Nu kan du styre firmaets Social Media-kanaler direkte fra CRM. Det er ikke blot nemmere – det giver Marketing mulighed for at generere leads direkte fra Social Media.
Og det giver fantastiske analyse-muligheder på tværs af hele marketing- og salgs-processen.
Du skal se videoen. Joe viser dig, hvordan det hele fungerer i Microsofts CRM-system med App’en ClickDimensions. Og vores CRM-rådgiver Ludvig har svært ved at styre sin entusiasme.
Præsentationen er på engelsk, og det håber vi, at du er okay med – for Joe er supergod til at præsentere, men hans dansk er ikke så skarpt fordi han er amerikaner.
Ved at styre din Social Media indsats inde fra CRM-systemet får du mange nye muligheder:
- Du kan udarbejde en content-kalender og schedule dine posts direkte i CRM. På den måde bliver Social Media en integreret del af din marketingkampagne-planlægning i CRM.
- Du kan inkludere Social Media i din samlede marketing-analytics. Normalt tracker man kun likes og clicks fra posts på sociale media, men nu kan du også følge konverteringer og indtjening i CRM-systemet.
- Du kan samle website-analytics, email marketing-analytics og social media analytics i CRM – og skabe en samlet profil af hvert enkelt kundeemne – og det kan du bruge til målrettede kampagner – og til at kvalificere de varmeste leads til sælgerne.
- Du kan lade Social Media-engagement udløse andre typer marketingtiltag, fx Email-marketing. Så hvis Per interagerer med et post på Social Media, så sender systemet ham automatisk en bestemt email.
- Du kan kvalificere leads til sælgerne baseret på kundeemners adfærd på Social Media, og du kan give sælgerne fuld indsigt i, hvad hvert kundeemne har interageret med.
Løsningerne er CRM-systemet Microsoft Dynamics 365 Sales med Email-marketing App’en ClickDimensions og ClickDimensions Social Marketing.