Nu findes der endelig en AI-chatbot til kundeservice der rigtig virker

Microsofts Copilot Studio er en kundeservice-chatbot, som gør kunderne glade med brugbare svar – i stedet for at give dem grå hår i hovedet. Det er kunstig intelligens med Copilot, der gør forskellen.

Hør Nicolai Schjørmann fortælle om Copilot Studio her i videoen.

Copilot Studio er den nye udgave af Power Virtual Agents – og er således en del af Microsoft Power Platform.

3:26
Af Nicolai Schjørmann

Endelig en god AI-chatbot til kundeservice

Nu findes der endelig en kundeservice-chatbot, som gør kunderne glade med brugbare svar. Hør om Microsofts Copilot Studio

Power Platform - i stedet for at udvikle
19:31
Af Nicolai Schjørmann

Power Platform - i stedet for at udvikle

Du skal se Power Platformen som en værktøjskasse, du kan bruge til at forenkle, digitalisere og automatisere processer i din hverdag.

Her kan du læse, hvad Nicolai fortæller i videoen

Jeg synes, at uanset hvor man kigger hen Microsoft, Google, Amazon osv.,så står der Copilot og AI over det hele.

Og i den forbindelse har Power Virtual Agents, som er en del af Power Platform, skiftet navn til Copilot Studio og fået en række nye moduler.

Den vigtigste nyhed er Generative AI-svar.
Man kan prædefinere sin chat-bot med standard-fraser.
Men man kan også give den adgang til ens SharePoint-side med svar eller en FAQ-side på hjemmesiden eller en vidensdatabase.

Og hvis folk spørger om noget, som der findes et svar på i det indhold, som den har adgang til, så vil den bruge den viden, tilpasse svaret til den tone og sprog, og give kunden svar på spørgsmålet, uden at de skal besøge en FAQ-side.

Det er en kæmpe, kæmpe nyhed. Man kan nå meget langt med ret begrænsede midler.

Førhen skulle man kode en chatbot meget specifikt med spørgsmål og svar, og hvis kunden spurgte lidt anderledes, så fik man svar på noget helt andet, fordi det afhang af den person, som havde indstillet chat-botten.

Hvis du helt simpelt siger hej til den, så vil den svare med den hej-besked, som vi har givet den.

Men hvis du stiller konkrete spørgsmål, hvis vi fx leverer hardware, og du spørger om en hardware-model, så ligger info i en videndatabase, og så vil chatbotten finde informationen og give dig et brugbart svar, uden at nogen har programmeret den til et specifikt svar på et specifikt spørgsmål.

Den vil forstå det, der bliver spurgt om, finde svaret, oversætte, tilpasse til den måde, der er spurgt på og give svaret.

Det virker på både dansk og engelsk.

Helt konkret indstiller man, at den må kigge på en hjemmeside eller en URL, og som standard har den lov til at dykke to lag længere ned på den side.

Men der er ikke nogen begrænsning. Du kan sagtens sige, at den har adgang til forsiden på abakion.dk men også til abakion.dk/power-platform og til abakion.dk/erp

Hvis du giver den adgang til de sider, så kan den i princippet gå 3 niveauer ned. Så der er ikke nogen begrænsning i, hvor dybt den kan lede, men du kan selv definere det.

Et eksempel på, hvordan man kommer langt med det nye Copilot Studio … Jeg har til en kunde lavet en demo,en chat-bot, som kan svare på spørgsmål med info fra deres hjemmeside.

Og det har jeg brugt en dag på at sætte op og gøre alt. Og det koster ca 200 USD om måneden i licens for dem at tage i brug.