Alt du bør vide om Dynamics NAV

Læs her hvordan Dynamics NAV kan gøre dine forretningsvisioner til virkelighed

Forandringsparat uden kompromis med Dynamics NAV

Hvis dit nuværende økonomisystem er begyndt at give dig flere begrænsninger end fordele, kan Dynamics NAV være lige det, du søger. Det er en effektiv virksomhedsløsning med personligt tilpassede værktøjer, som hjælper dine ansatte med at blive mere proaktive og produktive.

NAV 2018 er den seneste version af ERP-systemet fra Microsoft til små og mellemstore virksomheder. De hidtidige versioner inkluderer Dynamics NAV 2017 og Dynamics NAV 2016, og i folkemunde er løsningen stadig kendt som Navision, der er en ældre version af løsningen.

Hvis du er mest interesseret i detaljerne om funktioner og brugergrænseflade i den nyeste version, så læs vores artikel fra lanceringen af Dynamics NAV 2018 her.

Fremtiden tilhører Microsoft Dynamics 365 Business Central, som er cloud-løsningen, der kombinerer ERP med CRM tæt integreret med Office 365. I dag hedder cloud-versionen af NAV allerede Dynamics 365 Business Central, og senere i 2018 vil NAV helt blive omdøbt.

I denne artikel

Sørg for at blive forandringsparat

Funktionerne i NAV

Om Dynamics-familien

Licensmodeller

Funktionsniveauer

ERP - læs også

ERP-strategi
Læs 7 gode råd til at lægge en skarp ERP-strategi.

Alt om Dynamics NAV 2018
Version 2018 er den nyeste udgave af Dynamics NAV.

Pakkeløsningen Abakion 365
Abonnement inkl. opgraderinger og ubegrænset support

Priser på Dynamics NAV og 365
Prøv pris-beregneren og se hvad dit ERP-projekt vil koste.

Migrér på kun 5 dage
Se hvordan du kan migrere til NAV eller 365 på kun 5 dage.

Sådan opgraderer du fra en gammel NAV
Se videoerne om migrering af data og udryddelse af gamle tilretninger.

Se hvad du får »

Se hvad pakkeløsningen med Dynamics NAV indeholder, og se alle videoerne.

Om Dynamics NAV

Eller fortsæt med at læse om NAV – og detaljerne om seneste version.

Læs videre om Dynamics NAV

Sørg for at blive forandringsparat

Hvis du har været med til et ERP-projekt før, så skal du sikkert gribe dit næste projekt helt anderledes an.

Det handler ikke længere kun om at understøtte processer effektivt. Du skal også sørge for, at din virksomhed forbliver forandringsparat.

Forandringsparathed betyder, at du kan reagere hurtigt på nye markedsvilkår – og du kan øge din konkurrenceevne uden at blive begrænset af teknikken.

Det forudsætter, at du nemt kan tage nye teknologiske muligheder og nye versioner i anvendelse – og at du ikke skal bruge tid og penge på opgraderinger.

Det er det, Abakion giver dig med Dynamics NAV.

Funktionerne i Dynamics NAV

I tæt samarbejde skaber Dynamics NAV og Office 365 stærke funktioner til at understøtte virksomhedens processer og medarbejdernes produktivitet.

Dynamics NAV er en multi-sprog, multi-valuta forretningssystem, som hjælper små og mellemstore virksomheder, både i Danmark og i hele verden, med at styre deres regnskab og økonomi, forsyningskæde og drift.

Du kan begynde med det, du har brug for lige nu, og udbygge løsningen når din virksomheds behov stiger. Du kan få løsningen som cloud, hosted eller på din egen server – du vælger selv.

Dynamics NAV hænger tæt sammen med Office 365. Når din email, kalender og filer hænger sammen med dine data, rapporter og forretningsprocesser, så har du et solidt grundlag for effektivisering og vækst.

En konsistent brugeroplevelse på tværs af applikationer og devices gør det hele nemt for medarbejderne.

App til Dynamics NAV

Microsoft Dynamics-familien

Microsoft Dynamics er familienavnet for en række virksomhedsløsninger fra Microsoft, der er designet til at styrke kunderelationerne og samarbejdet. Nutidens globalisering og kompleksitet stiller store krav til teknologisk understøttelse af forretningsprocesser, så virksomhederne kan realisere deres visioner.

Microsofts målsætning med Dynamics-suiten er at gøre det muligt for virksomheder at realisere deres ambitioner, og det foregår ved at være på forkant med udviklingen, lige fra salg og kunderelationer (CRM), til ERP system og supply chain management, til business intelligence og analyse – Microsoft Dynamics har som ambition at dække virksomhedernes behov fra start til slut, skabe produktivitet for både personer og teams, på enhver enhed, hvor som helst man befinder sig.

Enterprise Resource Planning

Kernen i Microsoft Dynamics er ERP, der giver medarbejderne alle relevante værktøjer for at styre forretningsprocesserne fra produktion, supply chain, kunderelationer til økonomistyring.

Medarbejderne har indsigt og overblik, og de har de rette beslutningsgrundlag i enhver situation.

NAV på mobilen

Dynamics NAV kan nu også bruges på tablets og mobiltelefoner via den app, der kom med NAV 2016.

Hele NAV tilpasser sig til formatet på din tablet og telefon, og brugeroplevelsen er optimeret til ‘touch’ og endda betjening med én hånd på mobiltelefonen. Læs mere om app’en til NAV her.

Det unikke ved Microsoft Dynamics ERP

Når du overvejer en ny ERP-løsning, så bør du kigge ud over de traditionelle grænser for, hvad ERP handler om. Der er mange løsninger, der kan lave et regnskab eller styre forsyningskæden, men Microsoft Dynamics NAV kan meget mere end det.

Microsoft Dynamics samler de programmer, der styrer økonomi, salg og drift sammen med de kendte Office-programmer, og det hele kan afvikles i skyen, fordi de er ægte cloud-løsninger.

Det betyder, at medarbejderne kan arbejde og samarbejde hvor som helst, og når som helst, og på alle typer enheder. Microsoft har gjort en stor indsats for at brugeroplevelsen er den samme, uanset om man arbejder på desktop eller tablet.

Microsoft Dynamics NAV sætter brugeroplevelsen i centrum. Medarbejdernes arbejde understøttes ved at integrere alle forretningssystemer, samle data, samarbejde om dokumenter, og det foregår på alle desktops, tablets og mobiltelefoner.

Se hvad du får »

Se hvad pakkeløsningen med Dynamics NAV indeholder, og se alle videoerne.

Om Dynamics NAV

Eller fortsæt med at læse om NAV – og detaljerne om seneste version.

Læs videre om Dynamics NAV
Dynamics NAV hos Abakion

Dynamics NAV til små og mellemstore virksomheder

Et af fokusområderne for Microsoft, er små og mellemstore virksomheder, som ERP-løsningen Dynamics NAV (tidligere Navision) er målrettet til. Der er ofte tale om vækst-virksomheder, der er vokset ud af et mindre ERP-system, som f.eks. C5, og nu har behov for mere avanceret styring af regnskab, lager og supply chain.

Dynamics NAV er hurtig at implementere, let at bruge og kan understøtte dine vækstambitioner for virksomheden.

Dynamics NAV er en komplet forretningsløsning, der er skræddersyet til virksomheder i vækst. Man kan komme i gang hurtigt og til at begynde med nøjes med det, der er behov for lige nu, og senere udvide løsningen, efterhånden som virksomheden vokser og styringsbehovet øges.

Dynamics NAV har stor succes i Danmark, måske især fordi det henvender sig til mindre og mellemstore virksomheder, hvilket størstedelen af Danmarks virksomheder er. Dynamics NAV er også et af de mest udbredte ERP-programmer uden for Danmark med over 1 million brugere på verdensplan.

Se Microsofts video om virksomheder i vækst

Se hvad du får »

Se hvad pakkeløsningen med Dynamics NAV indeholder, og se alle videoerne.

Licensmodeller

Når du vil anskaffe en NAV-løsning, så skal du handle hos en Microsoft Dynamics Certified Partner. Du kan ikke handle direkte hos Microsoft, og det er Microsofts partnere, som står for al licensiering, planlægning, implementering, tilretning og support.

Du kan vælge mellem 2 licensmodeller: Du kan købe en traditionel licens med betaling på forkant, eller du kan tegne et abonnement med en månedlig betaling.

Funktionsniveauer

Du kan vælge mellem 2 brugertyper: Full User til alle almindelige brugere – og Limited User til brugere af specifikke, begrænsede funktioner.

Du kan også vælge mellem 2 funktionsniveauer: Der er Starter Pack, som er grundpakken, og Extended Pack, hvis du har brug for avanceret funktionalitet som Warehouse og Produktionsstyring.

Oversigt over Starter Pack og Extended Pack i Dynamics NAV

Funktionerne i Dynamics NAV

Nu går vi i detaljer. Følgende er en gennemgang af alle funktionsområderne i Dynamics NAV 2018.
De orange er med i Starter Pack, og de blå kræver Extended Pack.

Se hvad du får »

Se hvad pakkeløsningen med Dynamics NAV indeholder, og se alle videoerne.

Hvad koster det? »

Se hvad Dynamics NAV 2018 koster at komme i gang med.