Compliance og lovkrav

Med Abakion Legal får du en Cloud-løsning, som er Software-as-a-Service, og som driftes af Microsoft i deres eget datacenter.

Det er et rigtig vigtigt udgangspunkt, fordi Microsoft tager en meget stor del af ansvaret for både sikkerhed og compliance. Du får naturligvis en løsning, som lever op til gældende lovkrav – og fordi der er tale om en Software-as-a-Service-løsning, så forpligter Microsoft og Abakion sig i fællesskab til, at din løsning også vil leve op til lovkravene i fremtiden.

Lovkrav

Abakion Legal er verificeret af Microsoft, hvilket garanterer, at løsningen lever op til Microsofts krav og standarder. Microsoft tilbyder Abakion Legal på deres app-butik Microsoft AppSource.

Du vil opleve, at din Abakion Legal løsning altid er up-to-date, og at du løbende får nye funktioner til rådighed i løsningen – uden at du skal gøre noget for det, og uden at det koster dig nedetid.

Microsoft udgiver løbende opdateringer til Microsoft Dynamics 365 Business Central, som er løsningen, Abakion Legal er bygget i. Og Abakion følger naturligvis trop og frigiver nye versioner, som udnytter de nye muligheder i Microsoft-løsningen.

Udover løbende nye funktioner i din Business Central løsning, vil du også opleve, at Abakion legal sørger for, at de advokatmæssige dele af løsningen altid er up-to-date og compliant. Du skal aldrig vente længe på dem, og du får dem helt automatisk.

Sikkerhed

Microsoft Dynamics 365-løsningen driftes i Microsofts datacenter. Det er et af de mest sikre miljøer inden for IT-systemer, både når det kommer til driftsikkerhed og sikkerhed mod hacking.

Du behøver ikke længere kun nøjes med din deltids IT-ansatte. Med Abakion Legal får du også Microsofts hær af sikkerhedseksperter med i ryggen som altid kontrollerer sikkerheden i systemet.

Udover at Microsoft selv tager en stor del af ansvaret for sikkerheden, har du også selv mulighed for at vælge, hvor meget sikkerhed, du vil tænde for. Herunder bl.a. multifaktor godkendelse så du kun kan tilgå systemet med kodeord og en app fra din egen telefon.

Du kan også selv vælge, om systemet skal aktivere et ekstra sikkerhedslag på din mail sådan at alle mails med vedhæftede dokumenter, altid bliver kørt igennem en sikkerhedskontrol, før det får lov at slippe igennem systemet.

Abakion Legal løsningen følger naturligvis Microsofts standarder for password politik, og det betyder, at du automatisk vil blive bedt om at skifte password hyppigt.

For at øge sikkerheden i din Microsoft Dynamics 365-løsning, har du med Abakion legal også mulighed for at tilpasse dine brugerrettigheder således at det helt ned på brugerniveau er muligt at gøre sager hemmelige så fortroligheden i de enkelte sager altid overholdes.

For at sikre fortroligheden i de enkelte sager, får du naturligvis også mulighed for at tracke aktiviteter så du altid kan følge med i, hvem der har kigget på hvilket klienter, skrevet dokumenter, logget på systemerne, m.v.

Client-Matter-Intake

Oprettelse af nye klienter, sager og parter medfører opgaver som anti-hvidvask, compliance, GDPR, og interessekonflikt-tjek – og det passerer ofte gennem alt for mange hænder i advokatfirmaet. Det er tidskrævende, og det bliver ikke kvalitetssikret og fulgt rigtigt op på.

Med Abakion Legal kan du sætte processerne for Client-Matter-Intake i system og få hjælp til konsekvent registrering, validering, opfølgning og status på de enkelte trin, der skal udføres med processerne, og vel at mærke uden at gøre livet surt for dem, der skal følge op, fordi de guides gennem processerne og får hjælp til at huske det hele.

Abakion Legal sørger for at hjælpe med compliance via trin-for-trin guides, som hjælper med alle de registreringer, som er relevante for compliance, og der findes endda skabeloner til forskellige kundetyper, som gør arbejdet nemmere.

Det skal være nemt og hurtigt at afgive de mest centrale oplysninger for at oprette en sag, men det skal også være sikkert. Derfor sikrer din Abakion Legal løsning også, at du får den rette dokumentation om, hvem der har gjort hvad i hvilke sager, således at du altid overholder din compliance.

GDPR-compliance

Abakion Legal hjælper dig med at opfylde GDPR-kravene


EU’s lovgivning om beskyttelse af persondata, General Data Protection Regulation, eller GDPR, har uden tvivl en stor indflydelse på din virksomheds kontrol med og håndtering af persondata.

Sletningsmodne sager

Vi giver dig en liste, som viser sager, hvor sidste aktivitet ligger mere end X tid tilbage. Med ”aktivitet” mener vi her tidsregistrering, håndtering af dokumenter, fakturering og arkivering. På den måde kan du let holde styr på, hvilke sager du kan slette fra dit system, så du ikke gemmer på gammel data.

Sletningsmodne parter

Vi giver dig også en liste, som viser parter, der ikke har været involveret i en sag med aktiviteter i X tid. Listen gør det nemt for dig at slette data tilhørende inaktive parter.

Indsigtsbegæring

Denne funktion lader dig eksportere alle personhenførbare data og dokumenter, som omhandler en given person. Funktionen gør det nemt for din virksomhed at leve op til GDPR-kravene om transparens og privatliv, således at du let kan give en given person overblik over, hvilke data du har samlet om hende eller ham.

Navokat har Sharepoint

Sletningsbegæring

Du får også en funktion, som giver mulighed for at slette eller anonymisere oplysninger om en given person. Funktionen lader dig styre, hvilke data som skal slettes, og hvilke som skal anonymiseres. Denne funktion hjælper dig med at leve op til GDPR’s privacy-krav om, at personer har ret til at slette deres data.

Din databehandleraftale

Som kunde hos os har du en databehandleraftale, samt en underleverandør-databehandleraftale fra Microsoft for dem af jer, som har hosting i Azure. Som bilag er der vedlagt en fuld fortegnelse over de persondata, vi har adgang til i din virksomheds system.

Din virksomhed er naturligvis meget velkommen til at bruge denne fortegnelse i jeres egen rejse mod at blive GDPR compliant.

Har du brug for at styrke din datasikkerhed?

Udover Abakion Legals GDPR-funktioner, har vi udviklet en række tillægsprodukter,
som kan tilkøbes, hvis du ønsker at styrke din virksomheds datasikkerhed.

Multifaktor-Godkendelse

Dette produkt sørger for ekstra sikkerhed, når du logger ind på et fjern-skrivebord.

SikkerMail

Denne løsning fra FuseMail gør det nemmere for dig at sende og modtage sikre e-mails.

Klientportal

Klientportalen gør det muligt for dig sikkert at udveksle dokumenter med dine klienter.

VIL DU VIDE MERE?


Stil et spørgsmål og få en
snak med Tom Dornonville
de la Cour om jeres behov.

Tlf. 48 41 41 41 | tom@abakion.com