Personalisér kunderejsen og skab interaktion med Dynamics 365 Marketing

Dynamics 365 Marketing

Knyt kundeemner tættere til dig i begyndelsen af kunderejsen – og skab bedre kommunikation i én samlet kunderejse ved at nurture leads og styrke sælgerne med Dynamics 365 Marketing.

Styr budskaberne og kunderejsen

Skab personaliserede, multichannel kunderejser, der leverer det rette budskab på det rette tidspunkt via den rette kanal.

Knyt Salg og Marketing sammen

Skab kundeoplevelser uden friktion ved at automatisere marketing, dele data og processer på tværs af Salg og Marketing.

Træf informerede valg med overblik

Få 360-graders overblik over kunder og brug AI, Lead Scoring og brugerdefinerede dashboards til at træffe kloge beslutninger.

Voks med løsningen

Udvid løsningen efterhånden som du har behov for det ved at forbinde den med andre apps og tjenester.

Marketing
Marketing er en del af Microsoft Dynamics 365 suiten. Læs mere her »

Lad Salg og Marketing bruge samme system

Marketingafdelingen er blevet en storforbruger af teknologi i de senere år, og langt de fleste marketingafdelinger anvender en række af IT-løsninger for at dække sit behov for styring og kommunikation.

Hvis din virksomhed anvender andre løsninger i Dynamics 365-suiten, så vil det give rigtig god mening at samle dine marketingmæssige IT-behov i Dynamics 365. Der er en stor gevinst i at have CRM og Marketing samlet, og det finder du kun i Dynamics 365.

Hos Abakion vil vi gerne nedbryde siloer, og der findes næppe en mere klassisk siloopdeling end forholdet mellem Salgsafdelingen og Marketingafdelingen. Adskilte systemer til Salg og Marketing fremmer ikke samarbejdet, og derfor er vi fortalere for at integrere alt i ét samlet system.

ClickDimensions Marketing Automation

Du kan også vælge ClickDimensions, som er et add-on til Dynamics 365 Sales – hvis du foretrækker det frem for Dynamics 365 Marketing. ClickDimensions og Dynamics 365 Marketing er alternativer – og begge to gode muligheder.

Med ClickDimensions kan din virksomhed udsende email-nyhedsbreve, oprette forms og landing pages, planlægge en udsendelse, designe marketing automation kunderejser, arbejde med lead scoring, event management og surveys.

ClickDimensions har fortsat en afgørende fordel ift. Dynamics 365 Marketing, og det er brugervenligheden.

Clickdimensions Marketing Automation

Få Salg og Marketing til at arbejde sammen

Få et Single View of Customer, og udnyt CRM-data med Dynamics 365 Sales på tværs af kontakter, kundeemner og muligheder.

Identificér, målret og vind de vigtigste kunder med personaliseret Account Based Marketing.

Opbyg din marketing-pipeline og bearbejd den med relevant indhold og personaliserede kunderejser.

Prioritér kundeemner på tværs af alle touchpoints med flere lead-scoring-modeller og evaluering af salgskvalificering.

Forøg produktiviteten og styrk koordineringen med prædefinerede processer, der automatisk afleverer salgsklare kundeemner til sælgerne.

Gør samarbejdet nemmere med velkendte Microsoft 365-værktøjer, delte kalendere og synlighed på tværs af teams i kampagner og kundeemner.

Dynamics 365 Marketing
Microsoft Dynamics 365 Marketing
Dynamics 365 Marketing
Dynamics 365 Marketing

Den nye i klassen

Som navnet antyder, er Dynamics 365 Marketing udviklet af Microsoft og er en del af Dynamics 365-suiten. Det er en forholdsvis ny løsning, men produktets levetid i betragtning er det imponerende at følge dens udvikling.

Det er tydeligt at Microsoft har sat alle mand på opgaven og i dag har en løsning, der kan matche (også på flere områder overgå) konkurrenternes løsninger.

Marketing Automation

Vil du gerne tage det næste skridt med din online og email-markedsføring og udnytte Marketing Automation fuldt ud?

Med Dynamics 365 Marketing kan din virksomhed arbejde med nyhedsbreve, landing pages, forms, definere segmenter baseret på CRM-data, designe interaktive kampagneforløb (Campaign Automation), Lead Scoring, udarbejde undersøgelser (survey) og arrangere events.

Det er en moderne Marketingløsning fyldt med muligheder.

Det er nemt at oprette nyhedsbreve og onlineindhold, der understøtter dine marketingtiltag. Med få klik kan du tage udgangspunkt i en eksisterende nyhedsbrevskabelon og via ”træk og slip” tilpasse den til dit eget visuelle udtryk. Skabelonen kan nu gemmes og genanvendes næste gang I skal udsende.

Interaktioner med nyhedsbrevet løber tilbage til CRM, og nu kan I se hvordan modtageren har interageret med data.

Kampagne-automatiseringen lytter med på modtagerens adfærd, og du kan fx beslutte, at når modtageren klikker på et bestemt link i nyhedsbrevet, så udsender systemet automatisk en række af e-mails om samme emne.

Modtagerlisten kan skræddersyes baseret på kundedata i CRM. Du definerer kundesegmenter og tilknytter dem til en udsendelse. På den måde er din kommunikation altid relevant, dine klikrater bliver højere, og du kan nemmere opnå dine KPI’er.

Du kan også foretage A/B split-testing og inbox preview, som efterligner hvordan nyhedsbrevet bliver vist i de forskellige e-mailklienter.

Forms og Landing Pages

Marketingløsningen giver dig også mulighed for at oprette forms og landing pages – uden at være afhængig af din it-afdeling eller en webmaster.

Hvis du fx i samarbejde med salgsorganisationen har udarbejdet et white paper og ønsker at eksponere det som indhold på hjemmesiden, så kan du oprette både en landing page og en formular med Marketing-løsningen.

Når de besøgerne udfylder formularen, så kan de hente indholdet, og så ender data i CRM-systemet, og på den måde kan du skabe leads, som du med kampagne-automatisering kan bearbejde videre i kunderejsen og til sidst kvalificere som leads til sælgerne.

Lead Scoring

Marketing-løsningen kan også hjælpe dig med Lead Scoring. Du kan prædefinere et point-system, der automatisk tildeler points baseret på kundeemnets adfærd:

Har emnet klikket på prislisten, har de hentet indhold, har de abonneret på nyhedsbrevet osv?

Points akkumuleres og giver en indikation af emnets modenhedsgrad. De kundeemner, der har fået den højeste score er formentlig de mest modne leads, og de kan med fordel sendes videre til salgsteamet.

Så begynder det at blive interessent, fordi du nu har sammenhæng fra første interaktion i Marketing til lukket ordre i Salg, og så kan du se, hvilke kampagner der reelt genererer omsætning og beregne Return on Marketing Investment (ROMI).

Optimering med Dynamics 365 Marketing
Marketing automation med Dynamics 365 Marketing
Lead scoring med Dynamics 365

Hvem er Dynamics 365 Marketing for?

Der er ingen tvivl om, at Dynamics 365 Marketing fra Microsoft er en stærk løsning, som din Marketingafdeling bliver glade for.

Dens styrker ligger i, at din virksomhed kan eksekvere marketingtiltag baseret på CRM-data, og at resultatet af marketingstiltaget forankres i CRM.

Løsningen giver derfor sit fulde udbytte hos de virksomheder, der vælger at anvende Dynamics 365 i både Salgsafdelingen og Marketingafdelingen – og også gerne Kundeservice og Field Service. Samling af løsningerne giver større kundeindsigt.

Løsningen er designet til lidt større virksomheder. Den egner sig til dem, der arbejder strategisk med CRM og har en dedikeret CRM-administrator, der kan hjælpe marketing med deres tiltag.

Vi hos Abakion vil gerne hjælpe dig med at få overblik over, hvad der skal til for at bruge CRM og Marketing samlet i din virksomhed – og hvilke løsninger der er de rette for dig. Vores fornemmeste opgave er at rådgive vores kunder, så de træffer det rigtige valg fra start.

Hvad koster Dynamics 365 Marketing?

Har du i forvejen minimum 10 brugere med Dynamics 365 for Sales (eller en af de andre kvalificerede applikationer), kan du tilkøbe Dynamics 365 Marketing for kr. 4720 om måneden (gælder for én instans). Abonnementet inkluderer 10.000 marketingkontakter.

Dynamics 365 Marketing-priserne er kun baseret på det antal kontakter, der skal anvendes til marketingaktiviteterne, og ikke på det samlede antal kontakter i databasen.

Dynamics 365 Marketing

kr.
9440,10
Pr. instans per måned
For organisationer uden en anden Dynamics 365-applikation
Inkluderer 10.000 kontakter

Dynamics 365 Marketing

kr.
4720,10
Pr. instans per måned
For organisationer med en kvalificerende Dynamics 365-applikation
Inkluderer 10.000 kontakter. Kræver mindst 10 brugere af Dynamics 365-applikationer

Vil du vide mere?

Hvis du ønsker at vide mere om dette produkt, så kan du stille et spørgsmål og få en snak med Sarkis Derbedrossian eller Søren Westergaard fra vores CRM-afdeling.
E-mail: abakion@abakion.com
Telefon: 70 23 23 16