Field Service

med Microsoft Dynamics 365 for Field Service

Field Service er en del af CRM-løsningen Microsoft Dynamics 365, der hjælper dig med at effektivisere arbejdsdagen for kørende teknikere og optimere ressourceforbruget.

Kunden får en bedre oplevelse af din service, fordi der er styr på aftaler, tidsregistreringer, fakturering og kundeoplysninger.

Samtidig får serviceteknikeren en nemmere hverdag, fordi tiden bliver udnyttet bedre, kunderuten bliver beregnet automatisk, og teknikken understøtter arbejdsopgaverne.

Økonomiafdelingen modtager data, som er klar til fakturering, og lagerstatus er altid vedligeholdt, fordi serviceteknikeren registrerer materialeforbruget ude hos hver kunde. Du kan så glæde dig over tilfredse kunder, tilfredse medarbejdere og en sundere bundlinje.

Dynamics 365 for Field Service er en løsning skabt til at styrke din virksomheds vækst.

CRM – fortsæt med

CRM med Microsoft Dynamics
Se alle funktionsområderne inden for Dynamics 365 CRM:

CRM for Salg
Kundeservice
Field Service
Projektledelse

Hør kundernes erfaringer
Den Blå Planet, Mellemfolkeligt Samvirke, Vikingeskibsmuseet m.fl. fortæller om deres erfaringer og gode råd.

Kontakt os
Stil os et spørgsmål her
eller ring til os på 70 23 23 17

Proaktiv og integreret Field Service begynder med:

Skab bedre resultater med IoT

Styrk kundeoplevelsen ved proaktivt at opdage, fejlsøge og løse problemer, så en servicetekniker kun udsendes, når det er nødvendigt.

Optimér dine ressourcer

Automatisér og planlæg mere præcist for at udsende den rigtige servicetekniker og få mest mulig værdi ud af dine ressourcer.

Gør serviceteknikere mere effektive

Giv serviceteknikerne et 360-graders overblik over kunden og vejledning i realtid, så de kan skabe en stærkere relation med kunden og løse opgaven hurtigere.

Field Service: Ressourceoptimering

Ressourceoptimering

Ofte bliver lokaler, maskiner, kompetencer og tid ikke brugt optimalt, fordi der ganske enkelt mangler overblik over ressourcerne.

Dynamics 365 for Field Service løser problemet ved at holde styr på både serviceteknikernes kompetencer og aktuelle ledige ressourcer. På den måde kan den bookingansvarlige sammensætte de rette ressourcer til en given opgave på et givent tidspunkt.

Når opgaven er booket, får de involverede besked om aftalen, så de kan forberede sig i god tid. Kort inden aftalen kan systemet sende en reminder, så opgaven bliver løst til forventet tid. Når serviceteknikeren har løst opgaven, kan han skrive tidsforbrug, noter på kunden, opgaven eller materialet, så baglandet kan følge op på fakturering og eventuelle mangler eller fejl.

Field Service: Tidsplaner

Tidsplaner

Det er ubelejligt for alle parter, når aftaler må flyttes, eller kunden skal vente i flere timer.

Dynamics 365 for Field Service kan hjælpe teknikeren med at overholde tidsplanen ved at vise dagens opgaver, give trinvise kørselsanvisninger og arbejdsordreoplysninger. Disse informationer bliver opdateret i realtid på alle enheder, så planen bliver tilpasset, hvis der pludselig opstår en aflysning eller forsinkelse.

For kørende teknikere kan du sætte systemet op til at give den næste kunde på listen besked, når teknikeren er på vej. Så kører teknikeren ikke forgæves, og kunden kan forberede sig på besøget.

Field Service: Effektiv lagerstyring

Effektiv lagerstyring

Et mangelfuldt eller langsomt omsættende lager er dyrt på bundlinjen. Dynamics 365 for Field Service giver dig et moderne værktøj til at køre strømlinet lagerstyring til glæde for både kunden og medarbejdere.

Systemet skal først have oplysninger om dit aktuelle lager. Derefter vedligeholder alle medarbejdere systemet ved at registrere salg, tab og indkøb i det daglige. Serviceteknikere vil eksempelvis typisk registrere materialeforbrug, tid og noter på kunden via mobil, hver gang de afslutter en opgave.

Nogle gange om året tæller du lageret op og justerer oplysningerne i systemet. Systemet gør dig dermed i stand til at køre effektiv og lean lagerstyring.

Field Service: Opbyg den gode relation

Opbyg den gode relation

Field Service-løsningen gør det ikke kun nemmere for dine serviceteknikere at yde god service til kunderne. Du kan også bruge løsningen til at sende service-SMS’er eller sende tilbud, kontrakter og oplysninger om opgaven til kunden for at styrke relationen.

Lad os hjælpe dig med CRM

Vi vil gerne hjælpe dig med at afklare, hvad du præcis har behov for.
Ring til os på 70 23 23 17. Vi sidder klar til at tage telefonen.
Så tager vi en snak om din virksomheds behov og situation, og så bidrager vi gerne med gode råd og en handlingsplan.