I denne video viser Jon, hvordan du kan arbejde med dine Power BI-rapporter direkte i Microsoft Teams.

Nu kan du få adgang til hele Power BI Service-miljøet direkte i Teams, hvor du kan analysere dine data, åbne rapporter og dele indsigter med kollegaer med få klik. Det gør det meget nemmere at samarbejde med kollegerne om data.

Jon Højgaard Christensen guider dig gennem, hvordan du tilføjer Power BI-appen, fastgør den for nem adgang og bruger de velkendte funktioner direkte i Teams.

Han viser også, hvordan du hurtigt kan dele specifikke visualiseringer med kollegaer via chat og få svar på dine spørgsmål eller bare sparring, alt sammen uden at forlade Teams.

08:30
Af Jonas Kjeldsen

Copilot i Power BI er nu tilgængelig for alle med Microsoft Fabric

Tidligere krævede Copilot til Power BI en dyr Fabric-kapacitet, men nu er det blevet tilgængeligt på alle niveauer.

Af Jesper Riisgaard Ternsøe

Læs guiden til den BI-ansvarlige

Design BI-rapporter der reelt hjælper dine kolleger. Lær om alt det, der handler om mennesker, og ikke teknik.

07:54
Af Jonas Kjeldsen

Business Intelligence indlejret i Business Central

I dag kan du indlejre Power BI-rapporter direkte i Business Central, og det giver en meget nemmere adgang til indsigt for ERP-brugerne,

09:02
Af Kjeldsen & Boas

Hvad er Microsoft Fabric – og hvordan skal du bruge det?

Fabric er et lag mellem kildesystemer og værktøjer til præsentation som Power BI. Det samler, beriger og gør data klar til rapportering.

08:13
Af Jonas Kjeldsen

Hvordan kobler du bedst Power BI på din Business Central?

Hør hvilke muligheder du har, når du vil have Business Intelligence ved at integrere Power BI med din Business Central

02:40
Af Jon Højgaard Christensen

Sådan arbejder du med Power BI-rapporter direkte fra Teams

Nu kan du få adgang til hele Power BI Service-miljøet, og dele specifikke visualiseringer med kollegaer via chat direkte i Teams.

01:49
Af Jon Højgaard Christensen

Gendan tidligere versioner af dine semantiske modeller i Power BI

Se, hvordan du gendanner tidligere versioner af semantiske modeller i Power BI og redigerer semantiske modeller i Power BI Service

06:17
Af Jesper Riisgaard Ternsøe

Se Microsofts nye standardrapporter i Power BI

Se hvordan du hurtigt kan komme i gang med Microsofts nye standardrapporter i Power BI, og hvilke begrænsninger du skal være opmærksom på.

05:45
Af Jesper Riisgaard Ternsøe

Få notifikationer om ændringer i din Power BI-data med Data Activator

Se hvordan du opsætter Data Activator i Microsoft Fabric, så du nemt kan overvåge og holde dig opdateret på dine Power BI rapporter

03:59
Af Jesper Riisgaard Ternsøe

Se dine Power BI rapporter direkte i PowerPoint

Se Power BI-rapporter direkte i PowerPoint og opdatér data i realtid med et enkelt klik, når din Power BI-model er blevet opdateret.

Her kan du læse Jons forklaring af, hvad du kan se i videoen:

Goddag og velkommen til.

I dag vil jeg gerne vise jer en ny feature, der er kommet i Microsoft Teams.

Det er simpelthen, at man kan arbejde med sin Power BI reporter direkte i Teams appen.

Det vil sige, at hele din Power BI service faktisk ligger integreret i Teams, hvilket kan gøre det super nemt både at analysere sine tal og dele reporter med kollegaer. Det kan man gøre helt uden at forlade Teams appen.

Det vil jeg gerne lige vise jer i dag, så se med her.

Her står vi i Teams, og det nye er, at vi kan gå ind i apps og få tilføjet Power BI. Hvis man søger på Power BI her, så vil I kunne se, at man kan tilføje den.For mange vil den allerede være tilføjet i forvejen.

Det, der også lige er smart at gøre, det er, at man lige kan fastgøre appen, så man altid nemt kan finde Power BI igen og finde frem til sine data.

Herinde vil I kunne se, at det er Power BI Service-miljøet, som I faktisk har adgang til, og I har helt de samme funktioner, hvor I kan gå ind og finde arbejdsområder.

Jeg vil fx gerne finde min Sales Performance Report. Det finder jeg på den helt samme måde og åbner rapporten på samme måde, som vi plejer at gøre i Power BI Service.

Jeg kan også gå ind og finde mine apps, hvor jeg har samlet mine rapporter. De ligger her.

Her finder jeg så den samme rapport, som jeg lige har talt om. Og her vil jeg gerne gå ind og kigge på noget Item Profit fx

Her skal man lægge mærke til, at vi har en tom kolonne. Den vil jeg gerne spørge en kollega om, hvorfor er den tom.

Derfor highlighter jeg den, og så har jeg faktisk mulighed for at gå op og trykke del. Tryk chat i Teams. Så kan jeg skrive navnet på den kollega, jeg gerne vil dele med. Så kan jeg skrive, “Hvorfor er denne blank?”. Og så kan jeg trykke del, og så får de tilsendt et link til at åbne denne rapport.

Det kan jeg lige vise i min chat, hvor jeg har sendt et link mig selv, hvor jeg får en besked om, hvorfor den er blank.

Så er der link til at åbne rapporten, og hvis du trykker på “Åben rapport”, så åbner den simpelthen en rapport, hvor jeg har highlightet helt den samme graf, som vi kiggede på før, med den samme kolonne, hvor der står tom.

Sådan får man mulighed for bedre at kunne arbejde sammen omkring data, og kunne spare med kollegaer og dele rapporter.

Det var det, jeg havde til jer i dag. Tak for nu.