Kundesystem med Dynamics 365 platformen

Abakion hjælper dig med at sammensætte et komplet kundesystem – som matcher din virksomheds behov.

Kundesystem med Microsoft Dynamics 365
Kundesystem med Microsoft Dynamics 365

» Et kundesystem skal gøre dig hurtig i reaktionen, når kunden beder om det – og proaktivt opsøgende,
når kunden har behov for det. «

Sine Tikjøb Hagedorn
Sine Tikjøb Hagedorn

Kundesystemet skal gøre dig alvidende og altseende. Medarbejderen i fronten skal være bevæbnet til tænderne med historik, indsigt og prognoser.

Det handler om at styre relationer – dine relationer til kunderne og de personer, som arbejder hos kunderne.

Det handler om de opgaver, som du skal have styr på. De skal planlægges og udføres. Og nogle af dem skal faktureres.

Det handler om kommunikation til den rette modtager med den rette information på det rette tidspunkt.

Det handler om at være relevant, fyldestgørende og rettidig for din kunde. Det hjælper et kundesystem dig med at være.

Dynamics 365 platformen

Dynamics 365 platformen er en suite af applikationer, som du kan sammensætte til et komplet kundesystem, som matcher din virksomheds behov.

Vælg én, nogle eller alle. Applikationerne i Dynamics 365 arbejder sammen om at drive hele din virksomhed – inklusive salg, marketing, service, drift og handel.

Du får en 360-graders indsigt i din organisation i realtid, og det styrker din virksomheds resultater.

Kig her
Applikationerne i Dynamics 365 platformen
CRM hos Abakion

CRM »

Kundesystemer bruges ofte som CRM-løsninger i Salgsafdelingen til at styre salgsprocessen, aktiviteter og pipeline. Se her, hvordan vi hjælper din Salgsafdeling.

Unbox dine Microsoft forretningsløsninger

Unbox »

Abakion tilbyder skabelonbaserede projekter. Vi kalder metoden “Unbox“. Så kan du komme nemt i gang, og du behøver ikke opfinde den dybe tallerken.

Abakion Booking-system

Booking »

Abakion Booking er udviklet i samarbejde med organisationer og museer, som i dagligdagen arbejder med bookinger og arrangementer.

5 ting du skal vide
om Microsofts platform

Hvis du skal forstå, hvorfor Microsofts platform er perfekt til at bygge et kundesystem, så er der 5 pointer, vi gerne vil fortælle dig.

1

Fælles database – færre integrationer

Dataverse er navnet på den fælles database, som alle Dynamics-applikationerne trækker på.

Kundeservice hænger sammen med sælgernes CRM, som hænger sammen med serviceaktiviteter, som hænger sammen med kundeportalen, som hænger sammen med kunde-dashboardet, som hænger sammen med chat-botten, og dine egenudviklede apps, og det hele hænger sammen med Teams, Outlook og Office.

Det er meget nemmere at skabe overblik, når data ikke ligger i forskellige systemer og skal integreres og replikeres.

Fælles database – færre integrationer
Applikationer som byggeklodser
2

Applikationer som byggeklodser

Dynamics 365 platformen tilbyder en lang række apps, som er bygget på det samme fundament, men er målrettet til forskellige funktioner og roller i din virksomhed. Det er ikke separate løsninger – det er forskellige samlinger af funktioner fra den samme Dynamics-platform.

Når vi skal sammensætte et kundesystem til din virksomhed, så anvender vi applikationerne fra Dynamics 365-platformen som byggeklodser. Vi vælger dem, som er relevante, og så konfigurerer vi dem til dine behov.

Vi undgår udvikling, som skal vedligeholdes. Langt de fleste behov kan heldigvis klares med konfiguration, som ikke kræver vedligeholdelse.

3

Værktøjskassen

Power-platformen er den værktøjskasse, som vi anvender til at bygge alt det specielle, du har behov for i dit kundesystem. Og når vi siger ”bygge”, så mener vi: uden at udviklere skal skrive kodelinjer. Microsoft kalder det for no-code løsninger.

Vi bygger apps og portaler til specielle behov (med Power Apps og Power Pages), limer dine processer sammen (med Power Automate) og skaber overblik (med Power BI).

Værktøjskassen
Nedbryd siloerne – Saml løsningerne
4

Nedbryd siloerne – Saml løsningerne

Der er ikke nogen af afdelingerne, der arbejder i ”deres eget system”. Hele din virksomhed arbejder i samme platform, men alle har brugergrænseflader, som er tilpasset og optimeret til deres egen funktion.

Det er ikke nemt at nedbryde siloer i organisationen, men det er meget nemmere, når alle medarbejdere har den samme referenceramme – i form af den samme IT-platform. Datadeling er ikke bare nemt – det kommer helt af sig selv.

5

Frigør ressourcer og beskyt din investering

Dit kundesystem kører som Cloud-løsning i Microsofts datacenter, og du har ikke nogen opgave med at vedligeholde noget.

Den største udfordring ved traditionelle IT-løsninger er, at virksomhederne selv bærer byrden med at opdatere og vedligeholde løsningen. Men Dynamics 365 er en Software-as-a-Service (SaaS) Cloud-platform. Den er i skyen, og det er Microsoft, der har det fulde ansvar for at vedligeholde og opdatere.

Din software er altid up-to-date, og Microsoft udgiver ny funktionalitet flere gange om året, uden at du skal gøre noget. Den tid og de penge, du førhen brugte på opdateringer, er nu frigjort til andet, der kan skabe forretningsmæssig værdi for din virksomhed.

Frigør ressourcer og beskyt din investering
Benjamin Truelsen - CRM-ekspert hos Abakion

Video om Dynamics 365 og Power Platform

Dynamics-konferencen i 2022 holdt Benjamin Truelsen et spændende indlæg om hele familien af Dynamics 365 og Power Platform løsninger fra Microsoft. Se optagelsen lige her.

arrow-right-87x60

Vil du vide mere?


Hvis du ønsker at vide mere,
så kan du stille et spørgsmål
og få en snak med
Tina Mille Mouridsen
eller en af vores
dygtige konsulenter
.

E-mail: [email protected]
Telefon: 70 23 23 16

Navn*

Vil du vide mere?


Hvis du ønsker at vide mere, så kan du stille et spørgsmål og få en snak med Tina Mille Mouridsen eller en af vores
dygtige konsulenter
.

E-mail: [email protected]
Telefon: 70 23 23 16

Navn*

Her er alle dine Microsoft-løsninger til at sammensætte et kundesystem

DYNAMICS 365

Sales

CRM sætter kundeemnerne i system med deres oplysninger, købspotentiale, placering i salgsforløbet og købshistorik for en mere effektiv salgsproces.
DYNAMICS 365

Customer Service

Servicemodulet er et værktøj til sagshåndtering. Det sikrer, at kundens overgang fra salg til service / implementering sker flydende.
DYNAMICS 365

Field Service

Field Service er skabt for udkørende teknikere. Det holder styr på kundelisten, aftaler, ruteplanlægning, tidsregistrering, brug af reservedele og caseforløbet.
DYNAMICS 365

Project Operations

Project Operations er skabt til at håndtere salg til store virksomheder, hvor salget kræver flere sideløbende processer og derfor kræver projektstyring.
DYNAMICS 365

Marketing

Knyt kundeemner tættere til dig i begyndelsen af kunderejsen – og skab bedre kommunikation ved at nurture leads og styrke sælgernes indsats.
DYNAMICS 365

Sales Insights

Dit salgsteam får sin egen personlige assistent. Kombinér sælgernes intuition med kunstig intelligens og kommunikér med kundeemnerne som aldrig før.
DYNAMICS 365

Customer Insights

En kundedataplatform giver dig indsigt i realtid og sætter dig i stand til at skabe personlige kundeoplevelser og få et 360 graders overblik over hver kunde.
DYNAMICS 365

Customer Voice

Undersøg dine kunders holdninger, få feedback og reagér hurtigt – og skab indsigt i nøgletal, der er vigtige for din virksomhed.
POWER PLATFORM

Power BI

Visualisér data fra hele Dynamics 365 og giv dine kolleger indblik og støtte til at træffe kloge beslutninger, både på computeren og på mobilen.
POWER PLATFORM

Power Automate

Automatisér de repetitive opgaver med at flytte eller indtaste data. Brug Power Automate som integrations-værktøj eller som robot til trivielle opgaver.
POWER PLATFORM

Power Apps

Design og byg apps, som gør dine kollegers arbejde nemmere, når de skal se information eller registrere data i stedet for at bruge Dynamics 365.
POWER PLATFORM

Power Virtual Agents

Byg chatbots, der kan servicere dine kunder online, og før samtalerne videre i CRM og kundeservice-løsningen i Dynamics 365.