“Grunden til, at det kan være svært at forstå IT-systemer, er oftest, fordi de kan være meget komplekse, så det kan være svært at se, hvilke benefits man kan få ud af det, og hvordan man starter op.”

“Jeg plejer ofte at sammenligne det lidt med børn til jul, når de skal vælge julegaver. De kan kun ønske sig ting, de ved findes. Det er også derfor, at BR i gamle dage med deres BR-blad var så stor succes, fordi børn kunne sidde og se, hvad de ønskede sig.”

“Vi har fået konsulenter til at lave noget for os, men en del af aftalen har også været, at vi skulle lære, således at vi har mulighed for at drifte, men også blive klogere på det bagefter.”

Morten Densam, Head of Nordic Customer Service Center & Group Support i Brunata

2:00
Af Abakion

Brunata brugte konsulenthjælp til at lære at gøre det selv

“Grunden til, at det kan være svært at forstå IT-systemer, er oftest, fordi det kan være svært at se, hvilke benefits der er”

Kunderne hos Meyers sparer tid med ny Power Portal
2:48
Af Abakion

Kunderne hos Meyers sparer tid med ny Power Platform portal

“Nu kan kunderne og kundecheferne spare masser af tid, fordi vi har implementeret den her Power Platform portal.” fortæller Johanna Leonard fra Meyers

Sådan samler Vipp alt med Power Platform
Af Abakion

Sådan samler Vipp alt med Power Platform

Vipp udnytter de nye teknologiske muligheder i Power Platform, som mange virksomheder desværre ikke kender.

Her kan du læse, hvad Morten Densam fra Brunata fortæller i interviewet:

Grunden til, at det kan være svært at forstå IT-systemer, er oftest, fordi de kan være meget komplekse, så det kan være svært at se, hvilke benefits man kan få ud af det, men også for, hvordan man starter op i processen.

Jo mere komplekst man gør det i hovedet, jo sværere bliver det at komme i gang.

Jeg hedder Morten Densam. Jeg er Head of Nordic Customer Service Center & Group Support i Brunata.

Brunata er en virksomhed, der specialiserer sig i forbrugsregnskaber, og min rolle i den er at hjælpe til med at digitalisere den.

Den største udfordring med IT er nogle gange, at man skal vide, hvad der er af muligheder.

Jeg plejer ofte at sammenligne det lidt med børn til jul, når de skal vælge julegaver. De kan kun ønske sig ting, de ved findes. Det er også derfor, at BR i gamle dage med deres BR-blad var sådan stor succes, fordi børn kunne sidde og se, hvad de ønskede sig.

Det er lidt det samme i IT-verdenen. Vi kan godt have tanker om, hvad vi godt kunne tænke os, men de bliver ofte forstærket af, når vi har set eller hørt andres løsninger, og hvordan de har løst en problemstilling.

Hvis jeg skal komme med nogle gode råd, så er det simpelthen at komme ud og snakke med nogle mennesker, der ved noget om det her.

Fordi at man tager et møde med et konsulent bureau, er ikke det samme, som man skal bruge dem. Og ved at snakke med nogen, som arbejder med det her til dagligt, kan de komme med nogle synspunkter, man ikke selv har tænkt over.

Et andet godt råd kunne også være at melde sig ind i nogle af de her netværk, der findes, for at høre, hvordan andre har løst et lignende problem.

Men også en anden ting, som vi har praktiseret en del af, det er faktisk at få lavet noget hos nogle professionelle, og så derefter tage ved lære af det, de har gjort.

Så der har vi fået nogle konsulenter til at lave noget for os, men en del af aftalen har også været, at vi skulle lære, således at vi har mulighed for at drifte, men også blive klogere på det bagefter.