E‑commerce og Web med dit ERP

Vi er eksperter i E‑commerce til dig, som vil have din e‑handel til at hænge 100% sammen med Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Web hos Abakion

Vi kan hjælpe dig i flere situationer:

Du kan på få dage få en B2B‑webshop, som er fuldt integreret med Business Central, som kun koster fra kr. 1680 om måneden i abonnement.
Abakion kan hjælpe dig med Ecommerce og Web
Vi kan skræddersy din B2B eller B2C-webshop med Dynamicweb, Woocommerce, Magento eller et andet værktøj.
Afdelingschef Anders Thue Pedersen fortæller:
Afdelingschef Anders Thue Pedersen fortæller:

Rådgivning og teknologi hånd i hånd

Inden du ringer til en IT-leverandør og bestiller en e-commerce-løsning, så er der 2 ting, jeg vil anbefale dig at tage stilling til.

  1. Du skal være skarp på, om du har behov for en Business eller Consumer-webshop (eller begge dele).
  2. Og du skal vælge, om du ønsker et projekt med færdige byggeklodser eller om du vil have alt skræddersyet.

Jeg gennemgår dine muligheder på denne side, så du kan træffe et godt valg. Der er nemlig ikke noget, der altid er rigtigt eller forkert – men du skal vælge det, som matcher dine forretningsmæssige mål.

Og hvis du har brug for et godt råd, så skriv til mig. Jeg er altid frisk på at give gode råd. Det koster ikke noget.

Anders Thue Pedersen
Afdelingschef, Abakion A/S
[email protected]

Vi arbejder med disse løsninger:

Nem B2B shop til Business Central

Abakion Unbox E-commerce

Plug’n’play-løsningen til at etablere en B2B webshop til Dynamics 365 Business Central. Opstart på egen hånd, og kun fra kr. 800 per måned i abonnement.

Avanceret webshop til Business Central

Dynamicweb

Dynamicweb er e-commerce baseret på Microsoft-teknologi, hvor du kan bygge en skræddersyet shop, og som er forberedt til at integrere med din Business Central.

Modulbaseret open-source

Woocommerce til Wordpress

Woocommerce til Wordpress er en alsidig modulbaseret e-commerce-løsning til de små og mellemstore behov, som vi mest anvender i B2C-projekter.

Abonnementsbaseret e-handelsplatform

Shopify

En plug’n’ play B2C-løsning med mange udvidelsesløsninger, som du selv kan komme hurtigt i gang med – med integration til Business Central og et tæt samarbejde med Microsoft.

Enterprise e-handel

Magento – Adobe Commerce

Magento, som nu er Adobe Commerce, er til de skræddersyede, større webprojekter, både inden for B2C og B2B.

Se hvordan du “unboxer” din
B2B Ecommerce og kommer nemt i gang

Dokumentet om Unbox E-commerce

Læs alt om Unbox E-commerce.

18 siders PDF med beskrivelse af:
– Projektets forløb
– Standard-apps
– Prisen
– Roller og ansvar

Vi sender straks dokumentet til dig, når du har udfyldt formularen:

Navn*

Ved udfyldelse accepterer du at modtage email fra Abakion med link til det ønskede indhold og om forretningsløsninger, og du accepterer de generelle betingelser. Du kan nemt afmelde, når du vil.

Snak med Anders

Tag en snak med Anders Thue Pedersen, som er ansvarlig for vores Ecommerce-løsning, om funktionalitet, priser og abonnementer:
[email protected]
 

Navn*

Viden om E-commerce
Vipp kundehistorie 2023
5:10
Af Abakion

Vipp har E-commerce med live-data for partnere og inhouse sælgere

“Den måde vi virkelig kan mærke forskel i vores hverdag, det er det med kun at skulle vedligeholde data ét sted. Shoppen er meget ligetil.”

Nuura kundehistorie
3:52
Af Abakion

Hurtig og nem ordrehåndtering med Nuura's nye B2B platform

“Vi skulle egentlig bare i gang. Vi ville gerne have en B2B-platform, der var hurtig at skyde af sted, og som kunne hjælpe os her og nu.”

4:24
Af Abakion

På få dage byggede TAKT en webshop i Business Central

“Jeg havde den første test op at køre i løbet af nogle timer. Og vi var klar til at køre de første ordrer igennem i løbet af få dage.”

Din B2B-wepshop skal vide alt
Af Anders Thue Pedersen

Din B2B-webshop skal vide alt - det forventer kunderne

Dine B2B-kunder er blevet forkælede. Det nytter ikke noget, at service-niveauet på din B2B-webshop er lavere end det, de kender fra deres private indkøb. Det skal faktisk være højere.

Sådan håndterer du data til e-commerce i dag
Af Anders Thue Pedersen

Sådan håndterer du data til e-commerce i dag

Data kan være drønirriterende, når man arbejder med e-commerce. Den nye tendens er at virksomheder samler data på en bestemt måde.

I dag vil dine B2B-kunder handle online hos dig
Af Anders Thue Pedersen

I dag vil dine B2B-kunder handle online hos dig

I dag synes de fleste, at det er nemmere at handle online. Det sætter et større pres på, at alle virksomheder – store som små – er nødt til at have en e-commerce platform.

Se Anders bygge en B2B-shop med Business Central
Af Anders Thue Pedersen

Se Anders bygge en B2B-shop med Business Central

Shopify revolutionerede B2C-shops med deres plug’n’play-løsning. Nu gør vi det samme for dig, der skal bruge en B2B-shop, der hænger sammen med din Business Central ERP-løsning.

Unbox-webinarerne
B2B Ecommerce - som App til Business Central
24:41
Af Anders Thue Pedersen

B2B Ecommerce - som App til Business Central

Se hvordan du lancerer en B2B webshop på få dage – med en app, styrer alle produkt­data fra Business Central. Se optagelsen af webinaret her

Business eller Consumer

Mange virksomheder har behov for både B2B og B2C, og de virksomheder, der har succes med begge dele, har opdelt det i hver sin løsning.

Vi har lavet e-commerce i årtier, og vi har aldrig mødt en virksomhed, der har haft succes med at samle B2B og B2C i én løsning uden at betale en formue.

Selv om funktionaliteten er cirka den samme, så handler B2B og B2C om forskellige behov hos kunderne – og forskellige afdelinger internt. Det er egentlig ikke afgørende, om du sælger til slutkunder eller ej. Det handler om det mindset, som kunderne har, når de handler i din webshop.

  • Når det er Consumer, så sælger du varer, men kunderne køber følelser og oplevelser, som fx smart, nemt, smukt, lækkert osv.
  • Når det er Business, så sælger du varer, og kunderne køber også varer. De køber hos dig, fordi det er deres job, og de har måske en forhandleraftale hos dig. Følelser og oplevelser er mindre vigtige. Det vigtige er at understøtte deres jobfunktion, fx at de ved, hvornår varen kan leveres, hvornår den næste sending ankommer, hvilke størrelser og farver der er tilgængelige osv.

B2B-webshoppen er en ordreportal. Det er et produktkatalog, hvor kunden nemt og hurtigt skal kunne afgive en ordre. Kunden skal se sine egne priser, se ordrehistorik og hente gamle fakturaer, se aktuelle kampagnevarer, se udestående leveringer og restordrer.

B2B-shoppen skal ikke nødvendigvis fjerne sælgerens arbejde, men den skal mindske supporten og fjerne administrative opgaver internt i din virksomhed. Vi har mange kunder, hvor den første, der ser en ny ordre, er plukkeren ude på lageret.

Mange B2B-shops begynder desværre i Consumer-paradigmet, fordi man instinktivt opprioriterer designoplevelsen. Det er ærgerligt. Lad os tegne scenarierne på tavlen for dig – så kan du træffe den rette beslutning.

Plug’n’Play eller Skræddersyet

Historisk set var det altid et udviklingsprojekt at etablere en webshop. Men i dag findes der mange standardkomponenter, som kan bringe dig hurtigere i mål.

Vi vil inddele markedet i 6 felter.

6 typer af E-commerce

Skræddersyet

Kolonnen yderst til højre er det traditionelle udviklingsprojekt, hvor du får skræddersyet en løsning til dine behov. Løsningen kommer naturligvis til at være perfekt til dig, men det er også den dyreste løsning at implementere og vedligeholde.

Modulbaseret

Derfor er der naturligvis mange leverandører, som har bygget standardkomponenter, så du ikke skal udvikle alt fra bunden selv.

Det er en meget populær projektmetode at begynde med standardmoduler – og så videreudvikle oven på modulerne, så du ender med en skræddersyet løsning.

WooCommerce er en af de mest kendte løsninger inden for B2C, hvor der er rigtig mange plugins til rådighed, og inden for B2B har udbydere som Scancommerce og Dynamicweb også skabt nogle gode moduler. Denne type projekt kan vi også hjælpe dig med i Abakion.

 

Plug’n’Play med Abakion

Så er der kolonnen, som hedder ”Plug’n’play”. Der taler vi om apps, der er færdige og klar til brug. Der skal ikke udvikles, og alt kan klares med lidt simpel opsætning, og det er endda noget du selv kan udføre. Der er slet ikke noget IT-implementeringsprojekt.

I denne kategori dominerer Shopify inden for B2C. Og det kunne være fristende at bruge deres løsning til B2B, men det fungerer ikke i praksis. Vi har derfor i Abakion skabt vores egen løsning, som er 100% standardiseret og plug’n’play, og den hedder ”B2B E-commerce”.

Med B2B Ecommerce installerer du en app i din Business Central ERP-løsning, og så opsætter du i Business Central, hvad der skal publiceres på din B2B-webshop og hvordan den skal struktureres.

Det bliver automatisk publiceret på webshoppen, og du styrer alt inde fra Business Central: varer, stamdata, billeder, priser, kunder, priser, rabataftaler, kampagner, lagerbeholdninger, leveringstider, osv.

Du er i gang på et par uger, og løsningen koster fra kr. 1680 per måned.

E-commerce-ERP-kapitler
VIDEOSERIE

E-commerce og ERP sammen

Din webshop skal leve op til alt, hvad dine kunder forventer – og samtidig hænge 100% sammen med dit ERP, så dine interne processer er automatiserede.

Og i denne video-serie giver vi dig opskriften på, hvordan du griber det an, hvis du har Microsoft Dynamics 365 Business Central eller Dynamics NAV.

Sådan vælger du den rette E‑commerce-løsning
22:30
Af Anders Thue Pedersen

Sådan vælger du den rette E‑commerce-løsning

Mange vælger forkert i første omgang, og vores eksperter fortæller om at skelne mellem Business og Consumer – om at sælge til varebehov eller følelser – om kompleksitet vs. enkelhed. Så kan du vælge den rette løsning.

Aktuelle tendenser i e‑handel
17:16
Af Lene Graa Jennum

Aktuelle tendenser i e‑handel

Hør hvilke globale tendenser inden for e-commerce vores eksperter fokuserer på lige nu. Kundernes forventninger til din netbutik har ændret sig markant i de seneste år, og du skal kunne følge med – og have en plan for fremtiden.

Mange roller for at få succes med E‑commerce
10:48
Af Sune Lohse

Mange roller for at få succes med E‑commerce

Du skal have mange forskellige roller på dit team til at arbejde i samme retning, hvis du skal have succes med at kombinere E-commerce og ERP. Her kan du høre, hvordan rollerne arbejder sammen (eller mod hinanden).

Synkronisering af data med ERP
20:32
Af Lene Graa Jennum

Synkronisering af data med ERP

Sådan håndterer du de data, som skal være i både ERP og shoppen. Det er ikke blot stamdata på varer, men også beholdning og ordrer. Vi tegner på tavlen og forklarer, og du skal også se en konkret app til Business Central til at styre data.

Priser og rabatter i både ERP og webshoppen
21:27
Af Lene Graa Jennum

Priser og rabatter i både ERP og webshoppen

Sådan styrer du priser og rabatter – og sørger for, at alle kunder handler til de rette priser i din webshop. Der er stor forskel på BTC og BTB, og du skal se, hvordan du håndterer alle former for rabatter, som salg kan finde på.

Lagerstyring og availability
21:42
Af Sune Lohse

Lagerstyring og availability

Styr lagerbeholdning i ERP og sørg for, at din webshop automatisk afspejler, om varen er på lager – eller hvornår den kan leveres. Du skal høre, hvad udfordringerne med lagerstyring er, og se eksempler inde i ERP.

International Moms
19:37
Af Lene Graa Jennum

International Moms

Hvis din webshop sælger i mange lande, så skal du opkræve moms efter de nye regler, og det er Business Central ikke god til. Du skal høre, hvordan du bør løse udfordringen – og se en konkret app, der klarer det i Business Central.

Så hurtigt kan du starte en ny webshop
18:05
Af Anders Thue Pedersen

Så hurtigt kan du starte en ny webshop

Dette kapitel er en demonstration af, hvor hurtigt du i praksis kan etablere en ny E‑commerce løsning, der hænger sammen med dit ERP. Vi viser hvad vi gør i praksis for at integrere E-commerce og ERP. Det går ret hurtigt.

Web

Abakion kan også hjælpe dig med at få webshoppen til at følge dine design-guidelines – eller implementere en samlet løsning, der dækker både website og e-commerce, der UX-mæssigt hænger godt sammen.

Når du handler web hos os, så vil du opleve, at vi er en professionel leverandør, fordi vi er et stort IT-konsulenthus, der arbejder med både Web, ERP, CRM og BI – så det er ikke lige som at hyre en freelancer, der har begrænset tilgængelighed.

Web-opgaven følger vores standardiserede projektmodel, og vi yder support og vedligeholdelse som på alle andre systemer, vi tilbyder.

Vi har den samlede pakke til dig, der betragter dit website som et forretningskritisk system, der ikke kan varetages af en freelancer.

Vi hjælper dig med at vælge CMS og plugins, vi udvikler, implementerer, lægger tekster ind, optimerer intern linkstruktur, SEO-optimerer, performance-optimerer, underviser dig, og sørger for at sitet er oppe.

Vi sætter alt op og tester websitet, så det er klar til brug.

Portaler

Portal-løsninger handler om at opsamle data fra kunder eller medarbejdere – og fjerne administrativt arbejde med at behandle data ved at automatisere processer.

Portaler kan både anvendes eksternt og internt. Pointen er, at du lader andre betjene sig selv i portalen, og selv indtaste data i portalen.

Vi automatiserer disse datas gang gennem dit ERP-, CRM-, Marketing- og BI-system. Så giver du kunderne en god service – samtidig med at du selv sparer tid.

Portaler kan anvendes til rigtig mange formål – indberetninger, track and trace, sagsbehandling, tidsregistrering osv.