Dynamics NAV – alt inklusive

Abakion tilbyder en pakkeløsning med Microsoft Dynamics, der gør det lettere og billigere.

Abakions pakkeløsning Abakion 365 giver dig Microsoft Dynamics 365 og Microsoft Dynamics NAV som et abonnement, der inkluderer opgraderinger hver 3. måned og ubegrænset hotline-support.

Du kender økonomien på forhånd – og der ligger ikke noget stort opgraderingsprojekt og spøger ude i fremtiden. Vi opgraderer løbende din løsning uden noget arbejde for dig.

ERP - fortsæt med

Sådan opgraderer du fra en gammel NAV
Se videoerne om migrering af data og udryddelse af gamle tilretninger.

Udnyt best practice i implementering
Se videoerne om Dynamics NAV med best practice opsætning.

Priser på Dynamics NAV
Prøv pris-beregneren og se hvad dit NAV-projekt vil koste.

Få en fast pris på Dynamics NAV

Få en fast pris

Vi vil gerne hjælpe dig med at afklare, hvad du præcis har behov for.

Ring til os på 70 23 23 16. Vi sidder klar til at tage telefonen.
Vi stiller dig nogle afklarende spørgsmål om dit behov og din situation.
Du får en fast pris på det hele – direkte i telefonen – og på skrift straks bagefter.

Udnyt Best Practice »

Se videoerne om hvordan du implementerer med best practice.

Priser på Dynamics NAV

Prøv pris-beregneren og se hvad dit næste NAV-projekt vil koste.

Indholdet i Dynamics NAV-pakkeløsningen

Abakions standardløsning kan dække hele din virksomhed

Abakions pakkeløsning inkluderer en masse ydelser: Hotline-service, Opgraderinger og Hosting.

Men du skal naturligvis også sikre dig, at løsningen kan dække din virksomheds behov. Derfor stiller vi skarpt på løsningens indhold på denne side:

Typiske behov i Dynamics NAV

Det er ofte de samme ting, vores kunder efterspørger i Dynamics NAV, og alt dette har vi samlet i vores standardløsning, så du kan undgå tilretninger. Her er nogle af klassikerne:

Dynamics NAV alt inklusiv
4 typiske behov

Master data

Design datastrukturer for varer, kreditorer og debitorer.
Læs mere »

4 typiske behov

Dokumenter

Tilret layout på fakturaer og alle andre dokumenter.
Læs mere »

4 typiske behov

Rapportering

Rapportering og Business Intelligence med data fra alle kilder.
Læs mere »

4 typiske behov

Supply Chain

Masser af funktionalitet til at styre din forsyningskæde.
Læs mere »

Master Data Management

Du har behov for at kunne designe datastrukturer for varer, kreditorer og debitorer.

  • Du kan oprette felter uden tilretning
  • og have tekstfelter uden begrænsning på længden
  • Du kan oprette varer fra en skabelon
  • og søge efter varer på tværs af alle master data
  • Du kan også masseopdatere mange poster på én gang, f.eks. hvis en vare skifter navn
  • Og filer med varedata fra leverandører er nemme at indlæse
  • Du kan også styre varedata i HTML-format, så du kan styre alle dine webshop-data centralt fra NAV
  • Ingen dobbelt vedligeholdelse af varedata
Master Data Management i Dynamics NAV

Hør Thuesen Jensen A/S fortælle om hvordan de styrer Master Data:

  • Det har været vigtigt for os, at vi har fået nogle pæne varetekster, at vi selv kan rette i systemet uden at skulle bruge ekstern IT-hjælp – og at vi har mulighed for hurtigt og nemt at trække noget nyt ned over en masse varer på en gang.

    Det kan vi i dag med Master Data-modulet.

    Virksomheden hedder Thuesen Jensen og ligger i Glostrup. Vi er en dansk virksomhed der har datterselskaber i Sverige, Norge og Finland. Vi har ca. 7.500 varenumre som vi har på lager, derudover har vi en del debitorer i vores system, og på både vareniveau og debitorniveau, bruger vi Master Data-modulet, altså specifikationer.

    Da vi skiftede til et nyt Dynamics NAV-system, blev vi enige om at vi skulle prøve at kategorisere vores varer på en anden måde, og derfor gik vi over til at lave Master Data. Førhen havde vores varer en decideret skrevet tekst, i et tekstfelt der max skulle have 28 karakterer, tror jeg at det var.

    Nu har vi en opbygning af varer, hvor vi skriver de forskellige specifikationer, som type, farve, størrelse osv. ind i forskellige rubrikker, og så stykker vi en automatisk varetekst sammen inde i systemet.

    Vi har i dag mulighed for at tilgodese nogle krav som er blevet større og større i løbet af de sidste par år fra vores kunder, der har specifikke krav til hvordan vi skal fremsende varedata.

    Vores opbygning i dag er, at de ligger opdelt på for eks. størrelse eller type. Så kan vi fremsende data i den struktur, som vores kunder ønsker at modtage dem i.

    Så vores tekster er klart blevet mere ensartede og nemmere at søge i, og vi kan bedre sende de informationer til kunderne, som de ønsker at modtage dem. Og de krav er blevet større og større i løbet af de sidste par år.

    Vi har så samtidigt et datterselskab i Norge og Sverige, og for nyligt i Finland. Ved at vi har lavet den struktur i dag, skal vi blot have oversat ordet en gang og så ligger det inde i systemet.

    Så når man typisk skal oprette en ny vare, så har du stykkerne på svensk, finsk eller norsk inde i systemet. Så man kan stykke den nye varetekst sammen. Vi skal ikke have fat i en i Finland eller i Norge til at lave en norsk tekst.

    Hvis jeg skal ridse de vigtigste grunde op til at vi er glade for det nye system, så er det:

    1: Vores varetekster er blevet mere ensartede, vi har fået kønnere varetekster fordi vi opererer med pæne, hele ord som der ser ens ud på alle vores varer.

    2: Vi har meget nemmere ved at rette inde i systemet, hvis vi finder en fejl eller beslutter os for at en serie inden for porcelæn skal have et nyt navn. Så skal vi ikke ind og rette på 70 varekort, så skal vi bare rette et sted på navnet, og så slår det ned igennem på alle varekortene.

    3: Vi har meget nemt ved at tilføje en ekstra dimension, hvis det er sådan at vi vil have noget tilføjet til vores varekort, eller vores debitorkort i form af en specifikation. Vi behøver ikke at få en ekstern IT-konsulent ud for at lave det for os. Så det er meget mere brugervenligt for os, vi kan hjælpe os selv.

Dynamiske Dokumenter

Du har behov for at kunne tilrette layout, så dine udgående dokumenter er i overensstemmelse med dit firmas brand – og indeholder de informationer du ønsker. Det gælder typisk:

  • Salgsfaktura
  • Salgskreditnota
  • Ordrebekræftelse
  • Følgeseddel
  • Købsordre
  • Tilbud

Du kan have rapporter på flere sprog, hvor du kan ændre alle tekster på rapporterne. Du kan også have forskellige layouts med forskellige profiler.

Du kan indsætte logo eller baggrundsbillede på alle rapporter, indstille placeringen af adressefeltet så det passer med kuverterne, og du kan endda periodestyre tekster på dokumenterne.

Her kan du se nogle eksempler, hvor vi har tilpasset en ordrebekræftelse og en faktura, f.eks. med et logo indsat.

Dynamic Reports for Dynamics NAV

Rapportering og Business Intelligence

Vores pakkeløsning (Business og Enterprise) indeholder adgang for samtlige brugere til Microsofts Business Intelligence-løsning: Power BI.

Vi har udviklet 6 standardkuber, der trækker data fra Microsoft Dynamics NAV og CRM, og du får finanskuben gratis med i pakken.

Power BI i Dynamics NAV
Finansrapportering med Power BI Finansrapportering
Salgsperformance-rapportering med Power BI Salgsperformance
Debitor/Kreditor-rapportering med Power BI Debitor/Kreditor
Supply Chain-rapportering med Power BI Supply Chain
Time/Sag-rapportering med Power BI Time/Sag
CRM-rapportering med Power BI CRM
Data - roller - devices

Alle datakilder

Vi samler data fra alle dine datakilder, f.eks. Dynamics NAV (fra alle regnskaber), prislister fra leverandører, data fra internettet, forecasts i Excel, osv.

Data - roller - devices

Alle roller

Vi dækker alle roller i din virksomhed: Direktionen, Økonomichefen, Controlleren, Salgschefen, Produktionsledelsen, osv.

Data - roller - devices

Alle devices

Du er altid up-to-date i Excel eller på mobiltelefonen. Dashboards ligger i skyen, og de kan holde dig opdateret altid, hvor-som-helst du er.

Supply Chain Management

Mange af vores kunder styrer vare-processer med Dynamics NAV, og derfor har vi indbygget mange funktioner til Supply Chain Management. Hvis du håndterer varer, så er her afgjort en masse funktioner, du får glæde af.

Vores Supply Chain Management-funktioner i Dynamics NAV er samlet i mere end 20 moduler, som vi markedsfører internationalt under navnet Supply Chain Box.

I Business Edition kan du vælge 3 moduler fra listen over moduler (med få undtagelser, der kun fås i Enterprise Edition eller kan tilkøbes).

Listen over moduler kommer længere nede, men vi begynder lige med nogle af de populære moduler:

Supply Chain Management i Dynamics NAV

Planlægning i Dynamics NAV

En af de populære moduler er Omvendt Planlægning.

Hvis du har medarbejdere, der planlægger indkøb og produktioner, så har du behov for et godt planlægningsværktøj. Vi kalder det Omvendt Planlægning, og med det kan du se, hvilke varer der ikke kan leveres inden for en periode eller en specifik dato – og nemt udføre planlægning.

Planlægning i Dynamics NAV

Hør hvordan Scandinavian Packaging har effektiviseret deres planlægning:

  • Jeg hedder Hanne Zinck. Jeg er medejer af Scandinavian Packaging. Jeg købte den i 2008 – en produktionsvirksomhed.

    Vi producerer plast-emballage, plastik-kapsler, flasker, til pharma- og fødevareindustrien. Vi er 35 ansatte og producerer 24 timer i døgnet, 6 dage om ugen.

    Vi har i dag et system med Omvendt Planlægning i Dynamics NAV, hvor vi kan køre fuldstændig som i en indkøbskladde.

    Vi laver en kørsel, og så kan vi se behovet. Hvad er der af komponenter, der skal indkøbes? Og hvad skal der laves af produktionsordrer – ud fra hvad genbestillingspunktet er.

    Og den tager højde for salgsordrer og lager. Det system kører fuldstændig automatisk.

    Nu har vi en planlægger, som bruger 3 timer om dagen, hvor hun før brugte 8. Simpelthen ved en kørsel, der foreslår hvad der skal laves. Og så et flueben, og så er der lavet produktionsordrer. Og det kører fuldautomatisk i dag.

    Og jeg vil sige, at hvem som helst kan gøre det. Det krævede 2 minutters oplæring. Så kørte det.

    En af de største gevinster er, at vi ikke løber tør for kritiske komponenter. Før var det en gang om ugen. Nu, med en kørsel på 5 minutter, så fanger vi det, hvis der er noget, der er ved at løbe under minimum genbestillingspunktet.

    Det har været en fantastisk ændring for os. Vi kan se, at effektiviteten er steget, fordi nu står maskinerne ikke stille, fordi vi pludselig manglede komponenter.

    Nu har vi kørt med det nogle år, og det er blevet så stor en del af vores hverdag, at vi har glemt hvor forfærdeligt, det var de første år, hvor vi kørte manuelt.

Lær mere om modulet Omvendt Planlægning til Microsoft Dynamics NAV her:

Warehouse Management

Med Enterprise Edition får du vores store Supply Chain Management-moduler, heriblandt Warehouse Management.

Warehouse Management-modulet styrer alle indgående, udgående og interne processer på lageret. Du styrer det hele fra den håndholdte scanner. Pluk, ruter, modtagelse, genopfyldning, optælling, administration m.m.

Hør hvordan Eva Solo har effektiviseret lagerstyringen. Se videoen:

Supply Chain apps fra Abakion

Nu har du set, hvad der er med i pakkeløsningen.
Fortsæt med et af disse emner:

Udnyt Best Practice »

Se videoerne om hvordan du implementerer med best practice.

Priser på Dynamics NAV

Prøv pris-beregneren og se hvad dit næste NAV-projekt vil koste.