“Vi bruger vores B2B portal som et sælgerværktøj. Sælgerne og Sales Support har taget supergodt imod værktøjet og samspillet mellem sælger og support fungerer rigtig godt.”
“Jeg har opsat et hierarki med 1200 varer i en relativ kompleks varestruktur, som sælgerne normalt ikke ville røre ved i Business Central, men i dag finder de nemt frem til korrekte variant og kan have et tilbud klar i løbet af få minutter – hvor de tidligere var meget afhængige af vores support.”
“Jeg genbrugte de masterdata parametre, som jeg allerede havde sat op på varerne, hvilket sikrede at vores varesortiment var oppe at køre på ½ dag og at vores nye varer automatisk kommer ind i hierarkiet fremadrettet.”
“I praksis havde jeg den første testshop oppe at køre efter 3 timer, sat shoppen endeligt op og været igennem i løbet af 3-4 dage. Layoutet sad stort set i skabet fra start, hvilket gjorde det nemt at overdrage til Salg.”
“Jeg brugte videoerne til at komme i gang og de ting der ikke var på video på endnu, fik jeg hurtigt svar på. Det var en super god proces og en let, hurtig og billig måde at komme i gang på.”
Bjørn Villumsen, COO og Co-founder Takt A/S
Her kan du læse, hvad Bjørn Villumsen fra TAKT fortæller i videoen:
Den rejse vi har været på, der var vi kommet til et sted, hvor vi skulle automatisere vores B2B-forretning. Og der var vi virkelig på jagt efter en B2B-shop, der kunne hjælpe os over for vores kunder, men som vi også kunne bruge til vores sælgere.
Og det var meget vigtigt, at den her shop ikke blev et kæmpe projekt, men noget vi kunne håndtere relativt enkelt.
Jeg hedder Bjørn Villumsen, og jeg er CEO hos TAKT og co-founder.
TAKT er en designvirksomhed. Vi er fire år gamle. Vores ambition er at levere bæredygtige designmøbler til en rigtig pris i en god kvalitet.
Da vi startede for fire år siden, der var vores primære fokusområde, det var vores websalg, direkte til privatforbrugere. Og vores B2B-salg var relativt lille til at starte med.
Over de fire år, der er gået, er B2B-salget blevet meget større. Og hvor vi i B2C havde virkelig fokuseret på at automatisere alting, så havde vi ikke gjort noget som helst i B2B.
Og det begyndte så lige pludselig at blive et kæmpe problem, at det blev alt for administrativt tungt. Så vi gik ind og kiggede på, hvordan vi på en simpel måde kan automatisere vores processer.
Typisk når vi har en kunde, så henvender de sig typisk med en forespørgsel. De køber måske en enkelt stol på vores B2B- eller B2C-webshop, ser den, og så kommer de så tilbage, og så taler de med sælgeren omkring, hvad det egentlig er behov for.
Så den løsning, vi har udviklet i dag, det er, at vi har en kundeoprettelsesproces, der kører separat, hvor vi sender et link ud til kunderne, og de bliver så oprettet i Business Central automatisk. Når de er blevet oprettet, så ryger der en mail afsted til sælgeren, at nu er kunden klar, og så går de ind og lægger ordren ind i vores B2B-salgsværktøj.
Noget, der er unikt ved det her, og også har gjort det lettere at sælge det til sælgeren, det er, at den er fuldstændig live med vores B2C.
Så når sælgeren i det her tilfælde sidder ude og opretter et tilbud, og måske løber ind i problemer, så kan de ringe ind til backoffice, og de kan se dataene med det samme.
De kan rette i dataene, og så kan sælgeren se det med det samme. Så det gør, at der ikke er en masse, der skal synkroniseres. Man arbejder nærmest i det samme tilbud, eller i den samme ordre.
Og det gør det virkelig brugervenligt for sælgerne og for backoffice. Man kan sige, at vi er stadig en lille virksomhed. Vi har omsat for omkring 30 mio. kr. i fire år. Så vi kan ikke bare købe et stort konsulenthus ind til at sætte en stor webshop op.
Så det, der var rigtig spændende her, var, at vi kunne komme i gang meget hurtigt. Det tog os få dage faktisk at få shoppen op at køre, og vi kunne genbruge de data, vi havde i Business Central.
Vi brugte allerede masterdata-funktionen, og har brugt den helt fra starten. Og har brugt den til at definere vores produkter. Så vores lange varebeskrivelser er defineret 100% fra masterdata-funktionen. Så, hele vores setup er bygget op omkring masterdataene, på den måde, som shoppen også bruger dem.
Og det gjorde så også, at det var utrolig nemt at etablere hierarkiet efterfølgende, da vi skulle i gang med shoppen, fordi der kunne jeg bare bruge de elementer, der allerede definerede produktet.
Så det gjorde, at jeg havde den første test op at køre i løbet af nogle timer faktisk. Og vi var egentlig klar til at køre de første ordrer igennem i løbet af få dage.
Og det kunne jeg gøre selv.
Så jeg skulle ikke købe konsulenter til at lave en masse opsætningsarbejde. Jeg købte en pakke med noget kontakt og noget grundopsætning til en relativt fornuftig pris, eller en meget fornuftig pris.
Og så var jeg sådan set i gang og kunne klare det selv. Det var virkelig en stor værdi som en startup på den her måde.