Navokat hjælper dig med at opfylde GDPR-kravene

 

Er du klar til maj 2018, når EU’s nye lovgivning om beskyttelse af persondata træder i kraft? General Data Protection Regulation , eller GDPR, kommer uden tvivl til at have stor indflydelse på din virksomheds kontrol med og håndtering af persondata.

Den gode nyhed er, at hvis du har dit system hostet hos os – via Microsoft Azure – så er du allerede godt på vej til at leve op til GDPR-kravene, da Microsoft Azure er fuldt compliant med GDPR. Vi sørger for, at Navokats systemer og practises lever op til de nye krav, så du ikke skal have ondt i maven over dit system, men kan nøjes med at fokusere på de interne processer og politikker. Her får du en liste over de nye initiativer og funktioner, vi kommer til at tilbyde.

Sletningsmodne Sager

Sletningsmodne sager

Vi giver dig en ny liste, som viser sager, hvor sidste aktivitet ligger mere end X tid tilbage. Med ”aktivitet” mener vi her tidsregistrering, håndtering af dokumenter, fakturering og arkivering. På den måde kan du let holde styr på, hvilke sager du kan slette fra dit system, så du ikke gemmer på gammel data.

Sletningsmodne Parter

Sletningsmodne parter

Vi giver dig også en ny liste, som viser parter, der ikke har været involveret i en sag med aktiviteter i X tid. Listen gør det nemt for dig at slette data tilhørende inaktive parter.

Indsigtsbegæring

Indsigtsbegæring

Denne nye funktion lader dig eksportere alle personhenførbare data og dokumenter, som omhandler en given person. Funktionen vil gøre det nemt for din virksomhed at leve op til GDPR-kravene om transparens og privatliv, således at du let kan give en given person overblik over, hvilke data du har samlet om hende eller ham.

Navokat har Sharepoint

Sletningsbegæring

Du får også en funktion, som giver mulighed for at slette eller anonymisere oplysninger om en given person. Funktionen lader dig styre, hvilke data som skal slettes, og hvilke som skal anonymiseres. Denne funktion hjælper dig med at leve op til GDPR’s privacy-krav om, at personer har ret til at slette deres data.

Er du kunde, får du en ny aftale

Vi vil i løbet af i år give vores kunder et opdateret aftalegrundlag, som indeholder en databehandleraftale, samt en underleverandør-databehandleraftale fra Microsoft for dem af jer, som har hosting i Azure. Som bilag vil være vedlagt en fuld fortegnelse over de persondata, vi har adgang til i din virksomheds system.

Din virksomhed er naturligvis meget velkommen til at bruge denne fortegnelse i jeres egen rejse mod at blive GDPR compliant.

Har du brug for at styrke din datasikkerhed?

Udover Navokats nye funktioner, har vi udviklet en række tillægsprodukter, som kan tilkøbes, hvis du ønsker at styrke din virksomheds datasikkerhed.

Multifaktor-Godkendelse

Multifaktor-Godkendelse

Dette produkt sørger for ekstra sikkerhed, når du logger ind på et fjern-skrivebord.

SikkerMail

SikkerMail

Denne løsning fra FuseMail vil gøre det nemmere for dig at sende og modtage sikre e-mails.

Klientportal

Klientportal

Klientportalen vil gøre det muligt for dig sikkert at udveksle dokumenter med dine klienter.

Vi følger også selv med

Hos Navokat og i Abakion kommer vi også til at implementere en række tiltag i egen organisation for at sikre, at vi lever op til GDPR kravene. Det indebærer bl.a. opdaterede procedurer for adgang til fortrolig data, samt opdaterede udviklingsregler for at sikre ”privacy by design”.

GDPR er omfattende – det ved vi godt. Hvis du stadig føler, du mangler overblik over de nye krav, så start med at læs mere om GDPR her på siden.