Kundehistorier

Lad dig inspirere af vores kunders erfaringer:

Kulturværftet

Kulturværftet

Helsingør Kommunes nye kulturcenter, Kulturværftet, havde brug for et online bookingsystem til deres events og koncerter. Med deres nye Microsoft Dynamics kan de desuden trække statistikrapporter med oplysninger, hvilket er en vigtig ressource i deres planlægning.

Dansk Flygtningehjælp

Dansk Flygtningehjælp

Dansk Flygtningehjælp er med en årlig omsætning på 1,7 milliarder kr. blandt Danmarks største NGO’er. Organisationen valgte at integrere NAV og CRM for at effektivisere og styrke i organisationens vigtige arbejde med blandt andet at indsamle midler.

Mellemfolkeligt Samvirke

Nu er der styr på det hele

Mellemfokeligt Samvirke er én af landets store kursusudbydere. 68.000 personlige undervisningsdage, 5.000 kursister og 6.000 kursusdage er den årlige kursusproduktion i Mellemfolkeligt Samvirkes kursusvirksomhed i forhold til indsatsen i Tanzania – også kaldet MS TCDC. Nu har de fået en effektiv løsning med Abakion.

MS TCDC gik metodisk til værks, da den veldrevne kursusvirksomhed skulle udskifte en 20 år gammel Navisionløsning. Målet var at samle alle dele af virksomheden på én sammenhængende it-løsning.
Administration af kurser og kursister hænger sammen med indlogering af kursisterne, med kapaciteten i køkkenet, med betaling, med økonomistyring og med udbud af nye kurser, markedsføring og CRM.

MS TCDC har nu Course Management, Microsoft CRM og Dynamic NAV i én integreret løsning udviklet og implementeret af Abakion.

Mellemfolkeligt Samvirke hos Abakion

En integreret løsning

”Vi var vældigt begejstrede, da vi så NAV-løsningen fra Abakion første gang. Den har et lækkert og tidssvarende design og funktionalitet, hvor man klikker sig logisk frem til resultatet.
For eksempel giver Abakions løsning en komplet sammenhæng med hjemmesiden. Vi udbyder vores kurser på nettet. Derfor er det vigtigt at få stamdata på plads med det samme. Det er langt stærkere end at modtage en formular på email, som vi bagefter skal behandle i en ny arbejdsgang”, siger Jane Prior fra MS TCDC.

Behagelig oplevelse

”Folkene fra Abakion er stærke fagligt, og de er meget behagelige at arbejde sammen med. Vi har oplevet en fin og ansvarlig samarbejdspartner, og vi opfattede dem mere som kolleger end distancerede leverandører. Det er ikke helt nemt at arbejde på langdistance i en fremmed kultur, men det har de klaret med glans”.

”Vi kunne bare mærke, at de havde prøvet det før. De havde svar til os med det samme, hvis vi bad om en ekstra funktion og et ekstra felt i systemet. Vi fik en god rådgivning, så vi kunne beslutte om det var den rigtige vej at gå”, siger Jane Prior.

Vibeke Dalskov souschef for Kulturværftet

“Det nye system medvirker til, at vi får nyttig information om vores kunder, gæster og publikum, hvilket hjælper os med at styre og håndtere markedsføringskampagner.”

Vibeke Dalskov
Souschef for Kulturværftet

Helsingør Kommune

Bookingløsning til stor kulturinstitution

Da Helsingørs nye kulturcenter, Kulturværftet, åbnede dørene i oktober 2010, var der ikke noget online system så personalet kunne booke events og koncerter. Efter at have brugt Google kalenderen, og manuelt at have håndteret bookingprocessen søgte Kulturværftet efter et standard bookingsystem af den mere kraftige af slagsen. Den fik de af Abakion.

“Vi kan nu producere statistikrapporter med oplysninger. Lige fra typen af event og publikum til det lokale, det skete i, hvilket er en god planlægningsressource, og meget vigtig for vores strategiske planlægning,” forklarer Vibeke Dalskov, souschef for Kulturværftet.

“Det nye system medvirker til, at vi får nyttig information om vores kunder, gæster og publikum, hvilket hjælper os med at styre og håndtere markedsføringskampagner.”

Kulturværftet hos Abakion

Et omfattende projekt

Det 13.000 kvadratmeter store kulturcenter i byens tidligere skibsværft, indeholder to koncertsale, mødelokaler, udstillingshall, restaurant, museum, bibliotek og workshops, og er i øvrigt fusioneret med byens andets kultursted, Toldkammeret.

Da processen begyndte, var der ingen standard løsning til kulturcentre, og udvikling af et nyt bookingsystem fra bunden er et kompleks og dyrt projekt. Som ramme for systemet valgte Kulturværftet derfor at gå med en standard løsning, Microsoft CRM Dynamics. Hertil blev tilføjet en række funktioner til platformen for at imødekomme Kulturværftets behov. Projektet blev derfor igangsat med en række interne workshops, for at forstå Kulturværftets og Toldkammerets workflow.

Tilpasset løsning

Abakion brugte den indsamlede viden fra de aftalte workshops til at skabe et bookingsystem, der mødte Kulturværftets og Toldkammerets præcise behov.

På basis af Microsoft CRM blev der tilføjet en platform med basis-funktioner, hvor de 70 % af løsningen er standard, mens de resterende 30 % er tilpasset netop Kulturværftet og Toldkammeret. Det betød samtidig, at løsningen kunne leveres på ganske få måneder. I øvrigt til en konkurrencedygtig pris.

“Samarbejdet fungerede rigtig fint og, og der blev virkelig lyttet til os. Som erfarne event managers med kendskab til andre CRM-systemer er vi meget tilfredse med vores nye system. Det er nemt at bruge, og da det er et online værktøj, opdateres alle oplysninger i realtid,” siger Vibeke Dalskov.

Dansk Flygtningehjælp

Effektivisering med stor betydning

Dansk Flygtningehjælp er med en årlig omsætning på 1,7 milliarder kr. blandt Danmarks største NGO’er. Danskernes varme hjælpsomhed og et effektivt CRM-system er en del af styrken i organisationens vigtige arbejde.

Dansk Flygtningehjælp modtager hvert år omtrent 50 millioner kr. hvoraf knapt en tredjedel kommer ind via den årlige store landsindsamling.

Dansk Flygtningehjælp valgte at effektivisere med et CRM-system integreret med økonomisystemet Dynmics NAV i samarbejde med Abakion. En løsning der giver dem mulighed for at effektivisere deres vigtige indsats.

”Abakion løste vores akutte udfordringer på en måned, og fik os op at køre på to måneder. De mødte op med den helt rigtige kompetence, og bragte os ud af et dødvande, som havde varet for lang tid, hvor vi ikke selv kunne komme i gang”

Dansk Flygtningehjælp

Skræddersyet information

”Ideen om at opsamle relevant viden om vores indsamlere og vores danske donorer er helt rigtig. Det handler om, at vi i højere grad skræddersyr informationen til visse målgrupper, og organisationens 6.400 frivillige i Danmark er naturligvis blandt de allervigtigste målgrupper,” siger IT chef Mads Lundwall, Dansk Flygtningehjælp.

”Abakion løste vores akutte udfordringer på en måned, og fik os op at køre på to måneder. De mødte op med den helt rigtige kompetence, og bragte os ud af et dødvande, som havde varet for lang tid, hvor vi ikke selv kunne komme i gang”, siger it-chefen.

Begejstret kunde

”Jeg er faktisk ret begejstret for partnerskabet med Abakion. Måske fordi alle i den organisation har teknisk viden. De kan forklare sammenhænge, og man kan diskutere med dem. Det betyder, at man som kunde sparer tid og hurtigere når frem til gode løsninger. Hos andre firmaer skal man først fægte sig gennem nogle møder med sælgere og projektledere, der ikke kan tage beslutninger, før de har talt med deres teknikere derhjemme”, siger Mads Lundwall.

”Godt partnerskab handler også om troværdighed. Mange it-leverandører er alt for optimistiske og rammer ofte langt ved siden af, når de skal estimere et projekt. Hos Abakion fik vi holdbare estimater”.

Lad os hjælpe dig med CRM

Vi vil gerne hjælpe dig med at afklare, hvad du præcis har behov for.
Ring til os på 70 23 23 17. Vi sidder klar til at tage telefonen.
Så tager vi en snak om din virksomheds behov og situation, og så bidrager vi gerne med gode råd og en handlingsplan.