![gostep1o[1]](https://abakion.dk/wp-content/uploads/2025/03/gostep1o1.png)
Alt er skabeloner
Du får en komplet standardopsætning, så løsningen er klar til brug. Du skal ikke betale en konsulent for at opfinde den dybe tallerken.
![gostep2o[1]](https://abakion.dk/wp-content/uploads/2025/03/gostep2o1.png)
Fast pris – Fast tidsplan
Det tager under 2 uger fra start til slut, og prisen ligger fast. Vi skærer ingen hjørner. Det er bare så veltilrettelagt, at det kan gennemføres hurtigt.

Ingen teknisk gæld
Vi erstatter dine gamle tilretninger med standard-apps. Så er du fri for teknisk gæld, og du kan følge med Microsofts automatiske opgraderinger.
Unbox begynder med en Scopingdag, hvor vi lægger en plan for din Business Central. Den koster kr. 15.000 ekskl. moms.
Hvis du derefter vælger at sætte gang i projektet, så flytter vi dine eksisterende stamdata, og så underviser vi dig i den nye løsning. Og når vi går i drift, så supporterer vi, at alle kommer godt i gang. Det har en fast pris på kr. 90.000 ekskl. moms.
Kom i gang i næste måned
Skriv til os her. Så tager vi en snak om, hvordan du kommer i gang.
Det komprimerede projekt var attraktivt for os, fordi det er en styret projektform med en fast pris. Tankegangen bag et komprimeret forløb er virkelig godt. Jeg synes, at processerne i projektforløbet er rigtig godt tilrettelagt.
hos Microsoft
hos Microsoft
Abakion Unbox er den billigste måde til at komme i gang med Business Central.
Men hvis du sammenligner med nogen, som bare simpelt 1-til-1 opgraderer din løsning, så koster det naturligvis mere, fordi der er mere med i pakken.
Hvis du sammenligner Unbox med billigere alternativer, så spørg leverandøren, om du får en 100% konfigureret løsning, som er klar til brug, og som ikke har nogen teknisk gæld. Det er nemlig det du mister ved at vælge en simpel opgradering.
Sørg for, at du får en løsning, som nemt kan følge med Microsofts automatiske opgraderinger uden at det koster penge.
Vi har konkurrenter, som bruger Abakion Unbox til at opstarte kundeprojekter, fordi det er billigere for dem end at gøre arbejdet selv. Vi synes, det siger alt.
Business Central er Cloud
= Software-as-a-Service
I dag er Microsoft Dynamics 365 Business Central primært en cloud-løsning, dvs. du bruger den i skyen via en browser. Der er ikke nogen traditionel klient, der skal installeres på din computer.
Du får en komplet opsætning, som er et sæt skabeloner for mere end 150 tabeller i løsningen, så du er flyvende fra start uden at betale for opsætningsarbejde.
Løsningen inkluderer apps, der gør det muligt at undgå de fleste specialtilretninger. Så er du også parat til forandringer, når verden ændrer sig. Se alle vores apps på Microsoft AppSource.
Migrering med Unbox til
Dynamics 365 Business Central
Scoping
Processen begynder med en scopingdag. Den er en selvstændig aktivitet, som har til formål at undersøge, om Unbox er det rette for din virksomhed. Vi kortlægger dine behov og lægger en plan for projektet.
Det er vigtigt for os, at du ved, hvad du går ind til, og at vi sammen er sikre på, at din virksomhed passer til konceptet. Efter scopingdagen kan du vælge, om du ønsker at fortsætte med selve Unbox-implementeringsprojektet.
Planlægning
Unbox-konceptet indeholder en høj grad af fleksibilitet. Sammen med vores projektleder og vores proceskonsulent vælger du, hvilke forretningsprocesser du vil undervises i, og hvilke data du gerne vil have migreret fra din gamle ERP-løsning.
Det foregår ved, at vi sammen gennemgår 2 Excel-ark, hvor vi afkrydser dine valg af undervisning og datamigrering. Du kan vælge for 100 point i alt. Nogle ting koster flere point end andre, og grænsen på de 100 point sikrer, at vi kan nå det inden for den afsatte arbejdsuge. Det er også rigeligt for langt de fleste virksomheder.
Helt fra begyndelsen tilknytter vi en projektleder til dig, som holder styr på alle aktiviteter, både dem inden for Unbox-leverancen, men også eventuelle aktiviteter, som vi aftaler uden for Unbox-leverancen.
Vi lægger en projektplan, som både omfatter Unbox og de eventuelle opgaver ud over Unbox, som du gerne vil have med i planen, før og efter Unbox-ydelsen.
Det kan være relevant at lægge aktiviteter før Unbox-projektet, hvis der er tale om forretningskritiske ting, som er vigtige at have på plads inden driftstart. Det kunne fx være en vigtig integration.
Datamigrering
Nu kommer vi til de 2 arbejdsuger, hvor vi udfører alt arbejdet og sætter løsningen i drift. Den første uge begynder med datamigrering, som styres af vores data-konsulent.
Vi migrerer de stamdata, som vi har aftalt i planlægningen, og løsningsmæssigt erstatter vi tilretninger i den gamle løsning med apps i den nye løsning. Det skaber forandringsparathed, at du ikke er fastlåst i gamle tilretninger. Fremover kan du versions-opgradere uden at skulle gennem et migreringsprojekt.
Vi migrerer data på en intelligent måde, vi anvender en best practice-opsætning i den nye løsning, og vi validerer data i den nye løsning. Det betyder, at alle data bliver mappet korrekt, hvormed den nye løsning har rensede data.
Undervisning og idriftsætning
Afholdelsen af undervisning styres af vores proceskonsulent, som er til stede i din virksomhed og underviser i fire dage for at hjælpe din virksomhed med at finde sig til rette i den nye løsning.
Undervisningen følger den prioritering, som vi sammen har aftalt i planlægningen, og vi har standardiseret, trykt undervisningsmateriale til alle moduler, som deltagerne får udleveret.
Efter de 4 dages undervisning afholder vi en testdag, og så slutter vi af med at sætte løsningen i drift, og så er alt klar til, at dine medarbejdere møder på arbejde og bruger den nye løsning.
Support
Hvis du følger Unbox-tidsplanen og går i drift om onsdagen i uge 2, så sørger vi for, at vores proceskonsulent, som har udført undervisningen, samt vores hovedarkitekt også er til stede den dag, og vi giver dig også prioriteret support i de efterfølgende dage.
3 metoder til at få Business Central i skyen
Abakion tilbyder 3 standardiserede metoder til at komme nemt i gang med Business Central.
Læs alt om Unbox
15 siders PDF med beskrivelse af:
- Projektets forløb
- Prisen
- Roller og ansvar
- Standard-apps
- Standardopsætningen
Vi sender straks dokumentet til dig, når du har udfyldt formularen:
Unbox er den mest succesfulde implementeringsmetode for Microsoft Dynamics 365 Business Central. Der er i løbet af de seneste 10 år mange virksomheder, der har anvendt Unbox-projektformen til at implementere Business Central.
Der er flere andre Microsoft-partnere, som anvender leveringsmotoren i Unbox til at levere Business Central, fordi det er billigere for dem end at gøre arbejdet selv. Når andre Microsoft-partnere omtaler skabelonbaserede metoder eller pakkeløsninger, så mener flere af dem reelt Unbox, dog uden at nævne navnet. Der er også Microsoft-partnere, som tilbyder simplere pakkeløsninger, der er billigere, men desværre ikke indeholder standardkonfiguration, kontoplan, bogføringsopsætning, apps eller datamigrering. Det er billigere, men det er som regel ikke nok for at komme i mål. Abakion Unbox er den originale, når det handler om skabelonbaserede, accelererede implementeringsmetoder for Business Central.
Unbox-metoden betyder, at virksomheder kan undgå tilretninger. Det er desværre ganske almindeligt, at konsulenthuse løser kundernes behov til Business Central ved at udføre specialudvikling. Det er en forældet tilgang, som desværre ikke er forsvundet helt fra konsulentbranchen. Med et Unbox-projekt kan man konvertere hidtidige tilretninger til standardfunktioner, og man kan sammensætte løsningen med apps, der vedligeholdes af leverandøren og således ikke øger den tekniske gæld. Tilretninger og specialudvikling skaber teknisk gæld, og det er der ingen grund til.
Abakions løsningsarkitekt med ansvar for Unbox, Mette Thavlov, udtaler at i løbet af det seneste år, der er alle Unbox-projekter gennemført, uden at virksomhederne har haft behov for at foretage tilretninger i form af specialudvikling. Det er helt unikt i Business Central-verdenen.
Et komprimeret projekt som Unbox forbedrer kvaliteten af både test og undervisning. I et traditionelt projekt, der varer i mange måneder, der kan test og undervisning typisk strække sig over en eller to måneder. Det betyder i praksis, at test bliver udsat og først udført i de sidste dage i perioden, og det er naturligvis ikke optimalt. Undervisning foregår over lang tid, og der ender med at gå lang tid fra en undervisningsdag til den dag, hvor man reelt skal anvende sig nye viden, og så har man glemt, hvad man har lært. I et Unbox-projekt foregår det hele samlet. Du bliver undervist på en Business Central med dine egne data, og du gennemfører test og undervisning samlet, og du har en Abakion-konsulent til rådighed non-stop, som kan hjælpe og forklare med det samme. Det giver et optimal test- og undervisningsforløb.
En væsentlig pointe med Unbox-metoden er, at der ikke er stress på til sidst. Et traditionelt projekt strækker sig over mange måneder, og virksomhedens medarbejdere skal deltage i projektet ved siden af deres normale arbejde. Og når det traditionelle projekt nærmer sig slutningen, så stiger presset, og virksomhedens medarbejdere bliver stressede. Det er slet ikke tilfældet med Unbox. Et unbox-projekt fungerer stik modsat. Datamigreringen foretages løbende undervejs, og der er ikke noget big-bang i slutningen af projektet, og der er ingen stress. Det er helt unikt med Unbox på grund af den særlige migreringsmetode, og det går du ikke med andre projekttyper.
Der er mange virksomheder, der er migreret fra Dynamics NAV til Business Central ved at anvende Unbox. Det er oplagt, fordi det kan gøres med under 1 dags nedetid, hvilket er helt uden sammenligning i ERP-branchen. Virksomheder med en gammel Dynamics NAV har typisk mange tilretninger, tillægsmoduler og specialudvikling, og det får vi ryddet helt op i, så du har en ren og velstruktureret database i den nye løsning.
Abakion har også migreret mange virksomheder fra C5 til Business Central med Unbox. Virksomheder, der har C5 har ofte mange data, som ikke er valide, og som ikke er nemme at migrere til Business Central, men Abakion har skabeloner til det hele, så du kan skifte fra C5 til Business Central og få en database med kun validerede data.
Der er også rigtig mange virksomheder, der skifter fra e-conomic til Business Central med Unbox. Abakion har udført det rigtig mange gange, og det er en ganske simpel proces. Det er ofte virksomheder, som oplever vækst, eller som ønsker mere avanceret lagerstyring eller supply chain management, som vokser ud af e-conomic og får brug for en Business Central-løsning.
Abakion har også hjulpet mange virksomheder med at skifte fra Uniconta til Business Central med Unbox. Uniconta anvendes hovedsagligt til økonomistyring, og når virksomheder vokser og får større styringsbehov, så får de behov for en rigtig ERP-løsning. Abakion har stor erfaring med at migrere fra Uniconta til Business Central.
Unbox er alt i alt den hurtigste og den billigste måde at implementere Business Central på. Du kan sagtens finde andre metoder med en billigere prisseddel, men så er der desværre ikke alt det med i pakken, som du har behov for. Når du sammenligner på lige vilkår, så vinder Unbox på både tid og pris.