Apps til Business Central
Abakion har udviklet en række apps til din Dynamics 365 Business Central (eller Dynamics NAV), som erstatter gamle tilretninger og udvider funktionaliteten inden for finans og supply chain management.

Document Customizer
Med Document Customizer kan du selv tilpasse indhold og layout af faktura, følgeseddel og alle andre dokumenter uden at foretage egentlige tilretninger.

Dynamic Data Exchange
Konfigurér integrationer til andre systemer i mange data-formater, og planlæg udveksling af data, ved hjælp af prædefinerede skabeloner og brugervenlige værktøjer.

Master Data Information
Intuitiv styring af Master Data i Dynamics 365 Business Central og NAV. Opret nye felter på varekortet, debitor og kreditor, uden at foretage tilretninger.

Find dine apps
Abakion tilbyder apps til både Dynamics 365 Business Central og Dynamics NAV, så du kan udvide funktionaliteten på en nem måde – lige som du ville hente en ny app til din telefon.
Du kan abonnere på vores apps enkeltvist – eller du kan få de mest populære apps i et App Bundle.
Du kan også finde vores apps til Dynamics 365 Business Central på Microsoft AppSource, som er Microsofts butik for apps.
Du kan også købe vores apps via andre ERP-leverandører. Du behøver ikke at have Abakion registreret som leverandør på din Microsoft-licens.

Hvad er apps egentlig … ?
I gamle dage kaldte vi det “tillægsmoduler“, og i dag kalder mange det “add-ons” eller “apps“.
Størstedelen af Abakions kunder har brugt disse apps i årevis – simpelthen fordi de erstatter mange tilretninger. Det er derfor, vores udviklingsdirektør Sune har apps i tankerne hele tiden.
Der er en rigtig god grund til at interessere sig for apps:
Når du implementerer en ny ERP-løsning, så har du fokus på, at løsningen skal dække alt det, din virksomhed har behov for.
Men det er utrolig vigtigt, hvordan denne funktionalitet bliver leveret. Der er grundlæggende 4 måder, din leverandør kan levere funktionalitet på:
- Microsoft standard: Funktionen er en del af den grundlæggende løsning fra Microsoft, som Microsoft har forpligtet sig til løbende at vedligeholde og videreudvikle.
- Microsoft-partner standard: Funktionen er en del af en app, som udbydes af en Microsoft-partner, som har forpligtet sig til at vedligeholde og videreudvikle app’en.
- Opsætning: Forretningsprocessen kan understøttes ved at opsætte parametre i løsningen. Der bliver altså ikke ændret i koden – der bliver kun ændret data. Det kan fx være en godkendelses-procedure, et faktura-layout, et ekstra sprog osv.
- Tilretninger: Funktionen understøttes via ændringer eller tilføjelser til koden. Det er ofte en hurtig metode, men du står selv for at vedligeholde det.
Konsekvensen af at vælge for mange eller for omfattende tilretninger er, at du mister forandringsparathed. Du kan ikke længere bare opgradere eller tilføje nye apps, fordi tilretningerne risikerer at skabe konflikter. Mange virksomheder har følt sig låst, fordi de har for mange tilretninger.
Du bør få din nye Dynamics-løsning leveret med fokus på at løse flest mulig behov med apps og opsætninger. Det kan sagtens lade sig gøre. Det minimerer vedligeholdelsen fremover.
Det bevarer din forandringsparathed, og du behøver aldrig mere gå gennem et migreringsprojekt, fordi opgraderinger fremover er simple opdateringer af løsningerne fra Microsoft og Microsoft-partnerne.
Det er derfor, at apps er så vigtige.