Klik for at få support

Efteruddannelse:
Produktionsstyring med Business Central

Når Abakion afholder intern efteruddannelse, så kan du få lov til at deltage. Det foregår en hverdag kl. 15-20 inkl. spisning, og du deltager på lige fod med Abakion-medarbejderne. Formatet er forelæsning, og der er indhold for både begyndere og øvede.
Dette kursus er for dig, der:
  • arbejder med produktion og vil bruge Business Central mere effektivt.
  • vil have konkrete eksempler på produktion i praksis – både i standard BC og med apps.
15.00 – 16.00: Introduktion
Vi gennemgår de vigtigste begreber og funktioner i Business Centrals standardproduktionsmodul:
  • Vareberigelse: Ruter og Styklister
  • Produktionsordrer: Med fokus på Forbrug og Færdigmelding
  • Kort om termer vi kender fra produktion: Arbejdscentre, Produktionskalendere, Operationer, Værditilvækst og Varer-i-Arbejde, Mankoplanlægning, Kapacitetsstyring, Ordrefrigivelse, Varesporing, Kvalitetsstyring, Shop Floor, Konfiguration, Labelsprint, Pakkehierarkier, mv.
  • Introduktion til relevante apps:
    • Shop Floor Control – til brug direkte i produktionen
    • Labels Mobile og Document Customizer – til produktionsordre- og labelprint
    • RobEx Gantt – grafisk overblik over operationer
    • Shortage on Demand Orders – til beregning af mankostatus
16.00 – 17.30: Produktionsstyring
Til dig, der allerede arbejder med produktion og vil tale om mere konkrete løsninger på dine daglige udfordringer.
I dette modul dykker vi ned i brug af Produktionsstyklister og Materialeregistrering:
  • Igangsætning af frigivne ordrer (mankokontrol, udskrifter, labels)
  • Ordreprioritering
  • Pluk til produktionsordrer
  • Materialeregistrering med scannere og Shop Floor løsninger
  • Hands-on demoer af funktionalitet i både standard BC og relevante apps
17.30 – 18.30: Fælles spisning
Vi sørger for aftensmad. Sørg for at skrive til os på abakion@abakion.com, hvis der er noget du ikke kan tåle.
  • Erfaringsudveksling og snakke fra det virkelige liv
18.30 – 20.00: Produktionsstyring fortsat
Her dykker vi ned i brug af Ruter, Operationer og Tidsregistrering:
  • Hvorfor vil man gerne måle værditilvæksten via ruter og operationer?
  • Hvorfor er så det svært at indføre en Shop Floor løsning med ruter og tidsregistrering – i modsætning til forbrugsregistreringen eller indførelse af en Warehouseløsning?
  • “Produktionstavlen” med overblik over operationer der skal igangsættes
  • Operationsoverblikket som Gantt kort
  • Tidsregistrering med scannere og Shop Floor løsninger
Mandag 7. april 2025
kl. 15.00 – 20.00
Hos Abakion
Lyngbyvej 2, 2100 København Ø
kun med fysisk fremmøde
Gratis med supportabonnement
Hvis du har et Service Membership-abonnement hos Abakion, så kan du deltage gratis.
1000,- for brugere
Hvis du arbejder i en virksomhed, som anvender Business Central i dagligdagen, så kan du deltage for kr. 1000 per person ekskl. moms.