliver lukket?

Hvorfor er det, de ikke køber mere?

Ja, hvad er det, der gør, at de ikke ryger?

Så det giver data, og det virker stabilt.

I gør brug af den funktionalitet, som der er lavet i Business Center, hvor man kan lave en ordre ud fra et tilbud?

Vi kan gøre det sådan, at vi kan konvertere den til en sales ordre. Vi kan også gøre den klar til pluk, så de første, der egentlig rører ved ordren, når den bliver lagt på webben, det er lageret, der går i gang med at plukke den.

Så vi kan frigive den til pluk også automatisk, det er bare en opsætning, om den skal det. Så hele flowet kører. Når kunden er ude på webben og trykker bestil, så bliver den frigivet til pluk ude på lageret.

Så er der stadig nogle udfordringer, når man skal på B2B-markedet i forhold til priser? Hvis vi lægger det hele ind i Business Center, og vi kan understøtte den del af det, er der stadig noget, du tænker, som er svært i forhold til priser?

Der er én ting, der er svært, som Business Center heller ikke har løst endnu, og det er fragten, fordi i shopløsningerne, hvis du køber fra 0 til 100 kroner, så koster fragten det her, og fra 100-1000 kr, der koster fragten det her eller gratis fragt over 500 kroner, og det kan Business Center ikke. Den har ikke en motor for det, så det har vi valgt at bygge oven i, og sige, at vi laver en mulighed ud fra vægt eller pris, at sige, hvad fragten er, men vi ved også af erfaring fra de shopløsninger, vi ellers har lavet, at der vil komme nogle tilretninger.

Og så kan vi gå tilbage til hele denne pris-snak om at en consumer, der kan vi ikke trække flere penge, men vi kan faktisk godt, hvis det er en business to business kunde, og de har bestilt for 1000 kroner, sende en faktura på 1100, fordi det kræver en palle. Og det koster noget ekstra, fordi det har vi aftalt i vores forretningsbetingelser.

Så der er lidt mere elastik på priserne, når det er B2B i forhold til det, vi har aftalt i forretningsbetingelserne, samarbejdsbetingelserne, i forhold til en consumer. Så på den måde kan vi godt ændre på prisen.

Man kan sige, at den sidste lækre ting, der er med priser og det her med betaling, det er at vi kan jo også bede B2B-kunderne om at betale med kreditkort ud på shoppen. Og så ved vi, hvad det rigtige beløb er, som vi skal trække.

Men igen, er der også mange B2B-kunder, der siger, at det skal de ikke, de skal først betale på et andet tidspunkt.

Ja, på fakturaer.

Præcis, på fakturaer plus et eller andet antal dage, man nu har aftalt.

Løbende måned og 30 dage og alle de her ting. Og det understøtter shoppen selvfølgelig, fordi det ligger inde i Business Central.

Lene, priser, rabatter, alt sådan noget inde i Business Central?

Jeg kan i hvert fald prøve at kigge på, hvad man kan.

Ja, og hvis jeg nu leger ham den irriterende sælger, der har været ude og lukke en kunde, men lige har lovet dem en helt specifik rabat, et eller andet.

Ja, det kan vi prøve. Vi kan lige starte med at sige, at priserne kan være en vejledende pris. Det betyder, at prisen ikke er knyttet op på en bestemt kunde, men du kan godt have vejledende priser i forskellige valutaer.

Så en mulighed er også, at du på en kunde knytter en særlig prisaftale. Så har man sådan et kundekort, og på sådan et kundekort, der kan man putte en kundeprisgruppe på, og en discountgruppe på.

Så prisgruppen, det kan være en idé, hvis man i stedet for at gå ud og aftaler individuelle priser med alle dine kunder, så kan I måske kategorisere jeres kunder, og putte dem i nogle strukturer, der gør, at når I skal vedligeholde priser, så skal man kun vedligeholde prisen på gruppeniveau, og ikke på individuelt niveau. Og det gælder både for din pris og for din discount.

Og det ville give mening, hvis jeg havde nogle kæder, jeg solgte til fx, så der var flere butikker, der skulle have den samme kæderabat eller grupperabat.

Ja, præcis. Så det er sådan set overordnet, og der er ikke noget nyt i det. Det har man altid kunne.

Når du så laver en salgsordre, eller et salgstilbud inde i Business Central, så tager den højde for, hvad du har sat op for den kunde herinde. Og det er derfor, det giver mening, når man så bruger et salgstilbud til at beregne ude fra webshoppen af, så har vi allerede de her ting stående.

Hvad nu, hvis jeg har lovet den her kunde, at de kan få nogle helt specifikke gode priser på nogle af mine varer til jul? Til en julekampagne?

Så kan man gøre det, at man laver nogle helt specifikke kundepriser, og hvis vi prøver at gå over på vores prislister. Den her del, den er faktisk ny. Det vil sige, at du skal have aktiveret den feature i Business Central, som er en ny oplevelse af, hvordan man laver priser.

I gamle dage, der gik man ind via et varekort, og sagde, at på denne her varer, er de her specielle priser.

Nu har man vendt det lidt på hovedet, og det vil sige, at man laver det, der hedder en prisliste. Så det er blevet lidt nemmere at forstå for folk, der kommer udefra. På prislisten kan du putte bestemte varer, priser og discounts på den samme prisliste.

Så hvis vi prøver f.eks. at gå ind på en guldprisliste, som kunne hedde juleprisliste f.eks., så har jeg mulighed for at knytte prislisten til en bestemt kundegruppe. Men jeg kan også knytte den direkte til en bestemt kunde.

Så har jeg mulighed for at sætte en start og en slutdato på, hvilket ville være interessant, at den nok sluttede efter jul. Juleaften måske. Men jeg kan også have mulighed for at sætte den i en draft, altså i kladde-mode. Det vil sige, at jeg kan lave alt det her på forhånd, og så kan jeg aktivere den, den dag, at nu er jeg færdig med den.

Og det nye der også er kommet er, at man kan sætte priser og discounts på samme prisliste, så du får et bedre overblik.

Så hvis jeg har lovet 10% på nogen varer til jul, men har lovet 2 kroner rabat på noget andet til jul, så kan jeg klare det et sted fra og slå det hele til, op til jul og slå det hele fra automatisk eller manuelt efter?

Der er jo start og slutdato på, så du kan i virkeligheden bare lade den løbe ud af sig selv.

Det du også har mulighed for, det er, at du kan fremsøge varer ud fra nogle bestemte kriterier.

Okay, så jeg kan putte alle mine varer, der starter med nummer 7 på, på en gang.

Ja, så jeg kan gå ned på mine items, og så kan jeg sætte et filter på og sige, at alle varer starter med 7, dem vil jeg gerne have ud.

Hvis nu jeg havde alle mine reservedele der starter med R, så kunne jeg lave en reservedelsprisliste rimelig hurtigt. Jeg kan få den til at adjuste, det vil sige, jeg kan få den til at regne med en faktor, om den skal gøre noget særligt.

Og det der samtidig sker, når jeg aktiverer min prisliste, så går den ind og ser om jeg har lavet den her prisliste i forvejen. Der er en eller anden form for dubletkontrol, og så vil den spørge dig, om den skal fjerne den fra alle de prislister, de i forvejen er på. Så der er jo mulighed for at gøre nogle forskellige ting på den.

Det der også er her, det er, at du også har mulighed for at lave forskellige valutaer.

Ja, for det er jo mit næste spørgsmål, fordi jeg har en kunde, som gerne vil handle i en anden valuta end det vi normalt gør.

Det du så gør, det er, at du sætter valutaen op på din prisliste, og så alle de priser, du ser nedenfor, de vil være i den valuta.

Så jeg vil have en DKK-prisliste og en euro-prisliste?

Ja, det vil du have, eller så vil den omregne med valutakursen.

Men jeg vil godt have de der skarpe priser, vi har talt om tidligere, der hedder 795 og 895.

Så det kan du ligge ind, og du kan også sætte på, at det du opgiver lige nu, det er priser inklusiv moms.

Og så kan du sige, at på den her prisliste, der er det fx 21% moms, vi regner med, og de priser, jeg viser lige nu, de er inklusiv moms.

Så jeg kan sidde herinde og lave mine skarpe priser. Og så kan man altid finde ud af om det er synd, det skal præsenteres, når jeg viser det ude fra, hvis du gerne vil opkalde til prislisten.

Der kan være nogle ting, jeg ved f.eks. at WooCommerce kan have nogle issues med, at den gerne vil have priserne uden moms, og så kan du i dit API-kald, kan du få det kald lavet om, sådan så den beregner tilbage igen.

Men det er i hvert fald blevet lettere at være den, der skal vedligeholde prislisterne, end det tidligere var.

Min verden er meget business to business, men jeg ved, at der er en enkel lille krølle på halen, i forhold til business to consumer, som vi også lige skal nå at snakke om.

Ja, det er jo ved kuponkoder. Det findes der desværre ikke en super god løsning på. Der findes kampagner herinde. Problemet er bare med kampagner i Business Central, det er, at du skal knytte det til en person. Du skal knytte det til nogen, du kender i forvejen, og det gør du typisk ikke på det her marked.

Så al funktionaliteten er der sådan set, men den her med, at du skal knytte det til noget, før det virker, så falder det lidt til jorden.

Derfor er anbefalingen lige nu, at alle kuponkoderne lever ude på nettet, og når den så rammer Business Central, så sæt det ind som en fakturabat, hvilket vil sige i bunden af fakturaen, for så bliver det automatisk fratrukket, alle de andre linjer.