Klik for at få support

Send elektroniske fakturaer via OIO-UBL med Sproom

Sproom Connector til Microsoft Dynamics 365 Business Central

Kom nemt i gang med at sende elektroniske fakturaer via OIO-UBL til e-faktura-modtagere i Danmark – ved at forbinde din Business Central med Sproom.

Elektronisk faktura med OIO-UBL

I Business Central kan en salgsfaktura dannes som PDF og sendes som email – men som standard kan Business Central ikke sende fakturaen som OIOUBL, hvilket er et krav, når du handler med det offentlige i Danmark.

Ved at koble din Business Central sammen med Sproom kan du begynde at sende fakturaer via OIO-UBL til det offentlige i Danmark.

For at anvende denne app skal du også have et abonnement hos Sproom. Deres billigste model er gratis, hvis du ikke sender så mange fakturaer.

Kom nemt i gang

Med denne app kan du opsætte forbindelsen til Sproom på egen hånd og komme nemt i gang. Hvis du gerne vil have vores hjælp til opsætningen, så koster det kun DKK 3000 som fast pris.

Når du opretter en salgsfaktura eller salgskreditnota i Business Central, så vælger du bare at udskrive den som elektronisk faktura.

Du skal ikke gøre noget i andre systemer. Business Central er integreret med Sproom, som sørger for at sende fakturaen til de modtageroplysninger, du har anført, fx. et EAN/GLN-nummer.

Sådan kommer du i gang med Sproom

Sproom opsætning i Dynamics 365 Business Central

Når du har installeret og aktiveret app’en in din Business Central, så skal du også oprette en konto hos Sproom. Fra din Sproom-konto modtager du SFTP-oplysninger, som du skal indtaste i Business Central, og så er de to systemer forbundet.

Opsætning af OIO-UBL i Dynamics 365 Business Central

Bagefter skal du i Business Central indstille en OIOUBL-profilkode i salgsopsætningen, og de relevante debitorer skal have EAN-nummer og OIOUBL-profilkode angivet. Du følger bare vores vejledning for at komme i mål.

Opret elektronisk faktura i Dynamics 365 Business Central

Nu kan du på en salgsfaktura i Business Central trykke på ‘Opret elektronisk faktura’ for at sende en elektronisk faktura af sted.

Afsendelse af elektronisk faktura i Dynamics 365 Business Central

Så får du et anfordringsbillede, hvor du kan vælge at inkludere flere fakturaer – eller blot trykke OK for at afsende den faktura, du havde valgt. Og dermed er fakturaen afsendt.

Prøv app’en gratis i 30 dage

Download og installér

Hent app’en på Microsoft AppSource, og installér den i din Dynamics 365 Business Central.
Du bliver guidet igennem installation og opsætning, og så er du i gang på et øjeblik uden behov for konsulenthjælp.