Din situation
Du vil gerne op på den nyeste version af Business Central, så du kan udnytte de muligheder, som Cloud-udgaven tilbyder. Men du har ikke lyst til et ERP-projekt i denne omgang. Så er Abakion Lift relevant.
Lift bringer dig teknologisk up-to-date, uden at du skal forholde dig til et ERP-projekt.
Vi springer hen over workshops, apps og udvikling, og vi genskaber 1:1 din nuværende Dynamics NAV-løsning i Cloud-udgaven af Business Central.
Målet er at gennemføre en hurtig opgradering med minimal nedetid, så din virksomhed hurtigt kan komme i gang med det nye system.
Hvad er inkluderet i Abakion Lift?
Med Abakion Lift flytter vi alle standarddata og historiske poster 1:1. Det betyder, at data fra standardtabeller i Dynamics NAV overføres til tilsvarende tabeller i Business Central.
Hvis tabeller eller felter ikke længere findes i Business Central, så kan de dog ikke overføres.
Du får alle dine historiske data med – både åbne poster og al historik.
Hvis du også ønsker at rydde op i data, så skal du gøre det enten før eller efter Lift-projektet. Hvis dataoprydning skal være en del af projektet, så tag et kig på Abakions andre projektmetoder.
Som udgangspunkt flytter vi ikke data fra 3.-parts apps, medmindre andet er aftalt. Dog kan vi håndtere følgende:
- Historiske bilag fra Document Capture (flyttes til standardtabeller)
- Historiske bilag fra Expense Management (flyttes til standardtabeller)
- Payment Management-data på kreditorer (flyttes til standardtabeller og felter)
- Inventio-dokumenter

Fremgangsmåden
Dataoverførelsen foregår typisk fra torsdag til fredag, men det afhænger af datamængden, antal af regnskaber og leveringstiden på den eksisterende database fra din nuværende leverandør.
Forud for den endelige migrering udfører vi altid en testkonvertering, så du kan afstemme data og teste daglige rutiner. Det giver en grundig forberedelse til go-live, hvor vi i samarbejde med jer og den nuværende leverandør planlægger en detaljeret tidslinje.
Når din virksomhed går live på Business Central, vil det være med samme kontoplan, historiske poster og opsætning som i det tidligere system. Fokus er på at forsætte driften som før.
Efter dataoverførslen gennemfører vi en grundig afstemning for at sikre, at alt stemmer. Eksempelvis tjekker vi, at hvis der var 897.432 finansposter i Dynamics NAV, vil det samme antal fremgå i Business Central.
I dialog med jer finder vi ud af om der efter idriftsætning skal opsættes fx Document Capture, Payment Management mv., og hvad der er vigtigt for jeres virksomhed, når vi går live på Business Central.
3 metoder til at få Business Central i skyen
Abakion tilbyder 3 standardiserede metoder til at komme nemt i gang med Business Central.
Abakion er eksperter i Microsofts forretningsløsninger til ERP, CRM og BI til danske virksomheder. Vi leverer både enkle løsninger, der er klar til brug hos mindre virksomheder – og skræddersyede løsninger til større virksomheder.
Ring til os på 70 23 23 17 eller skriv på abakion@abakion.com.
Vi giver gerne et godt råd, uanset om du vil handle hos os eller en anden Microsoft-partner.