Referencer

Her kan du møde nogle af de virksomheder, der har valgt Dynamics NAV hos Abakion

Eva Solo

“Supply Chain Box til Microsoft Dynamics NAV fra Abakion giver os den nødvendige information til at sikre effektive indkøbs- og planlægningsprocedurer. Informationen om vores lagerbeholdning er blevet tilgængelig på en måde, der gør det lettere at ændre vores prioriteringer hurtigt, hvis det er nødvendigt.”
Pia Neye, Indkøber, Eva Solo

Scandinavian Packaging

“Da vi i 2011 skiftede virksomhedens ERP-system, måtte vi sande, at Microsoft Dynamics NAV til næsten 1 mio kroner ikke var i stand til at rapportere om kritiske varer, som skal genbestilles, når lagerbeholdningen kommer under en vis mængde. Heldigvis var Abakion i stand til at levere et add-on (Omvendt Planlægning), der simpelthen er genialt.”
Hanne Zinck Jørgensen, Scandinavian Packaging A/S

 
  • Jeg hedder Hanne Zinck. Jeg er medejer af Scandinavian Packaging. Jeg købte den i 2008 – en produktionsvirksomhed.

    Vi producerer plast-emballage, plastik-kapsler, flasker, til pharma- og fødevareindustrien. Vi er 35 ansatte og producerer 24 timer i døgnet, 6 dage om ugen.

    Vi har i dag et system med Omvendt Planlægning i Dynamics NAV, hvor vi kan køre fuldstændig som i en indkøbskladde.

    Vi laver en kørsel, og så kan vi se behovet. Hvad er der af komponenter, der skal indkøbes? Og hvad skal der laves af produktionsordrer – ud fra hvad genbestillingspunktet er.

    Og den tager højde for salgsordrer og lager. Det system kører fuldstændig automatisk.

    Nu har vi en planlægger, som bruger 3 timer om dagen, hvor hun før brugte 8. Simpelthen ved en kørsel, der foreslår hvad der skal laves. Og så et flueben, og så er der lavet produktionsordrer. Og det kører fuldautomatisk i dag.

    Og jeg vil sige, at hvem som helst kan gøre det. Det krævede 2 minutters oplæring. Så kørte det.

    En af de største gevinster er, at vi ikke løber tør for kritiske komponenter. Før var det en gang om ugen. Nu, med en kørsel på 5 minutter, så fanger vi det, hvis der er noget, der er ved at løbe under minimum genbestillingspunktet.

    Det har været en fantastisk ændring for os. Vi kan se, at effektiviteten er steget, fordi nu står maskinerne ikke stille, fordi vi pludselig manglede komponenter.

    Nu har vi kørt med det nogle år, og det er blevet så stor en del af vores hverdag, at vi har glemt hvor forfærdeligt, det var de første år, hvor vi kørte manuelt.

Thuesen Jensen AS

“Master Data Information til Microsoft Dynamics NAV fra Abakion holder styr på 6.000 varenumre. Vores ERP-system skal kunne strække sig langt. I særdeleshed kan vareteksten i sig selv være en udfordring, som Abakions modul har hjulpet med at løse.”
Anna Marie Jensen, Thuesen Jensen AS

 
  • Det har været vigtigt for os, at vi har fået nogle pæne varetekster, at vi selv kan rette i systemet uden at skulle bruge ekstern IT-hjælp – og at vi har mulighed for hurtigt og nemt at trække noget nyt ned over en masse varer på en gang.

    Det kan vi i dag med Master Data-modulet.

    Virksomheden hedder Thuesen Jensen og ligger i Glostrup. Vi er en dansk virksomhed der har datterselskaber i Sverige, Norge og Finland. Vi har ca. 7.500 varenumre som vi har på lager, derudover har vi en del debitorer i vores system, og på både vareniveau og debitorniveau, bruger vi Master Data-modulet, altså specifikationer.

    Da vi skiftede til et nyt Dynamics NAV-system, blev vi enige om at vi skulle prøve at kategorisere vores varer på en anden måde, og derfor gik vi over til at lave Master Data. Førhen havde vores varer en decideret skrevet tekst, i et tekstfelt der max skulle have 28 karakterer, tror jeg at det var.

    Nu har vi en opbygning af varer, hvor vi skriver de forskellige specifikationer, som type, farve, størrelse osv. ind i forskellige rubrikker, og så stykker vi en automatisk varetekst sammen inde i systemet.

    Vi har i dag mulighed for at tilgodese nogle krav som er blevet større og større i løbet af de sidste par år fra vores kunder, der har specifikke krav til hvordan vi skal fremsende varedata.

    Vores opbygning i dag er, at de ligger opdelt på for eks. størrelse eller type. Så kan vi fremsende data i den struktur, som vores kunder ønsker at modtage dem i.

    Så vores tekster er klart blevet mere ensartede og nemmere at søge i, og vi kan bedre sende de informationer til kunderne, som de ønsker at modtage dem. Og de krav er blevet større og større i løbet af de sidste par år.

    Vi har så samtidigt et datterselskab i Norge og Sverige, og for nyligt i Finland. Ved at vi har lavet den struktur i dag, skal vi blot have oversat ordet en gang og så ligger det inde i systemet.

    Så når man typisk skal oprette en ny vare, så har du stykkerne på svensk, finsk eller norsk inde i systemet. Så man kan stykke den nye varetekst sammen. Vi skal ikke have fat i en i Finland eller i Norge til at lave en norsk tekst.

    Hvis jeg skal ridse de vigtigste grunde op til at vi er glade for det nye system, så er det:

    1: Vores varetekster er blevet mere ensartede, vi har fået kønnere varetekster fordi vi opererer med pæne, hele ord som der ser ens ud på alle vores varer.

    2: Vi har meget nemmere ved at rette inde i systemet, hvis vi finder en fejl eller beslutter os for at en serie inden for porcelæn skal have et nyt navn. Så skal vi ikke ind og rette på 70 varekort, så skal vi bare rette et sted på navnet, og så slår det ned igennem på alle varekortene.

    3: Vi har meget nemt ved at tilføje en ekstra dimension, hvis det er sådan at vi vil have noget tilføjet til vores varekort, eller vores debitorkort i form af en specifikation. Vi behøver ikke at få en ekstern IT-konsulent ud for at lave det for os. Så det er meget mere brugervenligt for os, vi kan hjælpe os selv.

Aarstiderne

“Med Warehouse Management og Avanceret Planlægning til Microsoft Dynamics NAV har vi forbedret vores lagerprocesser betydeligt. Vi har også været i stand til at forenkle planlægningsprocesserne takket være automatiske funktioner i planlægningsmodulet, og det har reduceret vores samlede omkostninger.”
Gitte Miller, Aarstiderne

NKT Photonics

“At få Shop Floor og Supply Chain Box fra Abakion har reduceret vores produktionstid, fordi mange arbejdsgange er blevet automatiseret. Shop Floor-modulet har givet os strømlinede og kosteffektive arbejdsgange i organisationen.”
Birgitte Yorklai Jensen, MRP and Logistics Manager, NKT Photonics

Danæg

“Med Abakions add-on ‘Specifikation på Vareomkostninger’ kan Danægs sælgere prissætte produkter ud fra mængder og det enkelte produkts individuelle elementer.”
Gert Olsen, Direktør, Danæg A/S

GN Resound

“GN Resound har halveret sine varelagre, uden at det er gået ud over servicen. Vi indførte regionale varelagre for at reducere vores varelagerudgifter, og realiseringen er blevet understøttet via et avanceret ordresystem fra Abakion.”
Søren Lillemode, Ansvarlig for globale processer, GN Resound

Nilfisk-Advance

Danskejede Nilfisk-Advance koncern er én af verdens største producenter af professionelle rengøringsmaskiner. Med Abakion som leverandør har man fra afsluttet udrulningen en fælles Dynamics NAV-løsning til koncernens salgsselskaber i Asien. Løsningen er baseret på Windows Azure, som betyder at den afvikles i ’skyen’ samlet på en fælles NAV-platform, der driftes i ét af Microsofts asiatiske hostingcentre.

4G Distribution

“4G Distribution valgte Abakion, fordi vi havde brug for et ERP-system, der kunne komme hurtigt op og køre uden at forstyrre den løbende forretning.”
Susanne Gredsted, Regnskabsansvarlig, 4G Distribution