Efteruddannelse:
Fra marketing til salgstilbud
med Dynamics 365 Sales (CRM) og Business Central (ERP)
Når Abakion afholder intern efteruddannelse, så kan du få lov til at deltage. Det foregår en hverdag kl. 15-20 inkl. spisning, og du deltager på lige fod med Abakion-medarbejderne. Formatet er forelæsning, og der er indhold for både begyndere og øvede.
Dette kursus er for dig, der:
- arbejder med kunderejsen fra Lead til optagelse til afsendelse af Salgstilbud
- vil høre om forskellen på marketings rolle, sælgerens udadvendte salgsrolle samt salgsassistentens rolle med at få ordreoprettet kunder, varer, salgspriser, mv.
- vil have konkrete eksempler på, hvilke processer man typisk ville styre i Dynamics CRM og Business Central
Kl. 15.00-15.30: Introduktion
Vi gennemgår de overordnede begreber i forhold til marketing, salg, prissætning og forecasting:
- Hvad er den store forskel på Marketing og Salg?
- Er det vigtigst at have en stabil afsætning eller et fast dækningsbidrag? Og herunder en snak om priselasticitet, forecasting, kapacitetsudnyttelse og planlægning.
- Er vi i stand til at se kundens rejse fra deres perspektiv?
Kl. 15.30-16.15: Fra branding og positionering til leadgenerering
Marketing starter ved at definere markeder og at skabe positionering og brandforståelse i disse markeder. Og det slutter ved at der afleveres et “marketingskvalificeret lead” til Salg:
- Hvad handler branding og positionering om?
- Hvad mener marketingfolk, når de taler om “købsrejse” eller “kunderejse”?
- Hvorfor er der ingen “typiske” værktøjer (software) i marketing?
- Hvornår er noget et lead for marketing, og hvad vil det sige, at de marketingskvalificerer det?
Kl. 16.15-17.30: Leadhåndtering, Salgsmuligheder og Accounts
Sælgerens arbejde starter fra det marketingkvalificerede lead og slutter men en indgået ordre med kunden:
- Hvad vil det sige at sælgeren “salgskvalificerer” et lead?
- Hvordan kan man arbejde forskelligt med Salgsmuligheder afhængig af hvem kunden og markedet er?
- Hvordan arbejder man i CRM systemer med Campaigns, Leads, Salgsmuligheder og Accounts?
- Hvor placerer sælgeren ordren, når der indgås en aftale med kunden?
- Hvordan kan dårlige KPIer for marketing, sælgere og leverance være ødelæggende for ens forretning?
Kl. 17.30-18.30: Fælles spisning
Vi sørger for aftensmad. Sørg for at skrive til os på abakion@abakion.com, hvis der er noget du ikke kan tåle.
- Erfaringsudveksling og snakke fra det virkelige liv.
Kl. 18.30-19.15: Oprettelse af kunder, varer, ydelser og salgspriser
Hvem er det, der sørger for korrekt oprettelse og vedligeholdelse af data til at understøtte salget?
- Hvorfor er det ofte ikke sælgerne, der opretter kunder og ordrer, men i stedet en salgsunderstøttende funktion?
- Hvem definerer hvilke varer og ydelser virksomheden sælger? Og hvem sørger for at få sat det op?
- Hvad ser vi at kunder gerne vil kunne definere og beregne omkring forskellige kundespecifikke salgspriser, rabatter, fragt, mv?
- Hvordan håndteres metadata som man gerne vil have med ud på webshops, kataloger, tilbud- eller ordrebekræftelser?
Kl. 19.15-20.00: Forecast, Budgettering and Tilbudsgivning
Hvad er der af argumenter for at få sælgerne til at forudsige afsætningen?
- Hvorfor vil man oprette salgsbudgetter og salgsforecast?
- Hvordan håndteres prisaftaler og afsætningsaftaler?
- Hvordan afgives tilbud i praksis til forskellige typer af kunder?
- Hvordan ser det mest simple tilbud ud? Og de mest avancerede?
- Hvordan sammensættes tilbud med alle nødvendige data for at kunden får den nødvendige viden og rigtige oplevelse?
Mandag 10. november 2025
kl. 15.00 – 20.00
kl. 15.00 – 20.00
Hos Abakion
Lyngbyvej 2, 2100 København Ø
kun med fysisk fremmøde
Lyngbyvej 2, 2100 København Ø
kun med fysisk fremmøde
Hvis du arbejder i en virksomhed, som anvender Business Central i dagligdagen, så kan du deltage for kr. 1000 per person ekskl. moms.
Gratis med Service Membership
Hvis du har et Service Membership support-abonnement hos Abakion, så kan du og dine kolleger deltage gratis.