Den Blå Planet fik en overvældende modtagelse med besøgstal på det dobbelte af det forventede. Det ultramoderne akvarium har samtidig investeret i Microsoft Dynamics CRM og Dynamics NAV for at opsamle data, og styre sine forretningsprocesser. Automatiseringen er helt nødvendig for at håndtere succesen, og partnerskabet med Abakion er en væsentlig del af historien – som kommer her.

Foran det store akvarie er mennesker i alle aldre, og flere nationaliteter samlet for at se fodringen af 3000 glubske piratfisk. Bagefter kan gæsterne fortsætte med at se 20.000 fisk fordelt på 450 forskellige arter suppleret med anakondaer, krokodiller og flotte eksotiske fugle. Den Blå Planet er på kort tid blevet ´ren af landets største attraktioner med et besøgstal på knap 1,1 million. Antallet af events og skolebesøg ligger også langt over det forventede. Der er mange flere at holde styr på end de mange flotte fisk og dyr.

Erfaringer med CRM
Kunderne hos Meyers sparer tid med ny Power Portal
2:48
Af Abakion

Kunderne hos Meyers sparer tid med ny Power Portal

“Nu kan kunderne og kundecheferne spare masser af tid, fordi vi har implementeret den her Power Portal Platform.” fortæller Johanna Leonard fra Meyers

Mere effektiv hverdag med nyt bookingsystem hos Moesgaard Museum
Af Abakion

Mere effektiv hverdag med nyt bookingsystem hos Moesgaard Museum

Pia Bendix Jensen og Anders Vogt Norup fra Moesgaard Museum deler deres erfaringer med implementeringen af museets bookingsystem som er baseret på CRM.

Sådan indførte Vikingeskibsmuseet nyt booking-system
Af Abakion

Sådan indførte Vikingeskibsmuseet nyt booking-system

“Vi har nu kørt i drift i 6 måneder. Vi har ikke misset en eneste booking. Det er aldrig sket før over så lang en periode.” fortæller projektleder Lisbeth Weichel

Dansk Flygtningehjælp effektiviserer med et CRM-system
Af Abakion

Dansk Flygtningehjælp effektiviserer med et CRM-system

IT chef hos Dansk Flygtningehjælp fortæller om valget om at effektivisere med et CRM-system som er integreret med økonomisystemet Microsoft Dynamics 365 Sales.

Succes på Den Blå Planet med CRM
Af Abakion

Mellemfolkeligt Samvirke har fået samlet alt i én integreret løsning

Jane Prior fra Mellemfolkeligt Samvirke deler sine erfaringer med implementeringen af deres kursusløsning, som er en integreret del af deres CRM- og NAV løsning.

Bookingløsning til stor kulturinstitution i Helsingør Kommune
Af Abakion

Bookingløsning til stor kulturinstitution i Helsingør Kommune

Souschef for Kulturværftet, Vibeke Dalskov, fortæller om oplevelsen af at effektivisere processer med en bookingløsning baseret på CRM

Succes på Den Blå Planet med CRM
Af Abakion

Succes på Den Blå Planet med CRM

Christina Brodersen Chudner og Sara Tougaard deler deres erfaringer med implementeringen af Den Blå Planets CRM-system som bookingplatform.

Succes på Planeten Blå

Abakion har faciliteret hele processen fra scope over analyse, design, til selve implementeringen og udrulning af selve løsningen. Abakion har i forlængelse af samarbejdet om CRM, siden hjulpet Den Blå Planet som partner på økonomisystemet Dynamics NAV, og på en e-handels-løsning, som skal binde billetsystem, økonomisystem og CRM-løsning sammen.

”Vi kunne ikke have klaret succesen og det høje aktivitetsniveau uden at have CRM-systemet som vores bookingplatform. På et halvt år har systemet håndteret 2.600 individuelle arrangementer, og det sker i en smidig og hurtig forretningsgang” siger salgs- og bookingchef Christina Brodersen Chudner.

Rundvisninger, firma-events, møder og gallamiddage vil på det første år trække 35.000 gæster til, og 100 af disse eksklusive begivenheder om året bidrager godt til økonomien.

”Vi har haft over 30.000 elever og 1500 skoleklasser gennem Den Blå Planet på det første halve år, og vi har over 1700 skolelærere registreret i Microsoft Dynamics CRM-løsningen,” siger leder af skoletjenesten Sara Tougaard.

Tilfredse kunder

En af Christina Brodersen Chudners første opgaver var at anskaffe et CRM-system til at håndtere business-to-business-delen af forretningen. En Microsoft Dynamics-baserede CRM-løsning har samtidig tæt integration til portalen på hjemmesiden og til økonomisystemet Dynamics NAV.

”Abakions CRM-konsulenter har været med i processen som vores samarbejdspartnere. Det har især handlet om at tilpasse løsningen til vores forretningsprocesser eller at tilpasse vores processer til standarden. De har været meget dygtige til at lytte og forstå vores situation. På den måde er de kommet meget langt ind i vores organisation, og de har en dyb viden om vores forretning, som de omsætter til fordele i systemet” siger salgs- og bookingchefen.

”Vi oplever et godt partnerskab, hvor Abakions folk er tilgængelige og reagerer hurtigt, hvis der er problemer. De tager opgaven på sig, og holder de, hvad de lover”, siger Sara Tougaard og kigger stolt op på de smukke hajer, der svømmer over hendes hoved.

Helsam-logo-2019

Helsam A/S er Danmarks førende grossist- og detailvirksomhed inden for helsebranchen, med leverancer til 3500 B2B kunder.

Derudover driver Helsam A/S 30 fysiske butikker fordelt i Danmark, samt ejer en af landets største helsewebshops med helsekost, fødevarer, kosmetiske produkter m.m.
helsam.dk

crm-team

Lad os hjælpe dig med CRM

Vi vil gerne hjælpe dig med at afklare, hvad du præcis har behov for.
Ring til os på 70 23 23 17. Vi sidder klar til at tage telefonen.
Så tager vi en snak om din virksomheds behov og situation, og så bidrager vi gerne med gode råd og en handlingsplan.